|

چیدمان کابینت آشپزخونه رو اصولش / اینجوری جا کم نمیاری که هیچ فضای کابینتا بیشتره

اگر شما نیز در چیدمان کابینت مشکل دارید و حسابی شلوغ شده اصلا نگران نباشید چرا که در اینجا قراره با اصولی چیدن کابینت ها آشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کابینت ها لباس آشپزخونه به حساب میان. در واقع وقتی شما آشپزخونه ای بدون کابینت داشته باشید انگار نه انگار آشپزخونه داید و در اصل با یک اتاق خالی تفاوت چندانی نداره. کابینت ها میتونن به آشپزخونه ماهیت و شخصیت ببخشند. سلیقه و خواسته شما رو به نمایش بذارن و تناژ رنگی که دوست دارید رو به دیگران بفهمونن. اما جدا از بخش انتخاب کابینت، همیشه چیدمان داخل کابینت ها دغدغه خانومای خونه بوده و هست. چرا که اغلب خونه هایی که تازه عروسن و یا مامان میانسال شدن، وسیله های زیادی برای این فضای خونه جمع آوری کردن که خب در نهایت با کمبود جا در کابینت ها مواجه میشن. چیدمان کابینت ها به عوامل مختلفی مثل ابعاد و شکل آشپزخونه، عادات آشپزی که شما دارید، تعداد افراد خونواده و همچنین لوازم و ظروفی که دارید بستگی داره. اگر شما بانویی باشید که اصول چیدمان کابینت رو بلد باشین و اجرا کنین، بی شک دو هیچ از دیگر خانوم ها جلو افتاده ید. چرا که چیدمان کابینت نیز برای خود اصول خاصی داره ک در صورت اجرا مشکل کمبود جا و شلوغی لوازم داخل کم ها رفع خواهد شد. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین چیدمان کابینت رو یاد بگیریم.

چیدمان کابینت

اول پاشو وسایلت رو مرتب و دسته بندی کن

اولین قدم جهت چیدمان درست کابینت ها اینه که تموم وسایل رو بیرون آورده و کابینت ها رو خالی کنید. بعد بیاید وسایل رو بر اساس نوع و کاربردی که دارند دسته بندی نمایید. مثلا یه بانوی خوش سلیقه میاد ظروف غذاخوری رو از لیوان ها و فنجون ها و تابه ها و دیگر لوازم پخت و پز جداسازی میکنه. جای شوینده ها به کل تفکیکی بهش.

چیدمان کابینت

از کدوم وسیله چقدر استفاده میکنی؟ حواست بهشون باشه

یادتون باشه که همیشه بیشتری استفاده رو از کابینت پایین داشه باشید. تو اینجور کابینت ها وسایلی که خیلی ازشون استفاده دارید مثل بشقاب‌ها، کاسه‌ها، لیوان‌ها و قاشق و چنگال‌ها رو قرار بدید و برای کابینت های پایینی از وسایل کمتری کمثل ظروف پذیرایی، لوازم برقی آشپزخانه و مواد غذایی خشک استفاده داشته باشید. از طرفی کابینت هایی که در گوشه و کنج قرار دارند اغلب سخت ترن و کمتر استفاده میشن که خب راه حلش اینه در اینجور فضاها اون دست از وسایلی که کمتر میخوایم رو بچینین. مثلا قابلمه ها یا تابه های بزرگی که همیشه مورد استفاده قرار نمیگیرن و یا وسایل پخت و پز خاص.

چیدمان کابینت

نظم دهنده ها خیلی خفنن قشنگ عصای دست میشن

نظم دهنده های جدید خیلی همه فن حریف شدن. شما میتونید از این نظم دهنده ها استفاده کرده تا فضای داخل کابینت رو حسابی بهینه سازی کنید. واسه کشوها هم از تقسیم کننده ها غافل نشید و تو طبقه ها نیز جهت جدا کردن ظروف کمک بگیرید. آویز های کابینتی جهت نگهداری از لیوان ها و ملاقه کفگیر عالیه پس بخرید و لذتش رو ببرید. سبد های گردان مدل های ترند شده کمکی برای نگهداری از مواد غذایی خشک و نان و حبوباتو غلات نیز هستند.

چیدمان کابینت

نورپردازی تو آشپزخونه خیلی مهمه

جهت داشتن یه چیدمان خوشگل واسه کابینت بهتره که به نور پردازی ان نیز توجه داشته باشید. نورپردازی واسه داخل کابینت میتونه به شما کمک کنه تا هرچی که میخواین رو خیلی راحت تر پیدا کنید. پیشنهاد ما به شما کمک از لامپ‌های LED کم مصرف هستش که گرمای اضافی هم تولید نمیکنن. از طرفی این روزها با توجه به پیشرفت علم، میشه که از لامپ های سنسور دار استفاده کرد تا وقتی نزدیک بخش مورد نظر میشید خود لامپ ها روشن بشن و راحت. 

Кухня

دسته بندی ظروف رو بر اساس جنسشون در نظر بگیر

همه ما تو کابینت هامون بین یک تا چند دست ست ظروف داریم که شاید از جنس های مختلفی هم باشند. بهترین ایده اینه که بیاین ظروف رو طبق نوعشون دسته بندی نمایید. مثلا بشقاب‌ها، کاسه‌ها، لیوان‌ها، فنجان‌ها و غیره رو در فضاهای جداگانه بزارید. از فضاهای عمودی هم کمک بگیرید. مثلا شلف بزنید و قفسه بندی کنید. البته که شلف ها این روزا خیلی ترند شدن و میتونن یه کمکی جهت جایگذاری لوازم نیز باشند. داخل درب کابینت ها قسمت هایی مناسب جهت اویز زدن و آویزان کردن دستمال ها بطری ها و دیگر لوازم هستش. سبد ها سطل ها رو جدی بگید و اجازه بدین فقط کابینت ها کمک کننده نباشند و دیگر لوازم نیز در این راستا همراهی کنند. 

چیدمان کابینت

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها