|

انواع سرویس قابلمه و تابه چدنی / واسه خرید سرت کلاه نره اینجوری اصل و فیکشو میفهمی

اگر شما هم قصد خرید قابلمه و تابه چدنی رو دارید اما نمیدونید کدوم اصله کدوم فیک، پس با این مطلب حتما همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دقت کردین ژن ما ایرانی ها به سمت و سوی تپلی و توپری رفته. ما ایرانی ها چه خانوم و چه آقا به شکل عموم اندام لاغری نداریم که خب این هم برمیگرده به اجدادمون و هم به اونچه که به عنوان شام و ناهار و صبحانه مصرف می کنیم. همون عاشق برنج هستیم و خورش های رنگ و لعابدار. از طرفی هم اصلا باید روشن از سر و روی غذاهامون بچکه که خب همه اینها باعث اندامی میشه که به دست میاریم. اما خب در نهایت ما ایرانی هستیم و غذاهای سنتی جذابی داریم که نمیشه ازشون گذشت. به همین دلیل هممون تو خونه هامون، تو اون کابینت زیر گاز کلی قابلمه و ماهیتابه داریم که داخلشون برنج و خورش ها رو بار میزاریم.

قابلمه و تابه ها انواع مختلفی دارند که البته از نظر جنسی محدود هستند، اما از لحاظ ظاهری متنوع و رنگارنگ می باشند. خرید سرویس قابلمه کم هزینه بردار نیست، به همین دلیل باید دقت داشت و در انتخاب و خرید، حواس جمع بود که چی بهتره و چی به صرفه تر. اگر شما هم در این خرید مشکل دارید، پس با ادامه مطلب ما همراه باشید تا با راهنمای خرید قابلمه و تابه چدنی راحت تر انتخاب کنید.

6574564

سرویس قابلمه و تابه چدنی

قابلمه و تابه های چدنی از دست ابزار های بسیار پرکاربرد در هر آشپزخانه به حساب میان که خب این سبک سرویس ها به دلیل جنس چدنی که دارند، معمولا مقاوم بالا هستند. از طرفی هم میتونن گرما و حرارت رو به شکل یکنواخت منتقل کنند که خب این ویژگی باعث میشه تا غذای شما به شکل یکنواخت و مناسب پخته بشه. نه اینکه یه سمتش خام تر و بخش دیگرش ته دیگ شده!

587485

جنس مقاوم چدن در آشپزخانه های پر کار

چدن جنسی هستش که ماده ای بسیار مقاوم محسوب میشه. این محصولات به دلیل طول عمر بالایی که دارند، میتونن در مقابل خوردگی و همچنین خراشیدگی مقاومت بسیار خوبی از  خود نشان دهند. همین مقاومته میتونه باعث بشه سرویس های قابله و تابه چدنی در طول زمان کیفیت و جذابیت خودشون رو حفظ کنند و بتونن تو آشپزخانه های پرکار و شلوغ به شدت به کار بیان. 

85785

حفظ گرما در چدن

یکی از خصوصیات مهمی که چدن ها دارند اینه که میتونن گرما رو خیلی خوب تو خودشون حفظ کنند که خب همین ویژگی به افراد این امکان رو میده تا بتونن غذاشون رو با شعله کم و در مدت زمانی طولانی تر بپزند. اینجوری در کمتر مصرف کردن انرژی هم کمک شده است. همچنین این قابلیت میتونه در مغز پخت تر شدن غذا و از طرفی حفظ طعم و مواد غذایی کمک داشته باشه.

85485

حفظ مقاومت قابلمه و تابه چدنی

از طرفی نباید فراموش کرد که سرویس های تابه و قابلمه چدنی نیازمند نگهداری خاصی نیز هستند. در واقع بهترین کار اینه که بعد از استفاده، این ظروف رو به شکل کامل خشک کنید تا یه موقع زنگ نزنن. همچنین پوشاندن سطح داخلی این ظروف وقت لایه ای نازک از روغن داشته باشه میتونه به حفظ و افزایش طول عمرش کمک بشه.

غذای لذت بخش با قابلمه چدنی

در نهایت باید گفت انتخاب و استفاده از تابه و قابلمه های چدنی نه تنها میتونه به افزایش کیفیت غذامون کمک داشته باشه، بلکه به دلیل طول عمر بالایی که دارند در واقع یک سرمایه گذاری هوشمندانه محسوب می شود که وجودش تو هر آشپزخانه ای لازمه. این سبک ظرف ها میتونن سالها در آشپزخانه باشند و خدمت کنند و تجربه آشپزی های لذت بخشی رو به شما هدیه بدن. 

65465

24552

نحوه تشخیص ظروف چدنی اصل

این روزا خیلی از ظروف در بازار به فروش میرسند که البته جنسشون از چدن اصل نیست و فقط به رنگ و شکل چدن در اومدن. در واقع این ظروف آلومینیوم و یا آلیاژ دیگری هستند که با ظاهرسازی به به شکل چدن شده اند و سطح داخلیشون هم با یک لایه تفلون پوشیده شده است. البته که این ظروف مضرات ظروف تفلون رو هم دارا هستند.

اولین شیوه مهم تشخیص چدن بودن اینه که چدن در واقع همون آهن هستش که خب اگه آهنربا بهش بچسبه یعنی چدن اصله و اگر نچسبه یعنی چدن نیست. نکته دیگه ای که وجود داره اینه که چدن اصل شکننده هستش و رنگ و شکل داخل و بیرونش یکدست هستش و وقتی که میره رو گاز نباید به رنگ نقره ای و آلومینیومی طور باشه.

چدن بر روی رنگ غذا میتونه خیلی تاثیر گذار باشه و مثلا فسنجون تو ظرف چدنی تغییر رنگ میده و تیره هستش. 

545

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها