|

چیدمان اصولی کابینت ها / نکات مهمی که هر خانوم باید بدونه تا قلب خونه اش منظم باشه

در این مطلب نکات ضروری اما ساده در مورد نحوه چیدمان کابینت ها مطرح میشه که حتما به دردتون میخوره. پس تا پایان همراه ما باشید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- آشپزخونه یکی از مهم ترین مکان های هر خونه ای به حساب میاد که اهالی خونه وقت زیادی از روز رو اونجا سپری می کنن. تمیز بودن آشپزخونه و مرتب و منظم بودن اون، کمک زیادی به اعضای خونواده میکنه تا وقت کمتری برای کار کردن در این مکان هدر بدن. در این زمینه هم خیلی مهمه که کابینت ها درست و اصولی چیده بشن تا کارای افراد خونه مخصوصا خانوم خونه راحت تر انجام بشه. در این مطلب نکات ضروری اما ساده در مورد نحوه چیدمان کابینت ها رو مطرح می کنیم که حتما به دردتون میخوره. پس تا پایان همراه ما باشید.

kabinet1

وسایل غیر ضروری در دورترین نقطه!

توی آشپزخونه یه سری ظروف و وسایل هست که همیشه بهشون نیاز دارید. این قسمت از وسایل رو در کابینت های طبقات پایین و اون جاهایی که دسترسی راحت تری بهشون دارید، قرار بدید. مثلا ظروف غذاخوری دم دستی، قابلمه ها، سبدها و لگن های پلاستیکی و فلزی، لوازم برقی که زیاد استفاده میشن، ابزارآلات و کفگیر ملاقه هایی که استفاده روزمره ازشون دارید و... رو باید در کابینت های پایین قرار بدید.

kabinet3

ظروف و وسایل پذیرایی از مهمون، وسایلی که استفاده گاه به گاه دارن، لوازم برقی که کم استفاده میشن و... رو هم میتونید در کابینت های طبقات بالا و اون قسمت هایی از کابینت ها که دسترسی سخت تری داره، بذارید.

kabinet9

کشوهای بزرگ رو به قابلمه ها اختصاص بده

اگر آشپزخونه شما کشوهای بزرگ و عمیقی داره، حتما قابلمه ها رو در این کشوها قرار بدید تا یک بار برای همیشه به اونها سر و سامون بدید. حتما شما هم می دونید که چیدمان قابلمه ها یکی از چالش های اکثر خانوماست.

kabinet6

اگر کشوهای بزرگ مناسب قرار دادن قابلمه ها ندارید نگران نباشید. اکسسوری هایی در بازار وجود داره که این کار رو براتون راحت میکنه. میتونید از نظم دهنده های کابینت استفاده کرده و قابلمه ها رو مجزا از هم بذارید و راحت ازشون استفاده کنید.

kabnet8

استفاده از درهای کابینت رو فراموش نکنید

اگر شما هم با مشکل کمبود کابینت مواجه هستید بهتره به فکر بهره گیری از تمام فضای موجود خودتون باشید و از داخل درهای کابینت برای قرار دادن در قابلمه ها، کفگیر و ملاقه، ظروف کوچیک ادویه و... استفاده کنید. اکسسوری هایی وجود داره که این کار رو براتون راحت میکنه.

kabinet2

نظم دهنده ها عصای دستتون میشن!

نظم دهنده ها وسایل خیلی خوبی هستن که میتونن کشوها و کابینت های خونه شما رو خیلی زیبا و مرتب کنن و کلی وسیله توی خودشون جا بدن.

نظم دهنده های کشو برای قرار دادن قاشق ها و چنگال ها، ابزار و وسایل آشپزی و... بسیار مناسب هستن و خرده ریزهای زیاد آشپزخونه رو منظم می کنن.

kabinet7

kabinet5

کابینت ها رو به امون خدا رها نکنید

وقتی به کابینت ها نظم دادید و اونها رو اصولی چیدمان کردید باید بدونید که باقی موندن این چیدمان نیاز به روتین مرتب کردن داره و اگه رها بشه دوباره اوضاع مثل قبل پیچیده میشه.

یه برنامه روتین برای مرتب و تمیز کردن کابینت ها و کشوهای آشپزخونه داشته باشید و مثلا هر یک ماه یا سه ماه یک بار (این زمان بستگی به میزان پخت و پز و فعالیت شما در آشپزخونه داره.) اونها رو مرتب کنید. اینجوری آشپزخونه تون همیشه مرتب و زیبا می مونه.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • مریم زی ارسالی در

    پازل بند چه قشنگ خونده !!!

    خبری آمده این مرتبه از جای غریبی ◦◦
    خبری روشن و بی واسطه از سمت حبیبی ◦◦
    خبر از مصر برای پدری رفته به کنعان ◦◦
    پسر افتاده به زندان زلیخای نَجیبی
    به سر اندیشه ی عشق است نه آنی که بمیرد
    که در این واقعه رفته است مسیحی به صلیبی
    خبری آمده چون سوره به هَفتاد و دو آیه
    که در این گونه خبرها ابدا نیست فریبی
    همه دیدند در این دشت حضور قدمت را

    ــــــــــــــــــــــــ↫Melodya↬ــــــــــــــــــــــــ

    همه بردند از آن رایحه ی سیب نَصیبی
    همه دیدند در این دشت حضور قدمت را
    همه بردند از آن رایحه ی سیب نصیبی
    ماه بی واهمه طی کرد در این قِصه چه راهی
    ته گودال و سر نی چه فرازی چه نشیبی
    شب تنهایی دنیاست چه اندوه بزرگی
    صبح فرداست بدون تو چه فردای عجیبی ◦◦
    همه دیدند در این دشت حضور قدمت را ◦◦
    همه بردند از آن رایحه ی سیب نصیبی ◦◦
    همه دیدند در این دشت حضور قدمت را
    همه بردند از آن رایحه ی سیب نصیبی

    ــــــــــــ↫Melodya↬ــــــــــــ


    همه دیدند در این دشت حضور قدمت را !!!!
    همه بردند از آن رایحه ی سیب نصیبی !!!!!!

    آره همه نصیبی و بهره ای برده اند غیر از خودم !!!!!!

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی