|

ترفندهای کاری برا جلوگیری از پاشیدن روغن/ دیگه نه قراره دور گاز کثیف شه نه دستت بسوزه

در این مقاله در خصوص راه هایی برای جلوگیری از پاشیدن روغن براتون صحبت کردیم که میتونه براتون کارآمد و مفید باشه.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- این روزا همه دوست دارن که کاراشون رو خیلی راحت و ساده راه بندازن و خب خوشبختانه انسان هم یه موجود راحت طلب هست و به همین خاطر تلاش میکنه که کارها رو تسهیل کنه و سریع و فشنگی اون ها رو راه بندازه که برای این منظور یه سری ترفندها برای خودش کشف کرده که از طریق اون ها در زمان بسیار صرفه جویی میکنه و مثلا شاید قبلا شستن هود برای خیلی ها بسیار کار سختی بوده باشه ولی این روزا با یه سری ترفند ساده برای شستن هود شما میتونید تو سه شماره و گام به گام این کار رو به قدری شیک و مجلسی انجام بدید که گوشه ناخنتون حتی خراش هم برنداره.

پس سعی کنید برای هر کاری که براتون سخت میاد یه ترفند انجام ساده و راحت پیدا کنید که خب ماشالا این روزا هم توی اینترنت کم نیستن از این ترفندا و شما حتی بخواهید چاقوتون رو هم حتی تیز کنید برای اون هم ترفندهای تیز کردن چاقو رو میتونید پیدا کنید. پس دیگه بهونه ای برای تنبلی افراد وجود نداره و شما در صورتی که انجام یه کاری رو تنها با این عذر که سخته عقب میندازید باید یکم به روز باشید و اطلاعاتتون رو ببرید بالا و با دو تا سرچ ساده اون رو برای خودتون قند و نبات کنید! حالا در همین راستا و برای این که امور براتون قند و نبات شه میخواهیم در خصوص ترفندهایی برای جلوگیری از پاشیدن روغن باهاتون حرف بزنیم که این روزا گله و دردسر خیلی از خانوم هاست پس برای نیست و نابود کردن این مشکل در ادامه با ما همراه باشید.

جلوگیری از پاشیدن روغن

آرد میتونه روغن رو بنشونه سره جاش!

مسلما پاشیدن ر.غن از تابه ای که روغن در اون در حال گرم شدنه علاوه بر این که میتونه دور و بر اجاق گاز کثیفی ایجاد میکنه میتونه خطرساز هم باشه و باعث بشه که شما توی دردسر بیفتید بنابراین برای جلوگیری از این منظور یه ترفند بسیار معروف بین آشپزها وجود داره که باعث جلوگیری از پراکنده شدن روغن موقع سرخ شدن میشه و به این صورت هست که شما باید موقعی که روغن توی تابه داره داغ میشه قلب از این که ماده ی غذایی موردنظرتون بهش اضافه کنید به مقدار خیلی کم آرد به روغن اضافه کنید چون آرد باعث میشه که آبی توی تابه وجود نداشته باشه و خب موقعی هم که آب نیست یعنی خبری هم از پاشیدن روغن نیست.

جلوگیری از پاشیدن روغن

تو خونه آرد نداشتی نمک که داری

مسلما براتون پیش اومده که موقع اضافه کردن ماده ی غذایی به ماهیتابه تون یه سری حباب ها مشاهده کرددید توی ماهیتابه که این لعنتی ها منفجر میشن و خدانکنه که بپاشن رو دست آدم اما حالا چاره چیه ایا باید با این حباب ها کنار اومد و مسالمت آمیز باهاشون سر کرد یا باید زد و از ریشه نابودشون کرد که خب گزینه ی دوم بهتره و برای این مظور و جلوگیری کردن از پاشیدن این حباب ها شما میتونید یه مقدار نمک روی این حباب ها بریزید چرا که نمک یه ماده ی بی نهایت موثر توی جذب رطوبت هست و شما میتوندی با کمک اون این حباب های روغنی رو به سمت نابودی پیش  ببرید.

جلوگیری از پاشیدن روغن

ماهیتابه و ماده ی غذاییتون خشک باشه

خب تا اینجا براتون واضح بوده که یکی از مهم ترین دلایلی که باعث پاشیدن روغن میشه آب هست یعنی در صورتی که حتی دستتون خیس باشه و ماهیتابه رو گاز باشه و روغن هم داخلش و برای لحظه ای از دست خیس شما یه قطره آب روی تابه چکه کنه باید منتظر این باشید که یهو بمبارانی از روغن به سمت شما شلیک بشه و دلیل این موضوع هم اینه که آب با حرارت تبخیر میشه و موقعی که با روغن تماس پیدا میکنه خیلی ناگهانی پاشیده میشه.

پس حالا تکلیف چیه؟ اول که باید دقت کنید که موادی که میریزید توی روغن آبشون کشیده شده باشه مثلا در صورتی که میخواهید سیب زمینی توی تابه سرخ کنید سیب زمینی ها اب اضافه روی خودشون نداشته باشن و از قبل اب اون ها رو آبکش کرده باشید یا در خصوص تابه هم دقت کنید که به هیچ عنوان تابه خیس نباشه پس برای مطمئن شدن از این موضوع وقتی که تابه رو میذارید روی گاز منتظر وایسید که یکم تابه گرم بشه و خشک و بعد روغن رو به داخل اون اضافه کنید.

جلوگیری از پاشیدن روغن

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی