|

بهترین درمان سوختگی با روغن / وقت آشپزی که روغن رو دست و صورتت پاشید این کار رو کن

در این مقاله در خصوص درمان سوختگی با روغن صحبت کردیم و یه سری راه حل های مفید برای این منظور بهتون ارائه کردیم که به کارتون میاد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یه سری از کارها هستن که آدم نمیدونه که برای انجام اون ها باید چیکار کنه و از کجا شروع کنه و خب در این حالت توی اون ها گیر میکنه و ممکن هست که حتی انجام اون ها رو یا به قولی پشت گوش بندازه و یا به کلی برای مدت زیادی بیخیالشون بشه که خب این موضوع خوب نیست چون به قول معروف مرگ یه بار شیون هم یه بار بالاخره آدم باید کار رو از یه جایی شروع کنه و پیش ببره مثلا یه کاری مثل تمیز کردن میله و چدن های روی گاز برای خیلی از افراد سخت میاد در حالی که با ترفندها میتونن یه همچین کاری رو مثل آب خوردن کنن طوری که حتی توی خیالشون هم نگنجه که میشد کار رو به این راحتی ها درآوورد و پیش برد.

پس با این حساب میشه گفت که شما میتونید با تکیه به ترفندها و راهکارهای عملی که قبل از شما عده ی زیادی اون ها رو تست کردن هر کاری رو برای خودتون راحت و مثل آب خوردن کنید و خب خوشبختانه این روزا ترفند در هر خصوصی هم وجود داره از ترفندهای آشپزی بگیر تا ترفند های آرایشی و... مثلا شما میتونید برای درمان خانگی ترک پا یه سری ترفندها پیدا کنید و با عملی کردن اون ها این مشکل رو حل کنید. حالا هم که در حال خوندن این مقاله هستید به دنبال یادگیری یه سری ترفند جدید دیگه هستید اون هم در رابطه با درمان سوختگی با روغن که خب به درد وقت هایی میخوره که در حال آشپزی روغن میپاشه روی دست و صورتتون، پس در ادامه برای یادگیری این ترفندها با ما همراه باشید.

درمان سوختگی با روغن

از روغن زیتون برای درمان سوختگی استفاده کنید

روغن زیتون سرشار از ویتامین E هست برای درمان سوختگی با روغن و ترمیم و التیام رد و درد اون بسیار موثر هست. همچنین این روغن سرشار از آنتی اکسیدان هایی هست که سبب ضد عفونی شدن اسکار سوختگی و جای زخم میشن بنابراین شما میتونید این رغن رو همراه با مواد موثر دیگه ای مثل عسل، آلوئه ورا، آبلیمو و زردچوبه و... ترکیب کرده و روی زخم خودتون بمالید و به این ترتیب به بهبود زخم سوختگی خودتون کمک شایانی کنید.

درمان سوختگی با روغن

برای درمان سوختگی با روغن از سفیده ی تخم مرغ استفاده کنید

یکی از راه حل هایی که از گذشته تا به الان برای درمانه سوختگی مورد استفاده قرار میگیره مصرف سفیده ی تخم مرغ هست به این شکل که شما باید سفیده ی تخم مرغ رو روی منطقه ای از پوستتون که سوخته قرار بدید تا درد ناشی از سوختگی تسکین پیدا کنه. در این بین حتی خیلی ها این باور رو دارن که این ماده میتونه از این که در محل سوختگی تاول ایجاد بشه هم جلوگیری کنه. دقت کنید که بعد از زدن سفیده ی تخم مرغ هم به محل سوختگی یه مقدار صبر کنید و بعد محل رو خشک کنید و در صورتی که نیاز بود این کار رو دوباره انجام بدید.

درمان سوختگی با روغن

برای درمان سوختگی از چای کیسه ای استفاده کنید

چای کیسه ای که خیس شده میتونه درد و سوزش ناشی از سوختگی بر اثر روغن و بخار رو التیام ببخشه و این موضوع به دلیل وجود ماده ای به اسم تانین در چای کیسه ای هست که میتونه قسمت های آسیب دیده رو هم به خوبی هر چه تمام تر بهبود ببخشه. دقت کنید که برای اثر بخشی هر چه بهتر این ماده باید چای کیسه ای رو چندبار توی لیوان آب سرد فرو ببرید و بعد اون رو روی قسمتی از پوست که سوخته قرار بدید. شاید حتی براتون جالب باشه که بدونید در صورتی که دچار آفتاب سوختگی هم میشید میتونید در یه ظرف بزرگ آب سرد چندتا چای کیسه ای بندازید و بعد آب موجود در ظرف رو روی قسمت هایی از بدن که دچار آفتاب سوختگی شده قرار بدید.

درمان سوختگی با روغن

ژل آلوئه ورا مرهم قوی برای سوختگی با روغن

برای درمان سوختگی با روغن میتونید یه برگ آلوئه ورا رو تهیه کنید و اون رو از طول برش بدید و بهتره که یه برگ درشت و گوشتالو رو برای این منظور انتخاب کنید.

بعد از برش زدن برگ، ژل اون رو خارج کرده و به طریقی حالا با گذاشتن در یخچال سردش کنید و حالا روی قسمت سوختگی بذارید و منتظر بمونید که کم کم درد و احساس سوزش در قسمت سوختگی از بین بره و خب این موضوع به دلیل این هست که این ژل خاصیت ضد التهاب و ضد تورم داشته و حتی میتونه به بازسازی سلول ها هم کمک بسیار زیادی کنه.

درمان سوختگی با روغن

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها