|

پیشنهادات جذاب و فوق مدرن هوش مصنوعی برای آشپزخانه سال 1500 به سبک ایرانی سنتی

اگر شما هم دوست دارید یه سفر به آینده داشته باشید و با سبک آشپزخانه های مدرن اما به سبک سنتی ایرانی اون موقع آشنا بشید، این مطلب مال شماست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه هوش مصنوعی خیلی عجیب و از طرفی هم جذاب شده. چرا که شما با دنیای هوش مصنوعی ها میتوید سفر کنید به اونچه که ندیده اید و اینکه در آینده هم می بینید یا عمر کفاف نمیده مشخص نیست! به همین دلیل دیدنشون خالی از لطف نیست و ذهن افراد رو کمی باز میکنه. هوش مصنوعی تنها در جایگذاری صدای خوانندگان نیست که معجزه میکنه، بلکه میتونه تو دکوراسیون هم ما رو شگفت زده کنه. چرا که مثلا میتونه به ما نشون بده تلفیق دکوراسیون ایرانی و مدرن چجوری میتونه باشه. در واقع دکوراسیون آشپزخانه ایرانی ترکیبی از مدرنیته و سنت است. در این راستا برای رسیدن به یک آشپزخانه ایرانی شما باید به رنگ ها، بافت ها و همچنین طرح ها دقت خوبی داشته باشید. اما هوش مصنوعی اومده و با توجه به فرهنگ و سلیقه ایرانی ها پیشنهادات جذابی ارائه داده.

هوش مصنوعی به ما جهت داشتن یک آشپزخانه ایرانی استفاده از رنگ هایی مثل آبی ایرانی، اخرایی و صورتی ایرانی، طرح‌ هایی مانند هندسی و اسلیمی، بافتی به جنس مس و طراحی پارچه‌ هایی با نقوش سنتی رو توصیه میکنه. اگر علاقمند به دیدن و دونستن باقی جزئیات آشپزخانه به سبک ایرانی هستید، پس با ادامه مطلب ما همراه باشید.

آشپزخانه ایرانی سنتی مدرن

کابینت ایرانی مدرن از دید هوش مصنوعی

در اینجا شما ترکیبی از مدرنیته و سنت رو می بینید که میشه با استفاده از طرح های سنتی مثل اسلیمی و ترنج در طراحی درب‌ ها و همچنین نمای بیرونی کابینت ها، فضای آشپزخونه رو ایرانی کرد. البته که جذابیت و تاثیر رنگ ها رو هم نباید فراموش کرد و در اینجا استفاده از رنگ هایی مثل آبی  فیروزه‌ ای، قرمز لاکی، لاجوردی و غیره برای رنگ کابینت ها مورد استفاده قرار میگیرد که باید با توجه به سبک دکوراسیون منزل و آشپزخونه انتخاب بشه. البته که این بدین منظور نیست که حتما باید با توجه به رنگ دکور نشیمن و پذیرایی انجام بشه، بلکه یه ست سازی مناسبی ایجاد بشه جهت تو ذوق نزدن دید بصری. وگرنه آشپزخونه فضایی کاملا مستقل و جدا از پذیرایی می باشد.

کابینت هایی که میتونن مثل آدم باشند

اما بخش مدرنش کجاست؟ اینجاست که شما ظاهر کابینت ها رو از مدل های ایرانی و رنگ های سنتی استفاده کرده اید، اما امکانات به شکل مدرن هستند. اینجاست که لحظه تلفیق سنت و مدرن فرا میرسه. کابینت هایی که مجهز به سیستم های هوشمند هستند و محتویات داخل کابینت رو میتونن تشخیص بدن. در واقع با اپلیکیشنی که داخل گوشی نصب میشه، شما در استفاده بهینه از مواد غذایی و مدیریت ذخیره سازی یاری میکند. از طرفی هم این کابینت ها میتونن بیست خرید خودکار بر اساس موجودی مواد اضافه کرده و دارای سنسور های هوشمند باشد که با لمس اثر انگشت باز و بسته می شوند.

آشپزخانه ایرانی سنتی مدرن

با الگوهای سنتی نورپردازی هوشمند داشته باشید

در نورپردازی ایرانی چه آیتم هایی وجود داره؟ مثلا فانوس های که از شیشه های رنگی و همچنین فلزات ساخته شدن میتونن تو نورپردازی های داخلی استفاده بشن. در واقع ای سبک از فانوس ها میتونن با نشستن در گوشه های آشپزخونه و یا روی میز یه نور جذاب و ملایم ایجاد کنند و به دیزاین فضا حال و هوای سنتی طور ببخشند. شیشه های رنگی که معرق های طرح دار دارند، میتونن تو معماری سنتی خیلی جذاب باشند حتی میتونن به عنوان چراغ های آویز مورد استفاده قرار بگیرند. 

این نور ها میتونن رنگ های مختلفی رو تقسیم کرده و ایجاد نمایند اما جهت هوشمندسازی اونها میتوان به امکاناتی جهیزیشون کرد که قادر به تغییر رنگ و میزان شدت نور باشند، البته بر اساس زمان روز یا فعالیت روزانه شما. این آپشن میتونه این خوبی رو داشته باشه که به شکل اتوماتیک بر اساس تایم و یا حضور افراد در آشپزخونه میزان نور رو تنظیم کنه.

آشپزخانه ایرانی سنتی مدرن

دستیار هوشمند برای تنظیم و یادآوری رسپی‌های ایرانی

همیشه همه ما دلمون میخواسته تا یه کمکی تو کارهای خونه به خصوص آشپزخونه داشته باشیم. در اینجا هوش مصنوعی این امکان رو به ما داده یه یه دستیار هوشمند داشته باشیم که میتونه علاوه بر جستجوی رسپی غذاهای سنتی ایرانی، شما رو تو پخت و پز غذاها و همچنین تنظیم درجه حرارت و تایم بندی ها کمک کنه. حتی میتونه پیشنهاداتی جهت ترکیب بندی های جدید غذا بر اساس سلیقه شما ارائه بده. این دستیار میتونه به کمک سنسورهای نصب شده در آشپزخونه، فرآیند پخت رو بهینه‌سازی کرده و حتی اگر لازم باشه به شما یادآوری کنه که چه زمانی باید مراحل مختلف پخت رو انجام بدید. جذاب نیست؟ علاوه بر همه اینها این دستیار تمام عیار قابلیت تشخیص صدا داره تا به دستورات صوتی شما هم جواب بده. مثلا شما میتونید ازش سوال کنید چجوری قرمه سبزی بپزم؟ و او به شکل کامل و دقیق مراحل رو به شما بگه. این میتونه یکی از جذاب ترین پیشرفت ها در آشپزخونه با هوش مصنوعی سنتی باشه.

آشپزخانه ایرانی سنتی مدرن

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها