|

درمان باد معده / خسته‌ای از استرسی که نفخ شکمت بهت میده؟ بهترین روش اینجاست

اگر شما هم دچار نفخ معده هستید و از باد شکم رنج میبرید، اصلا نگران نباشید چرا که در این مطلب با روش های درمان سریع این معضل آشنا می شویم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بدن انسان پیچیدگی های فراوونی داره که باعث درد یا رنجش فرد میشه. اینکه تو چه سن و سالی هم به سر می برید اهمیت داره چرا که یکسری از مشکلات سن خاصی دارند شما تو هر سنی دچارش نمیشید. اما خب برخی از اونها هم از ست کم شروع میشه تا پیری ادامه داره که البته این مسئله به دلیل خورد و خوراکی هستش که داریم. مثلا نفخ معده یکی از معضلاتی محسوب میشه که افراد زیادی رو درگیر خودش کرده. از طرفی لازمه که هر فرد بالغی از بدن خودش اطلاع داشته باشه و به نوعی بدنش رو بشناسه تا بتونه تشخیص بده چه خوراکی هایی باعث نفخ در معده او خواهد شد و چه خوراکی هایی برای رفع این معضل حلال هستند. در واقع باد معده گاهی اونقدر اذیت کننده میشه که نه تنها میتونه به جسم فرد آسیب برسونه، بلکه روحیه اون شخصی رو هم درگیر میکنه و البته خجالت زده. اگر شما هم با این مشکل روبرو هستید، پس حتما با ادامه این مطلب همراه باشید.

درمان نفخ شکم

نفخ معده چیه؟ چرا شکم رو بزرگ نشون میده؟

احتمالا برای شما هم پیش اومده که مثلا تو یک روز غذای زیاد هم نخوردید اما به یکباره با شکم بزرگ شده خود روبرو می شوید. در این حالت میگید به اصطلاح باد شکمم رو گرفته که خب در واقعیت هم همینه و زمانی که میزان زیادی از باد درون روده ها قرار میگیره، شکم رو به جلو میاد و حرکت این باد درون بدن موجب اذیت و آزار شخص خواهد شد. نفخ معده باعث میشه که فرد به شکل خودآگاه و یا ناخوداگاه این باد انباشته شده رو از مقعد خود خارج کنه که خب احتمالا حالا دیگه میدونید به چه دلیله که نفخ معده میتونه اذیت کننده و آسیب رسان به جسم و حتی روح فرد باشه.

درمان نفخ شکم

بهتری روش های درمان و کم شدن نفخ یا باد شکم در بزرگسالان

آروم تر غذاتون رو میل کنید

بدونید بدن شما به کدوم غذا آلرژی داره و یا نمیتونه تحملش کنه

آدامس نجوید

نباید لباس های تنگ بپوشید

مصرف غذاهای تخمیر شونده مخصوصا کربوهیدرات ها رو محدود یا متوقف کنید

سیگار رو کنار بگذارید

مایعات فراوون رو فراموش نکنید

ورزش کنید

خوراکی های گازدار و نوشابه ها رو کم یا متوقف کنید

مکمل های آنزیمی رو حتما امتحان کنید

یبوستی که دارید رو درمان کنید

درمان نفخ شکم

نفخ عصبی معده اینجوریه

یه وقتایی هم پیش میاد که می بینید شما اصلا چیزی نخورده اید اما در واقع استرس و ترس یا هیجان زیادی رو تحمل کرده اید، در اینجا نفاخ شدن معده به دلیل استرس همراه با علائم هشدار دهنده دیگری همچون سکسکه در فرد بروز میده. چنین موردی میتونه نشون دهنده بروز یک بیماری جدی مثل سندرم روده تحریک‌پذیر باشه. همچنین نشونه ای از ورم معده یا نفخ معده عصبی نیز هست.

نفخ معده باعث تنگی نفس میشه

خب از اونجایی که نفخ معده باعث ورود فشار به دیافراگم میشه، تو یکسری از شرایط های خاص ایجاد تنگی نفس نیز خواهد شد. تنفس کوتاه و یا بروز سکسکه از علائم نفخ معده و تنگی نفس هستند. چرا که در حین نفخ معده دیافراگم فضای کمتری برای باز و بسته شدن داره و درصورتی‌ که این شرایط برای مدت‌ زمان قابل‌توجهی در بدن فرد حاکم بمونه، میزان اکسیژن لازم برای بدن کم شده و فرد دچار اضطراب، تپش قلب، احساس تنگی نفس حاد، مشکلات تعادلی و موارد دیگری مثل اینها خواهد شد.

درمان نفخ شکم

این خوراکی ها نفخ معده رو سریع خوب میکنه

دارو های شیمیایی برای این مسئله وجود داره اما گاهی فرد دلش نمیخواد بره سراغ داروخونه و از این سبک داروها استفاده کنه، پس بهتره که بره سراغ خوراکی های خونگی. زنجبیل، برگ نعناع، جعفری، شاه بلوط هندی و عرقیاتی که تحت نظارت پزشک باشن عالین. به خصوص عرق نعناع و عرق زنیان.

و اما داروهای داروخونه ای

اگر با وجود رعایت موارد گفته شده نفخ معده داشتید و میدونستید این یک رفلکس بدنی هستیش و مشکل خاصی در بدن نیست، میتونید از دارو های شیمیایی مختص این مسئله استفاده کنید. مثلا مثل قرص دایمتیکون و یا داروی کارمینت میتونن کم کنده در درمان نفخ معده باشند. یادتون نره که یبوست هم باعث ایجاد نفخ در معده خواهد شد پس برای رفع این مسئله فکری کنید اما مراقب باشید که تداخل دارویی نداشته باشید.

درمان نفخ شکم

ورزش پیلاتس یا یوگا عالین

یکسری از ورزش ها هم هستند که میتونن مفید باشند. چرا که مثلا یکسری از حرکات در یوگا میتونن عضلات شکم رو به شکلی قرار بدن که ترشح گاز اضافی از دستگاه گوارش تشویق بشه. در واقع این مسئله میتونه نفخ شکم رو کم کنه و ژست کودک، ژست کودک شاد و اسکات همچی از دست حرکاتی هستن که میتونن به افراد کمک کننده باشند. اینجوری خیلی سریع تجمع گاز از بین خواهد رفت و احساس خوشایند تری پیدا می کنید.

درمان نفخ شکم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها