|

راهکارهای تضمینی برای رشد و شادابی گیاهان / اینجوری هربار نگاهشون کنی چشمات می درخشه

یه سری اصول کلی هست که برای همه گیاهان آپارتمانی یکسانه و با دونستن اونها می تونیم رشد و شادابی گل های طبیعی خودمون رو تضمین کنیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- علاقه عموم مردم برای نگهداری از گیاهان آپارتمانی روز به روز در حال افزایشه و میشه گفت تقریبا خونه ای نیست که چندتا گل و گیاه طبیعی نداشته باشه. اما حتما می دونید که نگهداری از گیاهان آپارتمانی اصول کلی خودش رو داره و هر گیاه هم برای شادابی و رشد بیشتر، ممکنه به نوعی از نگهداری خاص نیاز داشته باشه.

پس مهمه تا ویژگی های گیاهان خودمون رو بشناسیم و بر اساس نیازهای اون ها ازشون نگهداری کنیم. همونطور که گفتیم یه سری اصول کلی هست که برای همه گیاهان آپارتمانی یکسانه و با دونستن اون ها تا حدود زیادی می تونیم رشد و شادابی گل های طبیعی خودمون رو تضمین کنیم. در ادامه به راهکارهای تضمینی برای رشد و شادابی گیاهان اشاره می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

giahan-shadabi-3

نور کافی؛ راز شادابی گیاهان آپارتمانی

شاید بشه گفت مهم ترین نیاز هر گیاه، نور کافی و به اندازه ست. برخی گیاهان نور مستقیم و زیاد و بعضی دیگه نور کم و غیر مستقیم نیاز دارن. برخی دیگه هم با نور متوسط حالشون بهتره. با تحقیقی کوتاه متوجه میشید که گیاهانی که از اون ها نگهداری می کنین، به چه میزان نور برای رشد مناسب و شادابی نیاز دارن.

موضوعی که ثابت شده ست اینه که همه گیاهان برای طراوات و رشد خوب، به نور نیاز دارن و نور کم باعث میشه تا گیاه ضعیف باشه و شادابی نداشته باشه.

giahan-shadabi-4

آبیاری مناسب؛ راز شادابی گیاهان آپارتمانی

یکی دیگه از فاکتورهای مهم برای رشد و زیبایی گیاهان آپارتمانی، آبیاری مناسب به اونهاست. آبیاری اگه کم یا زیاد باشه باعث خشک شدن و یا پوسیدگی گیاه میشه. نیاز بعضی گیاهان به آب زیاده و برخی دیگه به آبیاری کمتری نیاز دارن و شما به عنوان مسئول گل ها، باید در این مورد اطلاعات لازم رو کسب کنید.

giahan-shadabi-5

دمای مناسب؛ راز شادابی گیاهان آپارتمانی

ثابت موندن دمای محیط در فصول مختلف، باعث میشه تا به گیاهان آپارتمانی شما شوک وارد نشه و رشد یکنواخت خودشون رو ادامه بدن. به گفته کارشناسان، دمایی بین 22 تا 25 درجه سانتیگراد، برای رشد اکثر گیاهان طبیعی که در منزل نگهداری میشن، مناسبه. اما این موضوع رو هم باید بدونید که بعضی گیاهان تحمل بیشتری به هوای گرم یا سرد دارن.

giahan-shadabi-7

هوای تازه؛ راز شادابی گیاهان آپارتمانی

تنفس در هوای تازه و تمیز یکی دیگه از ضروری ترین نیازهای گیاهان آپارتمانی هست. جریان هوای آزاد کمک می کنه تا گیاهان آپارتمانی روند رشد رو بهتر طی کنن و شاداب تر باشن؛ پس هر از گاهی در و پنجره ها رو باز بذارید تا گلدون های شما در معرض هوای تازه قرار بگیرن.

giahan-shadabi-6

خاک مناسب؛ راز شادابی گیاهان آپارتمانی

تامین خاک مناسب هر گیاه موضوع مهمی هست که باید حتما مورد توجه قرار بگیره. برخی گیاهان به خاک برگ نیاز دارن و برخی دیگه خاک ماسه ای رو می پسندن. گیاهان طبیعی و گل های آپارتمانی برای رشد و شادابی نیازمند مواد مغذی هستن. برای این منظور لازمه که از کودهای مختلف استفاده کنید.

کودهای مایع که در آب حل شده، کودهای دانه ای و کودهای کم رطوبت از انواع کودهای مورد نیاز گیاهان هستن که می تونید با توجه به نیاز هر گیاه، اونها رو تهیه و رشد گیاهان خودتون رو افزایش بدید.

giahan-shadabi-2

رطوبت کافی؛ راز شادابی گیاهان آپارتمانی

اگر محیط منزل و یا کار شما رطوبت کافی داشته باشه رشد و شادابی گیاهان طبیعی خودتون رو افزایش خواهید داد. اگر در منطقه ای با آب و هوای خشک زندگی می کنید، رطوبت مورد نیاز گیاهان خودتون رو با روشن کردن دستگاه بخور سرد مهیا کنید.

قرار دادن یک اسفنج در کف گلدون ها تا آب اضافی رو داخل خودشون نگه دارن و رطوبت ریشه گیاه رو تامین کنن هم روش خوبی برای حفظ رطوبت مورد نیاز گیاهان طبیعی و آپارتمانیه. اسپری کردن آب روی برگ گیاهان طبیعی هم می تونه اثر خشکی هوا رو کم رنگ تر کنه.

giahan-shadabi-1

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها