|

طرز تهیه خورش کدو و بادمجون با مرغ / یه طعم فوق العاده و دستورپخت سریع و راحت

اینجا طرز تهیه خورش کدو و بادمجون با مرغ رو بهتون آموزش میدیم که بسیار لذیذه و در کنار کته یا پلوی زعفرونی یه ناهار فوق العاده ست.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- غذاهایی که با بادمجون درست میشن خیلی متنوع و پر طرفدارن؛ کشک بادمجون، دلمه بادمجون، میرزا قاسمی، ته چین گوشت و بادمجون و... این ماده غذایی محبوب خیلی هاست و مخصوصا تابستون ها میتونه چند بار در هفته در برنامه غذایی خانواده مون حضور داشته باشه و به شکل های مختلف نقش بازی کنه!

خورش های متنوعی هم میشه با بادمجون درست کرد که خورش کدو و بادمجون با مرغ یکی از خوشمزه ترین هاست. در ادامه طرز تهیه خورش کدو و بادمجون با مرغ رو بهتون آموزش میدیم که بسیار لذیذه و در کنار کته یا پلوی زعفرونی یه ناهار فوق العاده ست. این آموزش عالی رو از دست ندید.

khoresh-kadubademjan-3

مواد لازم برای تهیه خورش بادمجون با مرغ

مرغ 4 تکه

بادمجون 3 عدد

کدو 3 عدد

پیاز متوسط یک عدد

گوجه فرنگی 3 عدد

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

سیر 3 حبه

آبغوره 3 قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان دلخواه

روغن به مقدار لازم

khoresh-kadubademjan-1

طرز تهیه خورش کدو و بادمجون با مرغ

مرحله اول

بادمجون ها رو پوست گرفته و از وسط برش طولی می دیم و بهشون نمک می زنیم تا تلخی اونها گرفته بشه. بعد از نیم ساعت با حوله کاغذی خشک می کنیم. کدوها رو هم از وسط برش طولی می زنیم و کنار می ذاریم.

مرحله دوم

داخل یک تابه روغن می ریزیم و بادمجون ها و کدوها رو سرخ می کنیم. سپس اونها رو روی حوله کاغذی قرار میدیم تا روغن اضافیشون خارج بشه.

khoresh-kadubademjan-7

مرحله سوم

قابلمه مناسبی رو روی حرارت می ذاریم و کمی روغن داخلش می ریزیم. پیاز رو نگینی خرد کرده، داخل قابلمه می ریزیم و کمی سرخ می کنیم تا طلایی بشه. تکه های مرغ رو اضافه کرده و تفت میدیم. رنگ مرغ که تغییر کرد سیر له شده و مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و رب گوجه فرنگی هم اضافه کرده و حدود 2 دقیقه تفت میدیم.

مرحله چهارم

دو لیوان آب جوش داخل قابلمه می ریزیم و اجازه می دیم تا مرغ بپزه. نیم ساعت بعد، کدوها و بادمجون های سرخ شده رو به همراه آبغوره به خورش اضافه می کنیم. نمک غذا رو هم اندازه می کنیم.

khoresh-kadubademjan-4

مرحله پنجم

15 دقیقه آخر گوجه فرنگی ها رو از وسط نصف می کنیم و داخل قابلمه می ریزیم. کمی نمک هم روی اون ها می ریزیم.

مرحله ششم

تا خورش کدو و بادمجون با مرغ می پزه و جا میفته 4 پیمانه برنج رو کته می کنیم و در نهایت خورش رو داخل ظرف مناسب می کشیم و همراه کته خوشمزه سرو می کنیم. نوش جان.

khoresh-kadubademjan-6

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت ما رو با دستورهای متنوع و عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها