|

تمیز کردن رسوب کتری و سماور / آب جوش که میریزی تو چای مزه آب استخر میده دست به کار شو

در این مقاله در خصوص تمیز کردن رسوب کتری و سماور صحبت کردیم تا با کمک اون ها چایی هاتون نه تنها کدر نباشه بلکه خوش رنگ هم بشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ی افراد دوست دارن که کارهای روزمره ی خودشون رو در سریع ترین زمان ممکن راست و ریس کنن و پیش ببرن خصوصا در صورتی که کارهای خونه باشه که دیگه واقعا رو مخ خواهد بود چرا که هم تعدادشون زیاده و هم خیلی زمانگیر هستن بنابراین طبیعی هست که افراد به دنبال راهکارهای سریع السیر برای سر و سامون دادن کارهای خونه باشن که خب در این حالت ترفندها میتونن به دادشون برسن چرا که شما با وجود اون ها میتونید به صورت گام به گام کارهاتون رو در کمترین زمان ممکن پیش ببرید بدون این که ترسی از تلف شدن وقتتون داشته باشید و یا نگرانی از بابت این که نتیجه نگیرید چون ترفندها برای انجام یه کار میتونن متفاوت باشن مثلا در صورتی که شما برای تمیز کردن میله و چدن های روی گاز یه روشی رو در پیش گرفتید که جواب نداد میتونید از یه ترفند دیگه برای این منظور استفاده کنید و در نهایت اون راه حلی که براتون مناسب هست رو پیدا کنید.

البته که شما باید در بین ترفندها اونایی رو که قوی تر و اصولی تر هستن رو شناسایی کنید و اقدام به پیاده سازیشون کنید یعنی به دنبال اون هایی باشید که قبل از شما افراد زیادی تستشون کردن و ازشون جواب هم گرفتن. حالا هم که در حال مطالعه ی این مطلب هستید مسلما در پی یادگیری ترفندهای جدید هستید که زندگی رو براتون راحت تر میکنن به همین دلیل در این مقاله میخواهیم یه سری راهکار برای تمیز کردن رسوب کتری و سماور بهتون یاد بدیم که دیگه مجبور نباشید چای کدر و بد رنگ برای خودتون بریزید، پس در ادامه برای یادگیری این ترفندها با ما همراه باشید.

تمیز کردن رسوب کتری و سماور

تمیز کردن رسوبات کتری و سماور با استفاده از سرکه

یکی ازموثرترین و ساده ترین راه هایی که برای از بین بردن سوبات کتری و سماور وجود داره و به امتحان کردنش میارزه استفاده از سرکه هست که برای این منظور باید در وهله ی اول یه مقدار سرکه رو داخل کتری و سماور بریزید و بعد اون رو روی شعله قرار بدید و صبر کنید که به مدت ده دقیقه بجوشه بعد از گذشت این مدت زمان هم شعله ی گاز رو خاموش کنید و بذارید کتری یک تا دو ساعت به حال خودش باشه و بعد از اون آبش رو خالی کنید و مجددا کتری رو با استفاده از آب پر کنید و بجوشونید تا بوی سرکه ی اون از بین بره. این رو هم اضافه کنیم که شما از این روش نه تنها برای رسوب زدایی کتری و سماور بلکه برای از بین بردن رسوب کتری برقی هم میتونید استفاده کنید.

تمیز کردن رسوب کتری و سماور

تمیز کردن رسوبات کتری و سماور با استفاده از جوش شیرین

یکی از راه هایی که برای جرم گیری کتری و سماور وجود داره استفاده از جوش شیرین هست که میشه اون رو یه ماده ی همه کاره در خونه بشمار آوورد چرا که از خیلی از شوینده های شیمیایی بهتر عمل کرده و میتونه کارهای زیادی رو به عهده بگیره که حالا برای این کار یعنی از بین بردن جرم کتری و سماور شما باید به ازای هر پیمانه جوش شیرین از دو پیمانه آب استفاده کنید و کتری و یا سماورتون رو با ترکیب آب و جوش شیرین پر کنید بعد کتری و یا سماورتون رو روی گاز قرار بدید تا آبش بجوشه.

حالا بعد از گذشتن پنج دقیقه شعله ی گاز رو خاموش کرده و کتری رو برای چندین ساعت به حال خودش رها کنید تا رسوبات اون به طور کامل از بین بره و بعد از این مرحله اون ها رو به خوبی با آب بشورید تا اثرات جوش شیرین به خوبی و کامل از بین بره.

تمیز کردن رسوب کتری و سماور

تمیز کردن رسوبات کتری و سماور با استفاده از نوشابه

احتمالا در مورد خواص نوشابه در زمینه ی تمیز کاری شنیده باشید که خب آدم با خودش میگه چطور یه همچین چیزی میتونه قابل نوشیدن باشه وقتی که هم میتونه در نقش لوله باز کن باشه و حتی در این مقاله به عنوان از بین برنده ی رسوبات کتری و سماور! ولی خب شده دیگه و حالا برای این که از این ماده برای تمیز کردن رسوبات کتری و سماور استفاده کنید باید یه مقدار نوشابه مشکی رو داخل کتری و یا سماور بریزید و بعد شعله ی گاز رو روشن کنید.

حالا اجازه بدید که نوشابه به مدت نیم ساعت بجوشه و بعد شعله ی گاز رو خاموش کنید و در ادامه کتری و سماور رو با آب زیاد بشورید. شاید این هم براتون جالب باشه که بدونید اسید کربنیک موجود تو نوشابه هست که موجب از بین رفتن جرم و رسوبات اون میشه.

تمیز کردن رسوب کتری و سماور

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها