|

راهنمای چیدمان و مرتب کردن کابینت / ترفندای ساده برای سر و سامون دادن به آشپزخونه

بخش اصلی هر آشپزخونه کابینتها هستن که نیاز به نظم بخشیدن دارن تا کارای خونه سامون بگیره. اینجا راهکارهای چیدمان کابینت ها رو مرور میکنیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- قبول داری وقتی آشپزخونه مرتب باشه انگار بار سنگینی از روی دوشت برداشته میشه و با انرژی بیشتر میری سراغ مرتب کردن بقیه خونه؟ باید بگیم که تجربه نشون داده تمیزی و نظم آشپزخونه که خیلی ها اون رو قلب خونه می دونن، تاثیر زیادی روی اهالی خونه می ذاره.

بخش اصلی هر آشپزخونه ای کابینت ها هستن که نیاز به تمیز کردن و نظم بخشیدن دارن تا کارای خانم خونه هم سر و سامون بگیره و به راحتی به وسایل مورد نیازش دسترسی داشته باشه. ترفندهایی در این زمینه هست که کمک میکنه به بهترین شکل کابینت ها رو بچینی و از فضای اون بهترین استفاده رو ببری. در ادامه راهکارهای چیدمان و مرتب کردن کابینت ها رو با هم مرور می کنیم. تا پایان همراه ما باش.

chideman-kabinet-3

از اکسسوری های نظم دهنده استفاده کن

شاید مهم ترین نکته برای چیدمان اصولی کابینت ها، استفاده از اکسسوری های نظم دهنده باشه که می تونه تاثیر زیادی در مرتب شدن فضای کابینت ها داشته باشه. اکسسوری های آویز برای آویزون کردن قابلمه ها و وسایل آشپزی، نظم دهنده های کشو برای در قابلمه ها، قاشق و چنگال و...، اکسسوری هایی که با طبقه بندی فضای هر بخش کابینت، دسترسی به ظروف و وسایل رو خیلی راحت تر از قبل می کنن.

accesory-kabinet-2

accesory-kabinet-6

accesory-kabinet-5

بسته بندی مواد غذایی رو تا جای ممکن باز کن

بسته بندی های پلاستیکی و کاغذی مواد غذایی تا حد زیادی میتونن کابینت ها رو شلوغ و درهم نشون بدن. ضمن اینکه هر بار که بخوای از اون مواد غذایی استفاده کنی مقداریش به بیرون میریزه و کابینت ها رو کثیف میکنه. پس تا جای ممکن مواد غذایی رو از بسته بندی هاشون خارج کن و در ظروف مخصوص بریز تا تاثیر مثبت این کار رو ببینی و کابینت هایی مرتب و تمیز داشته باشی.

chideman-kabinet-7

کشوهای بزرگ برای چیدمان قابلمه ها مناسبن

اگر آشپزخونه شما کشوهای بزرگ و عمیقی داره، حتما قابلمه ها رو در این کشوها بذارید تا یک بار برای همیشه به اونها سر و سامون بدید. حتما شما هم می دونید که چیدمان قابلمه ها یکی از چالش های اکثر خانوماست. قابلمه ها رو در کنار هم در کشوهای بزرگ بچین تا دسترسی راحتی بهشون داشته باشی.

chideman-kabinet-6

ظروف دم دستی رو از وسایل غیرضروری جدا کن

یکی دیگه از راههای نظم بخشیدن به کابینت ها، جدا کردن ظروف و وسایل پر استفاده از ظرف ها و وسیله هایی هست که کمتر به کارمون میاد. ظروف و وسایلی که استفاده روزمره ازشون داری رو در کشوها و کابینت های در دسترس تر بذار و اونهایی رو که کمتر استفاده میشن رو در کابینت های بالاتر و دورتر قرار بده، اینطوری برای برداشتن وسیله ها نیازی به جابجایی همشون نداری.

kitchenorganizing5

مرتب کردن کابینت ها رو منظم انجام بده!

حالا که کابینت ها رو مرتب و منظم کردید و از این کار لذت بردید حتما دلتون میخواد همیشه مرتب باشن اما باید بدونید که باقی موندن این چیدمان نیاز به روتین مرتب کردن داره و اگه رها بشه دوباره شلوغی و بی نظمی به کابینت ها برمی گرده.

بهتره یه برنامه روتین برای مرتب و تمیز کردن کابینت ها و کشوهای آشپزخونه داشته باشید و مثلا هر یک ماه یا سه ماه یک بار (این زمان بستگی به میزان پخت و پز و فعالیت شما در آشپزخونه داره.) اونها رو مرتب کنید. اینجوری آشپزخونه تون همیشه مرتب و زیبا می مونه و از بودن در اون لذت خواهید برد.

chideman-kabinet-5

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها