|

رازهای مهم شادابی گیاهان آپارتمانی / اینجوری حال خوب رو به گلهای طبیعی خونه هدیه بده!

برای اینکه گیاهان، طراوات اولیه خودشون رو حفظ کنن باید نکاتی رو بدونیم. در این مقاله با راه های شاداب موندن گیاهان آپارتمانی آشنا میشی.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- این روزا تعداد کسانی که علاقمند هستن تا از گل ها و گیاهان توی خونه هاشون نگهداری کنن به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده. تنوع بالای گیاهان زینتی و به اشتراک گذاری سبک های زندگی در شبکه های اجتماعی از جمله عوامل این استقبال نسبت به گل ها و گیاهان طبیعی بوده. البته نقش مهم نگهداری از گیاهان آپارتمانی در منزل در زیبا و دلنشین شدن فضای زندگی غیر قابل چشم پوشیه. ولی نگهداری از گل ها و گیاهان طبیعی در خونه کار چندان راحتی نیست و نیاز به دانش این کار داره. برای اینکه گیاهان طبیعی شما طراوات و تازگی اولیه خودشون رو حفظ کنن لازمه تا نکاتی رو بدونی و روش هایی رو به کار بگیری. در این مقاله شما رو با مهم ترین رازهای شاداب و زیبا موندن گیاهان آپارتمانی آشنا می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

houseplant3

نور کافی مهیا کنید!

یکی از مهم ترین نیازهای گیاهان طبیعی رسیدن نور کافی به اون ها برای داشتن رشد مناسب و شاداب موندنه! اگر می خواهید گل های زیبایی داشته باشید نور مناسب هر گیاه رو مهیا کنید.

لازمه این کار دونستن این نکته ست که هر گیاه به چه مقدار نور نیاز داره. برخی گیاهان نور مستقیم و زیاد و بعضی دیگه نور کم و غیر مستقیم نیاز دارن. برخی دیگه هم با نور متوسط حال بهتری خواهند داشت.

پس تحقیق کنید و ببینید گیاهانی که از اون ها نگهداری می کنین، به چه میزان نور برای رشد مناسب و داشتن حال خوب نیاز دارن.

houseplant5

هوای تازه؛ نیاز ضروری گیاهان

یکی دیگه از ضروری ترین نیازهای گیاهان طبیعی، تنفس در هوای تازه و تمیزه! هوای آزاد کمک می کنه تا گیاهان آپارتمانی روند رشد رو بهتر طی کنن و شاداب تر باشن؛ پس هر از گاهی در و پنجره ها رو باز بذارید تا گلدون های شما در معرض هوای آزاد قرار بگیرن و بهتر نفس بکشن.

houseplant1

آبیاری زیاد برابر با پوسیدگی!

بعضی افراد تصور می کنن زیاد آب دادن به گیاهان طبیعی رشد اونها رو بیشتر میکنه ولی باید بگیم این تصور اشتباهی هست. نیاز گیاهان به آب با هم دیگه متفاوته و ما باید بدونیم به هر گیاه آپارتمانی چه مقدار آب بدیم تا بهتر رشد کنن.

زیاد آب دادن به گل ها، تنفس ریشه اونها رو مختل کرده و باعث پوسیدگی اونها خواهد شد. برای آبیاری بهتر گیاه، باید مطمئن بشید که کف گلدون چند سوراخ داشته باشه و زه کشی گیاه مناسب باشه.

یکی دیگه از راه های تشخیص زمان آبیاری، تست کردن خاک گلدون هست که اگه سطح خاک خشک شده باشه زمان خوبی برای آب دادن به گیاه هست.

houseplant4

دمای فضا رو ثابت نگه دارید

متعادل موندن دما در فصول مختلف، باعث میشه تا به گیاهان آپارتمانی شما شوک وارد نشه و رشد یکنواخت خودشون رو داشته باشن. به گفته کارشناسان، دمایی بین 22 تا 25 درجه سانتیگراد، برای رشد اکثر گیاهان طبیعی که در منزل نگهداری میشن، مناسبه.

خاک و گلدان مناسب فراهم کنید

رسیدگی به خاک گیاهان طبیعی و همینطور انتخاب گلدون مناسب، موضوع مهم دیگه ای هست که باید مورد توجه قرار بگیره. برخی گیاهان به خاک برگ نیاز دارن و برخی دیگه خاک ماسه ای رو می پسندند.

houseplant6

نکته مهم اینه که خاک گیاهان رو فشرده نکنیم تا فضای کافی برای رسیدن اکسیژن به ریشه گیاه وجود داشته باشه.

عوض کردن گلدان هم باید در زمان مناسب صورت بگیره تا به گیاه شما آسیبی وارد نشه. معمولا وقتی ریشه گیاه به انتهای گلدون می رسه و از سوراخ کف گلدون بیرون می زنه، زمان خوبی برای تعویض گلدون هست.

houseplant7

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها