|

روش نگهداری گیاه آپارتمانی بابا آدم / اسم دیگش گوش فیلیه از مدل حمومش تا نورشو گفتم

گیاهان آپارتمانی انواع مختلفی دارند که گیاه بابا آدم یکی از محبوب ترین اونهاست و در اینجا قراره با روش نگهداری این گل زیبا آشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- گیاهان آپارتمانی زیادی هستند که میتونن زیبایی و نشاط رو به خونه ما بیارن و هوا رو تصفیه و فضا رو حسابی خوشگل کنند. اما یکسری از اونها شرایط نگهداری سخت تری دارند و برخی شون هم با توجه به مقاومت بالایی که دارند، نگهداریشون هم آسون تره. اما این گیاهان آپارتمانی بسته به اینکه شما چه سلیقه ای دارید و چه مدل و سبک قیافه ای از گل رو دوست دارید انتخاب میشن. از طرفی هم چون گیاهان آپارتمانی دارای سایز و ابعاد متفاوتی هستند، خب باید به متراژ فضای مورد نظر هم داشته باشید تا گل زیباتون به محیط بیاد و براش زیادی کوچیک و یا زیاد بزرگ نباشه. مثلا گیاه آپارتمانی بابا آدم، این گل خیلی خوشگل و بزرگ، به دلیل ابعادی که داره چندان مناسب خونه های کوچیک نیست و میتونه جلوه نه چندان زیبایی داشته باشه. اما در عوض بابا آدم نما و خوشگلی خاصی به فضاهای بزرگ میبخشه و میتونه خودش رو حسابی نشون بده. این گیاه نگهداری چندان سختی نداره و کافیه تا رفتار باهاش رو بلد باشید. اگر شما هم این گل دلبر رو تو خونتون دارید و سبک رفتار باهاش رو نمیدونید، پس با ادامه مطلب ما همراه باشید.

39848

آبیاری مناسب بابا آدم این گیاه خوشگل و قد بلند

یکی از نکته های مهمی که در نگهداری گل بابا آدم وجود داره میزان آبیاری آن است. در واقع این گیاه به دلیل داشتن ساقه های گوشتی و همچنین برگ های پهن خب به آبیاری بیشتری هم به نسبت دیگر گیاهان نیازمنده. بنابراین یادتون نره که در فصل گرم تابستان گیاه رو حتما هفته ای 2 الی 3 بار آبیاری کنید و تا این گیاه که به گوش فیلی هم مشهوره، رشد خودش رو به خوبی داشت باشه و آسیبی بهش نرسه. از طرفی هم فراموش نکنید که بیش از حد آب دهی رو انجام ندید چرا که این کار نه تنها به رشد بابا آدم کمک نخواهد کرد، بلکه باعث خرابی گیاه و پوسیدگی ریشه و ساقه، و همچنین زرد شدن برگ ها و در نهایت از بین رفتن آن نیز خواهد شد. هر زمان که خاک گیاه بابا آدم رطوبتش کم شد و رو به خشکی رفت اقدام به آبیاری آن کنید.

فصل زمستان به دلیل سرمایی که داره میزان آبیاری گیاه باید کمتر بشه تا موجب پوسیدگی ریشه ها نشه. در فصل های سرد سال بهتره که میزان آبیاری گیاه رو به هفته یا یکبار برسونید و تنها وقت هایی که خاک خشک شد مجددا اقدام به آبیاری نمایید.

983674986

نور مناسب برای نگهداری گیاه گوش فیلی یا همون بابا آدم

خیلی از افراد بر این نظرند که این گیاه به دلیل داشتن برگ های پهن و ساقه های قطورش، برای رشد بهتر خود، نیاز به نور بیشتری داره. در حالی که اصلا اینطور نیست و بهترین شرایط نوری برای گیاه بابا آدم، نور ملایم هستش.

قرار دادن گل بابا آدم تو نور شدید خورشید باعث سوختگی برگاش و همچنین ایجاد لکه بر روی برگ میشه که خب تو فصل تابستان به هیچ عنوان گیاه رو نباید خارج از خونه و در معرض تابش شدید نور خورشید قرار بدید. ایده آل ترین جا برای نگهداری گل بابا آدم ، تو فاصله یک متری از پنجره جنوبی هستش چرا که در این مکان هم نور به اندازه کافی به برگ ها خواهد رسید و هم اینکه باعث سوختگی برگ نمیشه.

گیاه رو به شکلی نگهداری کنید که در طول روز، چندین ساعت نور خورشید رو بتونه دریافت کنه چرا که گذاشتنش در محیط هایی با نور کم هم باعث کم رنگ شدن و افتادگی برگ ها خواهد شد.

gol-baba-adam

روش و مدت زمان تمیز کردن برگ های زیبای بابا آدم

اما برگ های زیبا و بزرگ این گیاه شاید کمی سخت باشه که خب در اینجا شما باید جهت شادابی برگ ها با یه پارچه نمناک روی برگ ها رو تمیز کین و دقت نمایید تا این کار رو به آرومی انجام بدید تا برگ های گوش فیلی دچار شکستگی نشن. یادتون نره که لازم نیست حتما عمل تمیز کردن برگ ها رو روزانه انجام بدید و هر دو هفته یکبار مدت زمان خوبی برای تمیز کردن برگ های زیبا و پهن این گیاه می باشد.

قیمت-بابا-آدم-1

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها