|

نگهداری سانسوریا بلند / مراقبت کن زود گهل میکنن مدلای تکثیر واسه زیاد داشتنش هم گفتم

برای سالم نگه داشتن سانسوریای بلند یکسری اقدامات و مراقبت ها نیازه که در این مطلب ما با اونها اشنا شده به زیباتر شدن گیاهمون کمک می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی از خانوما هستن که دلشون میخواد تا توی خونشون از گل و گیاه مراقبت کنند اما از این میترسن که مبادا گل طفلکی تو خونشون دووم نیاره و خیلی زود از بین بره. میدونید که گیاهان آپارتمانی اونقدری ملوس و نازک نارنجی هستن که با کمی تغییر جا هم قهر میکنن و ممکنه حتی کاملا جونشون رو از دست بدن. به همین دلیل اغلب افراد میرن سراغ اون دست از گیاهان آپارتمانی که مقاومت بالایی دارند و در شرایط محیطی های مختلف همچنان سرسبز و پر جون زندگی میکنند. مثلا سانسوریا یکی از این نوع گیاهان محسوب میشه که برای افراد پر مشغله و کم انرژی مناسبه. اما با این حال این گیاه نیز به رشد مطلوب و نگهداری ایده آلی نیاز داره تا بتونه زیباییش رو حفظ کنه. یکسری نکات ضروری هستن که یادگیریشون اهمیت فراوونی داره. گرچه که سخت نیستند اما برای ادامه حیات سانسوریا باید دونسته و انجام بشن.

روش نگهداری سانسوریا بلند

خاک مناسب برای سانسوریا بلند

اولین و مهمترین گام جهت نگهداری و سالم موندن سانسوریا بلند انتخاب خاکی مناسب باشه. در واقع خاک باید زهکشی خوبی داشته باشه تا بتونه از پوسیدگی ریشه ها جلوگیری کنه. در اینجا شما میتونید ترکیبی از خاک باغچه رو با پرلیت و شن یا ماسه رو تهیه کنید و برای گیاهتون استفاده نمایید. همچنین میتونید از خاک آماده مخصوص گیاهان آپارتمانی نیز کمک گرفته و به سانسوریاتون جون ببخشید.

روش نگهداری سانسوریا بلند

آبیاری که میتونه واسه سانسوریا عالی باشه

از دیگر عوامل بسیار مهم ریا این گیاه و نگهداریش آبیاری صحیح هستش که خب به آب دهی کمی نیازمنده تحمل خشکی براش آسون تره تا آبیاری بیش از اندازه. بهترین کار این که اجازه بدین تا گیاهتون بین دو خشکی آبیاری بشه و برای دونستن دقیق ترش میتونید انگشت خود را تا حدود 2 یا 3 سانتی متر به داخل خاک فرو ببرید و ببینید اگه خشک بود شروع به آبیاری سانسوریا کنید.

روش نگهداری سانسوریا بلند

نور ایده آل برای رشد سانسوریا

نور واسه گیاه مهمتره تا انسان ها. سانسوریا نیز اینچنین است و به نوری اندازه متوسط تا زیاد علاقه داره. با این حال نباید زیر نور مستقیم باشه چرا که باعث سوختگی برگاش میشه. بهترین جا برای زندگی یک سانسوریای بلند قرار دادنش نزدیک یه پنجره با نور غیر مستقیم هستش. اگر گیاه شما به اندازه ای که باید، نورش رو دریافت نکنه رشدش کند میشه و برگ هاش هم حالت رنگ پریدگی پیدا میکنه.

روش نگهداری سانسوریا بلند

دمای مناسب

سانسوریای قد بلند میتونه دمای معمول اتاق یا فضایی که درش قرار داره رو تحمل میکنه. اما خب بهترین دما برای رشد این گیاه جذاب دمایی ما بین 18 تا 24 درجه هستش. یادتون نره که از قرار دادن سانسوریا تو هوای خیلی سرد و یا خیلی گرم خودداری کنید که خیلی زود میتونه ناراحت بشه.

روش نگهداری سانسوریا بلند

کوددهی و عوض کردن گلدان

سانسوریا بلند اغلب کوددهی زیاد نمیخواد و تنها در فصل رشدش که میشه بهار و تابستان، هر دوماه یکبار از کود های مناسب استفاده کرده و کوددهی رو تو فصلای سرد سال کم کنید. از طرفی هم چون سانسوریای بلند کلا رشد کندی داره خب چندان نیازمند تعویض کردن گلدان هر ساله نداره. تنها زمانی که ریشه های گیاه از زهکشی بیرون زدند، زمان عوض کردن گلدان رسیده و باید اقدام نمایید و گلدانی بزرگ تر تهیه کنید.

روش نگهداری سانسوریا بلند

چجوری میشه سانسوریا رو تکثیر کرد؟ 

خب خیلی از خانوم ها هستن که دلشون میخواد تا از این گیاه جذابشون باز هم داشته باشن و در دیگر گلدان ها هم تکثیرش کنن و یا اینکه ازش به فامیل و آشنا بدن. که خب در این حالت شما دو راه برای تکثیر پیش روی خود دارید. در اولین روش که قلمکه برگ نام داره، شما میتونید ابتدا یک برگ سالم و بدون آفتش رو انتخاب کرده و سپس به قطعات 5 تا 7 سانتی برشش بزنید. اجازه بدین تا قطعه بریده شده برگ ها خشک بشه و بعد اونها رو داخل خاکی سبک و مرطوب قرار دهید. گلدان رو بزارید تو یه فضای روشن و گرم تا گل بتونه ریشه زایی کنه. البته که ریشه زایی معمولا یه چند هفته ای زمانی نیاز داره باید صبور باشید.

روش بعدی  تقسیم بوته هستش که خب در اینجا شما گیاهتون رو از گلدان خارج کرده و با دقت ریشه هاش رو از هم جدا می کنید تا هر بخش دارای ریشه مختص به خود باشند. گیاهان جدید رو داخل گلدان های جداگانه قرار داده و بکارید. 

روش نگهداری سانسوریا بلند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها