|

طرز تهیه مرصع پلو به روش رستورانی / یه غذای فوق العاده واسه مهمونای خاص

یکی از غذاهای خاص، مرصع پلو هست که رنگ و بوی فوق العاده ای داره و جون میده واسه مهمونای خاص درستش کنی. در ادامه طرز تهیش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- توی فرهنگ غذایی هر کشور، خوراک هایی وجود داره که خاص تر از بقیه هستن و برای مراسم و مهمونی ها سرو می شن. غذاهایی که عطر و طعم و رنگ و لعاب بیشتری دارن و برای پخت اون ها وقت و حوصله بیشتری گذاشته میشه. توی فرهنگ غنی غذایی ایرونی هم از این نوع غذاها کم نیست؛ باقالی پلو با ماهیچه، آجیل پلو، قیمه نثار، سبزی پلو با ماهی، رولت گوشت و... از جمله غذاهای اعیونی و مجلسی ایرونیه.

یکی دیگه از این غذاهای خاص و خوشمزه، مرصع پلو هست که رنگ و بوی فوق العاده ای داره و جون میده واسه مهمونای خاص و رودربایستی دار درستش کنی. در ادامه طرز تهیه مرصع پلو به روش اصیل و رستورانی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

morasa-polo-6

مواد لازم برای تهیه مرصع پلو

برنج ۳ پیمانه

فیله مرغ ۵۰۰ گرم

هویج ۵ عدد

خلال پسته یک چهارم پیمانه

خلال بادام  یک چهارم پیمانه

خلال پوست پرتقال یک چهارم پیمانه

زرشک نصف پیمانه

زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری

شکر یک سوم پیمانه

کره ۸۰ گرم

روغن مایع به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

morasa-polo-4

طرز تهیه مرصع پلو

مرحله اول

برنج رو از چند ساعت قبل بشویید و با مقداری نمک خیس کنید. خلال بادام رو هم از یک ساعت قبل با کمی آب خیس کنید تا نرم بشه سپس آبکش کنید.

مرحله دوم

گرفتن تلخی پوست پرتقال: قسمت نارنجی رنگ پوست پرتقال رو جدا کرده و به صورت خلالی نازک خرد کنید. داخل یک قابلمه کوچیک آب ریخته و روی حرارت قرار بدید تا به جوش بیاد. پوست پرتقال ها رو داخل آب جوش بریزید و اجازه بدید کمی بجوشه. اونها رو آبکش کرده و این کار رو 4 بار تکرار کنید تا تلخی پوست پرتقال به طور کامل گرفته بشه.

morasa-polo-1

مرحله سوم

زرشک رو چند دقیقه خیس کنید، بشویید و اجازه بدید خشک بشه. هویج ها رو پوست بگیرید و رنده کنید و آبش رو بگیرید.

مرحله چهارم

فیله مرغ رو مکعبی خرد کنید و همراه یک قاشق غذاخوری از زعفرون، مقداری نمک و فلفل سیاه در ظرفی بریزید و زیر و رو کنید تا مزه‌ دار بشن، سپس داخل یک تابه کمی روغن بریزید و وقتی داغ شد تکه های مرغ رو روی حرارت ملایم تفت بدید تا سرخ و طلایی ‌رنگ بشن سپس اونها رو از تابه خارج کرده و کنار بذارید.

morasa-polo-7

مرحله پنجم

داخل یک قابلمه آب جوش بیارید و برنج رو 7، 8 دقیقه بجوشونید و سپس آبکش کنید. داخل یک قابلمه مناسب روغن ریخته و روی حرارت بذارید. ته دیگ مورد نظرتون رو کف قابلمه بذارید و برنج آبکش شده رو داخلش بریزید. دم کنی بذارید تا برنج بخار کنه.

مرحله ششم

کره رو با ۳ قاشق غذاخوری روغن مایع، روی حرارت ملایم داغ کنید. زمانی‌ که بخار برنج بلند شد، اون رو روی برنج بریزید. خلال بادام رو در گوشه ‌ای از برنج ریخته، بقیه زعفران رو هم در گوشه ‌ای دیگر از برنج بریزید.

morasa-polo-2

مرحله هفتم

داخل یک تابه روغن رو گرم کنید سپس زرشک رو با شکر تفت بدید. در تابه‌ های جداگانه هم هویج و خلال پسته رو کمی تفت بدید. زمانی ‌که پلو دم کشید، پلوی زعفرونی و خلال بادام رو جدا کرده و اونها رو همراه زرشک، هویج، خلال پسته، خلال پوست پرتقال و فیله ‌های مرغ، روی پلو بریزید و سرو کنید. نوش جان.

اگر به آشپزی علاقمندید میتونید بقیه دستورهای غذایی سایت رو اینجا ببینید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها