|

طرز تهیه دونات سیب و دارچین با فر / یه شیرینی متفاوت و کم کالری با مزه فوق العاده

طرز تهیه دونات سیب و دارچین رو یاد میگیری؛ یه دونات خوشمزه و خوش طعم که داخل فر پخته میشه به همین خاطر هم خیلی سالم تر و کم کالری تره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دونات یه شیرینی بین المللی جذابه که محبوبیت زیادی داره و میشه اون رو با دستورهای متفاوتی آماده کرد. دونات رو میشه هم به صورت سرخ کردنی و هم داخل فر درست کرد که دومی سالم تره و کالری کمتری هم داره. میشه روی دونات شکلات و ترافل یا انواع مغزها رو ریخت و حسابی خوشگل و جذابش کرد!

احتمالا کمتر اسم دونات با طعم سیب و دارچین به گوشات خورده! این دونات خوشمزه و خوش طعم، داخل فر پخته میشه به همین خاطر هم خیلی سالم تر و کم کالری تره. در ادامه طرز تهیه دونات سیب و دارچین رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

donaat-3

مواد لازم برای تهیه دونات سیب و دارچین

آرد نول قنادی ۲۵۰ گرم

شکر قهوه ‌ای تیره ۱۵۰ گرم

کره ۱۲۵ گرم

تخم ‌مرغ  ۳ عدد

شیر ۱۲۵ میلی لیتر

سیب رنده شده ۲۰۰ گرم

پودر دارچین 3 قاشق چایخوری

بیکینگ ‌پودر یک چهارم قاشق چایخوری

نمک یک چهارم قاشق چایخوری

روغن جامد به مقدار لازم

شکر دانه ‌ریز (برای تزئین) به مقدار لازم

donaat-5

طرز تهیه دونات سیب و دارچین

مرحله اول

از نیم ساعت قبل، کره و تخم مرغ رو از یخچال خارج کنید تا به دمای محیط برسن. آرد رو با بیکینگ پودر مخلوط کرده و دو بار الک کنید و کنار بذارید. فر رو با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم بشه.

مرحله دوم

شکر قهوه ‌ای و کره رو با همزن برقی، هم بزنید تا نرم و یکدست بشن. تخم ‌مرغ‌ها رو یکی یکی به مخلوط کره و شکر اضافه کرده و پس از اضافه‌ کردن هر تخم مرغ، مواد رو هم بزنید.

donaat-4

مرحله سوم

2 قاشق چایخوری از پودر دارچین و نمک رو به مخلوط آرد و بیکینگ پودر اضافه و مخلوط کنید. شیر و آرد رو کم کم به مخلوط کره و تخم مرغ اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید. در نهایت سیب پوست گرفته و رنده شده رو اضافه کرده و با لیسک مخلوط کنید تا مایه دونات سیب و دارچین یکدست بشه.

مرحله چهارم

داخل قالب‌ های دونات رو با روغن جامد چرب و آردپاشی کنید و آرد اضافی رو بگیرید. دو سوم قالب رو از مایه دونات پر کنید و قالب ها رو به مدت حدودا 20 دقیقه داخل فر گرم شده در طبقه وسط قرار بدید.

donaat-2

مرحله پنجم

بعد از پخت، دونات های سیب و دارچین رو از فر خارج کنید و روی توری سیمی قرار بدید تا کاملا خنک بشن. شکر دونه ریز و بقیه پودر دارچین رو داخل یک پاکت پلاستیکی بریزید و مخلوط کنید سپس دونات ها رو داخل کیسه قرار بدید تا به مخلوط شکر و پودر دارچین آغشته بشن.

مرحله ششم

دونات ها رو در ظرف مورد نظرتون بچینید و سرو کنید. نوش جان.

donaat-1

اگه به آشپزی و شیرینی پزی علاقمند هستید، اینجا برای شماست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها