|

شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی پتوس / بهش آب ندی خونتم نورگیرش بد باشه قهر نمیکنه صبوره

در این مقاله در خصوص شرایط نگهداری پتوس صحبت کردیم تا در صورتی که اون رو دارید و یا علاقمند به نگهداریش هستید باهاش آشنا بشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگهداری از گل و گیاه در بین ما ایرانی ها از قدیم الایام بسیار مرسوم بوده و هست چه اون زمان که خونه ها ویلایی بود و چه الان که اکثرا آپارتمانی شدن و خب دلیل این موضوع اینه که خیلی از ما معتقد هستیم که گل و گیاه میتونن برکت رو به زندگی بیارن و شاید به همین دلیل هست که برای خیلی ها سواله که چه گلی برای رزق خوبه تا با رفتن به سراغ اون ها انرژی مثبت رو جذب و انرژی های منفی رو دفع کرده و پول و ثروت رو به زندگیشون سرازیر کنن طوری که خودشون هم حیرون این موضوع بمونن البته که در این بین شما میتونید با وجود گیاهان آپارتمانی زیبایی دکور رو هم تضمین کنید.

اما یه مسئله ای که این وسط وجود داره این هست که شما تنها و تنها نیابد به دلیل مزیت هایی که گیاهان براتون دارن به سراغ نگهداری از اون ها برید چرا که باید بعضی وقتا به ساز گیاهتون هم برقصید و برای اون شرایط مناسب رو جهت رشدش فراهم کنید مثلا در صورتی که یه گیاه سایه دوست رو برای نگهداری انتخاب میکنید باید خونتون شرایطش از لحاظ نوری با اون همخونی داشته باشه و همچنین گیاه رو در یه فضای پرنور قرار ندید که خب این شرایط با توجه به هر گیاهی متفاوت هست به همین دلیل ما در این مقاله میخواهیم راجبه شرایط نگهداری پتوس و نیازهای اون صحبت کنیم که یکی از اولین انتخاب ها برای پرورش دهندگان گل و گیاه بشمار میاد، پس در صورتی که شما هم این گیاه رو دارید و یا قصد نگهداری از اون رو دارید توصیه میکنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی پتوس

آب و هوایی که باید برای پتوس فراهم کنید

شما باید پتوس رو تو دمای بالاتر از ده درجه ی سانتیگراد قرار بدید و با محدوده دمایی ایده آل می بایست بین پونزده تا بیست و هفت درجه ی فارنهایت نگهداری بشه. در اصل این گیاه زیبا با برگ های قلبی شکل و خاصی که داره رطوبت بالا رو ترجیح میده اما در برابر شرایط معتدل و حتی خشک هم از خودش مقاومت نشون میده از این رو جزء گیاهاین آپارتمانی مقاوم هم بشمار میاد که خود این موضوع یکی از دلایل محبوبیت این گیاه زیبا بشمار میاد. 

در صورتی که در طول زمستان این زیبارو رو داخل خونه که هوا یه مقدار خشک تر هست قرار دادید باید برای تامین رطوبتش از اسپری آب و یا دستگاه رطوبت ساز استفاده کنید. همچنین برای افزایش هر چه بیشتر رطوبت هم میتونید با قرار دادن چندتا گیاه گرمسیری در کنار هم یه زیستگاه مرطوب و کوچک کنارش بسازید.

شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی پتوس

نحوه ی آبیاری پتوس

پتوس رو باید هر یک الی دو هفته یه بار آبیاری کنید البته که این میزان رو باید در طول فصل رشد این گیاه و همچنین زمستون کمتر انجام بدید. بین هر دو آبیاری هم باید اجازه بدید که خاک کاملا خشک بشه چرا  که باید این رو بدونید که در صورت دائم مرطوب موندن ریشه ها در خاک ممکن هست که بپوسن. از طرف دیگه در صورتی که پتوس به آب نیاز داشته باشه شاخ و برگ های اون حالت افتادگی پیدا میکنن که در این شرایط باید به سرعت به داد گیاه برسید البته که نباید منتظر بمونید که تا برگ های گیاه شروع به پژمرده شدن کنن و بعد گیاه رو آبیاری کنید چون ممکن هست که برگ های اون شروع به ریزش کنن. ولی با همه ی این ها پتوس اینطور نیست که برای آبیاری اون آلارم تنظیم کنید و زیاد از حد در این باره نازش رو بکشید.

شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی پتوس

نیاز نوری پتوس

پتوس رو میشه یکی از گیاهانی که در  برابر نور بسیار مقاوم هست بشمار آوورد که از این رو میتونه شرایط نوری مختلف رو تحمل کنه البته که در صورت قرار دادن این گیاه در محیطی که نورش بیشتر و روشن تر هست شاهد رشد سریع تر اون خواهید بود. در صورتی هم که نور کم باشه شاید رشد گیاه کم بشه ولی متوقف نمیشه پس با این حساب میشه گفت ایده آل ترین شرایط نوری برای این گیاه نور غیر مستقیم و روشن هست. دقت کنید که به هیچ وجه نباید پتوس رو در مقابل نور مستقیم خورشید قرار بدید چون برگ هاش میسوزه.

شرایط نگهداری گیاه آپارتمانی پتوس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها