|

فکر میکنی بدنت همینیه که می بینی؟ یه عالمه رمز و راز داره! حقایقی عجیب از بدن انسان

بدن انسان رمز و راز هایی داره که شاید من و شما به طور عادی ازش بی خبر باشیم تا اینکه حرکتی عجیب از خود و یا دیگران می بینیم!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا بدن انسان خلقتی به شدت عجیب و جالب است. این در حالیه که شاید خیلی از ما ها استعداد هایی داشته باشیم که ازش حتی بی خبریم و برخی هم هستند که از اونچه که به طور مخصوص در جسم و بدن خود دارند با خبرند و همه این ها خدادادیست. بدن ما پر از رمز و راز هاییست که باعث میشه تا ما توانایی انجام خیلی کارهای عجیب و غریب رو داشته باشیم. هرکس به نحوی، اما برخی بیشتر و برخی کمتر! در این بخش قراره با عجایبی آشنا بشیم که درصدشون در جهان کمه اما خب وجود دارند و متفاوتن از باقی می باشند، پس در ادامه با ما همراه باشید.

1- قطعا حل کردن روبیک به دست هر کسی انجام نمیشه!

جالبه که بدونید این توانایی ویژه رو تنها 6 درصد مردم جهان دارا هستند و 94 درصد بقیه تنها گیج و گنگ خواهند شد. البته که برخی آن را استعداد می دونن و برخی هم بر این نظرند که با دونستن نحوه استفاده از انگشتان میشه به حل روبیک رسید. اما اونچه که مشخصه اینه که برای حل چنین معماری دشواری، هم به توانایی درونی نیاز هست و هم به دانش نحوه استفاده از انگشتان و کنترل زیاد روی انگشت ها. جالبه که بدونید حل مکعب روبیک به دلیل ماهیت پیچیده ای که داره، به یک ورزش نیز تبدیل شده. انجام هر چه سریع تر آن نیاز به تمرین بیشتر و شناخت بیشتر نسبت به بدن خود دارد.

حقایقی عجیب از انسان

2- شما می توانید پره های بینی خود را گشاد کنید؟

دونستن اینکه تنها 30 درصد مردم جهان میتونن پره های بینی خود را گشاد کنند، شاید جالب به نظر بیاد. این به دلیل حرکت دادن به شدت سریع پره های بینی می باشد. البته ماهیچه ای که این حرکت در بدن رو به عهده داره "ماهیچه بینی" نام داره که لبه های بینی رو فشرده می کند. این موضوع برای افراد عادی معمولا در زمان نفس عمیق کشیدن و یا موقعیت های احساسی رخ میده.

حقایقی عجیب از انسان

3- هر کسی قادر به تکان دادن گوش هایش نیست!

سعی کنید تا گوش های خود را تکان دهید و اگر تونستید و موفق بودید، پس خبر خوبی برای شما داریم چرا که شما جزو 10 تا 20 درصد مردم جهان هستید که این توانایی رو دارند. این توانایی در حقیقت نوعی "صفت بازمانده ی ژنتیکی" هستش که ماهیچه گوش رو درگیر میکنه. ماهیچه هایی که به اونها "ماهیچه لاله گوشی" گفته میشود. احتمالا شما هم دیده باشین در اطرافیان و یا اینتساگرام که خانوم یا آقایی، و یا حتی کودکی کوچک این توانایی رو داشته و ما رو متعجب ساخته. جالبه که بدونید این حرکت بین حیوانات رایج هستش اما میون انسان ها از عجایب می باشد.

حقایقی عجیب از انسان

4- برخی افراد اصلا نمیدونن سر درد چی هست! شما میدونید؟

قطعا همه ما سر درد رو تجربه کرده ایم به جز درصدی اندک. خب برخی بیشتر و برخی کمتر، اما جالبه که بدونید یکسری افراد در جهان هستند که تا به حال سر درد رو تجربه نکردن و یا اینکه اینطور فکر می کنند. نزدیک به 96 درصد مردم جهان تجربه این مشکل رو داشتن و تنها 4 درصد هستند که نمیدونن این درد حتی چجوریه! اما دلیلش چیه؟ دلیل این امر آستانه درد بسیار بالای این افراد می باشد که در نتیجه سردرد رو یا خیلی خیلی خفیف تجربه کردن و یا اصلا احساسش نکردن!

حقایقی عجیب از انسان

5- اونهایی که هم راست دستن و هم چپ دست!

همه ما انسان ها یا از دست چپ خود استفاده داریم و یا از دست راست خود استفاده می کنیم. اما شاید دیده باشید و شاید هم هم تنها شنیده باشید که برخی افراد از هر دو دست خود قادر به استفاده هستند و میتونن به طور یکسان و با تسلط به طور یکسان هر دو دستشون رو به کار به بگیرند که به این افراد "دو دست" گفته می شود. این دیگه واقعا تهشه، چرا که تنها یک درصد از جمعیت جهان میتونن این کار رو انجام بدن. 

تحقیق های لازمه در مورد دو دست ها هنوز هم ادامه داره و دانشمندان تا به حال به این موضوع پی برده اند که دو دست بودن ربطی به ژنتیک نداره. این توانایی بیشتر به نیمکره های مغز مربوط میشه که کنترل حرکات دست رو برعهده دارند.

حقایقی عجیب از انسان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها