|

گیاهان مقاوم به کم آبی رو بشناس/ اینجوری دیگه نیازی نیست هر روز دست به آب پاش بشی!

توی این مقاله با هفت گیاه محبوب که نیازشون به آب کمه و مقاوم به کم آبی هستن/ف آشنا میشی. با انتخاب این گیاهان نیازی به آبیاری هر روزه نیست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- چند سالی میشه که نگهداری از گیاهان آپارتمانی طرفداران زیادی پیدا کرده و کمتر خونه ای رو میشه پیدا کرد که چند تا گلدون و قلمه هایی که چند گوشه خونه جا خوش کردن، نداشته باشن. در این بین گیاهان مناسب آشپزخونه و گیاهانی که نور زیادی نمیخوان، از محبوبیت بیشتری برخوردارن. اما این همه ماجرا نیست و گل ها و گیاهان برای رشد مناسب داشتن و شاداب بودن نیاز به نگهداری و توجه دارن. باید کسی در خونه باشه که مسئول اونها بوده و حواسش به آب و خاک و نور گیاهان باشه. نیاز گیاهان به این سه شرط اساسی با هم متفاوته و باید به این نیازها واقف بود تا گل هایی شاداب و زیبا داشته باشیم. توی این مقاله گیاهانی رو بهت معرفی میکنم که نیازشون به آب کمه و به اصطلاح مقاوم به کم آبی هستن. تا پایان همراهم باش...

golhayemoghavem4

سانسوریا

سانسوریا یکی از گیاهان کم دردسر برای نگهداری در محیط آپارتمان و محل کار محسوب میشه. این گیاه به نور و آبیاری زیادی نیاز نداره و میتونه در فصل گرم تا 7 روز بی ‌آبی و در فصل سرد، تا 14 روز بی ‌آبی رو تحمل کنه.

golhayemoghavem3

نگهداری از گیاه سانسوریا برای کسانی که اهل سفر هستن مناسبه و بدون نگرانی میتونن این گیاه رو تنها بذارن و سفر کنن.

زامیفولیا

گیاه زامیفولیا به ساقه ها و برگ های براق و زیباش، حال و هوای خاصی به محیط زندگی شما میبخشه و علاوه بر این تصفیه کننده هواست و مقاومت بالایی هم به کم آبی داره. برای شاداب موندن و پوسیده نشدن ریشه این گیاه باید حتما رطوبت سطح خاکش رو چک کنی و اگر خشک بود اون رو آبیاری کنی.

golhayemoghavem5

گیاه زامیفولیا میتونه در فصل گرم، 10 روز بی ‌آبی و در فصل سرد، تا 14 روز بی ‌آبی رو تحمل کنه و آسیب نبینه.

برگ عبایی

برگ عبایی با برگ‌ های جذاب و ساقه های ظریفش گیاه مناسبی برای خونه های آپارتمانی و محیط‌ های اداری هست. برگ عبایی مقاومت خوبی در برابر کم آبی و مقاومت بالایی در مقابل کم نوری داره.

golhayemoghavem2

گیاه برگ عبایی میتونه در فصل گرم تا 4 روز بی ‌آبی و در فصل سرد تا 13 روز بی ‌آبی رو تحمل کنه. باید توجه کرد که این گیاه در معرض نور مستقیم قرار نگیره چون برگ‌ های گیاه، ظریف هستن و می‌سوزن.

شفلرا

شفلرا با برگ های زیباش، علاوه بر تحمل کم آبی، به نور کم هم مقاومه و گیاه کم دردسری برای نگهداری در منزل و محل کار محسوب میشه.

golhayemoghavem8

گیاه شفلرا رشد کمی داره و همینطور میتونه در فصل گرم، تا 5 روز بی ‌آبی و در فصل سرد، تا 10 روز بی ‌آبی رو تحمل کنه.

پتوس

پتوس محبوب قلب ها! این گیاه با رشد خوب و مقاوم به نور کم، طرفداران زیادی داره و تقریبا هرجایی که چند تا گلدون وجود داره، حتما حداقل یکی از اون ها پتوس هست.

golhayemoghavem1

این گیاه با انواع مختلف و زیبایی که داره با شرایط متفاوت هم کنار میاد و به رشد خودش ادامه میده. پتوس میتونه در فصل گرم، 8 روز بی ‌آبی و در فصل سرما، تا 15 روز بی ‌آبی رو تحمل کنه و خم به ابرو نیاره!

آگلونما

گیاه آگلونما در انواع مختلف وجود داره و با زیبایی منحصر به فردش، به محیط زندگی و کار شما طراوت و تازگی میبخشه. این گیاه هم یکی دیگه از گیاهان مقاوم به کم آبی هست و میتونه در فصل گرم، تا 8 روز بی ‌آبی و در فصل سرد، تا 17 روز بی ‌آبی رو تحمل کنه!

golhayemoghavem7

ساکولنت

گیاه ساکولنت علاوه بر اینکه میتونه در فصل گرما، 8 روز بی‌ آبی و در فصل سرما، تا یک ماه بی ‌آبی رو تحمل کنه، یک گیاه مقاوم به سرما هم محسوب میشه و میتونی به راحتی توی تراس یا حیاط خونه هم ازش نگهداری کنی.

golhayemoghavem6

توی این مقاله با هفت گیاه مقاوم به کم آبی آشنا شدی و اگه علاقمند به گل ها و گیاهان هستی میتونی این مطلب رو هم بخونی و لذت ببری.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها