|

چیدمان دقیق و تمیز کابینت آشپزخانه برای قابلمه، تابه ها و همه ظروف به شکلی شیک

اگر شما هم از بهم ریختگی ظروف و قابلمه و تابه ها در آشپزخانه خسته اید، پس حتما با این مطلب همراه بشید تا با چیدمان کابینت آشما بشید.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- کابینت ها در فضای آشپزخونه اهمیت فراوونی دارند. به خصوص اینکه منزل شما نقل هم باشه که دیگه قطعا کابینت ها و چیدمان داخلشون پر اهمیت تر هم میشه. چرا که وقتی یه فضایی کم باشه و وسایل هم زیاد، بی شک نیاز به یه توانایی قابل توجه داره تا بتونید همه چیز رو جا داده و از طرفی هم به خوبی و زیبایی بچینید، نه همشون رو هم رو هم. کابینت و بوفه دقیقا چنین مواردی هستند چرا که شما طرف حسابتون ظروفی می باشند که ابعاد و شکل های مختلفی دارد. از طرفی هم به شکل ست هستن و چون شکستنی اند، مدل قرار دادنشون کنار هم سخت تر هم خواهد شد.

به طور مثال کابینت زیر گاز یکی از مهمترین بخش های هر آشپزخونه به حساب میاد که باد به چیدمانش توجه ویژه ای داشت. چرا که این کابینت نزدیکترین بخش به گاز هستش و شما باید در اون ظرف و وسایل پخت و پز رو قرار بدید تا روزانه ازشون کمک بگیرید. مثلا تابه ها ، قابلمه های دم دستی و حتی خوراکی هایی همچون روغن و ادویه ها در این فضا قرار دارند.

87857

کابینت قابلمه و ماهیتابه ها

البته که یادتون نره اگر فضای کم دارید میتونید خیلی راحت از تقسیم کننده ها استفاده نمایید تا کابینت مورد نظر رو به بخش ها مختلفی تقسیم کنید و همه چیز و مرتب و منظم نگه دارید. فراموش نکید وسایل و لوازمی که در این فضا قرار میگیرند باید مقاوم به حرارت اشند تا بتونن در زیر کابینت که گرمه، سالم بمونن. بهتره که وسایل سنگین تر در طبقه پایینی و سبک تر ها در طبقه بالایی چیدمان بشن. اینجوری احتمال افتادن و شکستگی سنگینی هم کم میشه. چیدمان کابینت زیر گاز باید به شکلی باشه همه چیز دم دست و آماده باشه تا نیاز به این پیدا نکنید که برای هر وسیله دائما از این سمت آشپزخونه به اون سمتش برید.

6464

کابینت حبوبات

از طرفی هم حبوبات دست است ما در آشپزی هستند چرا ک ما ایرانی ها عادت به پخت و صرف غذاهای سنتی هستیم که نیاز به حبوبات دارند. چیدمان حبوبات داخل اشپزخونه بادی به گونه ای باشه که هم ظاهر مناسبی پیدا کنه و هم اینکه استفاده ازشون به راحتی باشه. اول از همه بهتره که حبوبات داخل ظرف شیشه ای و یا پلاستیکی شفاف قرار داده بشه تا نیاز نباشه هی در هر کدوم رو باز کنید تا متوجه بشید کدوم ظرف کدوم حبوبات هستش. در ضمن یادتون نره که حبوبات رو بر اساس نوعشون در کنار هم قرار بدید. مثلا میتونید لوبیا ها رو یه جا گذاشته و نخود ها رو هم جای دیگه. کابینت حبوبات باید جوری باشه که هم راحت پیداشون کنید و هم ظاهر خوشگلی رو ایجاد کنند. اگر هم خیلی عجله دارید میشه که اسم هر کدوم رو نوشته و بر روی دربش بچسبانید. 

96786

چیدمان کابینت ها

چیدمان کابینت ها علاوه بر راحتی در زندگی روزمره و ظاهر خوبی که باید پیدا کنه، مواقعی هستش که مهمون دارید و زمان و سرعت براتون اهمیت داره. ما باید کابینت ها رو جوری مرتب و هماهنگ بچینید تا همه چیز به راحتی در دسترس باشه. یکی از ایده های چیدمان درست کابینت اینه که خوراکی ها رو بر اساس ضرورتشون در  نظر بگیرید. به طور مثال وسایلی که هر روز ازشون استفاده دارید مثل بشقاب‌ ها و لیوان‌ ها رو داخل کابینت‌ های نزدیک به سینک و گاز قرار بدید. وسایلی رو هم که کمتر استفاده میشن بزارید داخل کابینت هایی که بالاتر هستند و دور تر. این شکلی هم فضای بیشتری برای آیتم های ضروری دارید و هم اینکه فضا شلوغ نمیشه و ظروف هم سالم میمونن دیگه نیاز نیست هی جا به جا کنید. اینجوری هه چیز به شکل منطقی چیدمان خواهد شد.

9879874

وسایل و تزیینات روی کابینت

معمولا همه ما بر روی کابینت ها وسایلی مثل مایکروویو، دستگاه قهوه‌ ساز، و حتی لوازم تزئینی قرار میدیم. در حالی که توجه ندرین چیدمان روی کابینت به علت جلو چشم بودن برای زیباتر هم باشه و نباید دست کم گرفته بشه. نباید این وسایل باعث شلوغی بشن و یا اینکه جلوی دست و پا رو بگیرن. مثلا میتونید از یه سبد خوشگل برای قرار دادن نان شیرین و میوه بر روی کابینت بزارید. اگر هم روی کابینت های مناسب و کافی دارید میتونید از استند های تزییناتی مختص آشپزخانه تهیه کرده جلوه ای جذاب به محیط ببخشید و عملکردی بهینه تحویل بگیرید.

8547854

stand-pasamavari-1-min

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها