|

گیاهان آپارتمانی که باید داشته باشیم / گل هایی که ثروتمندا تو خونشون نگه میدارن اینان

در این مقاله چندتا از گیاهان آپارتمانی که باید داشته باشیم رو بهتون معرفی کردیم که میتونید برای زیباسازی فضا ازشون بهره بگیرید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگهداری از گل و گیاه بین ما ایرانی ها مرسوم بوده و هست و خیلیامون علاقمند به داشتن این زیبارویان در منزلمون هستیم چرا که میدونیم با وجود اون ها میشه چه معجزه ای در زیباتر به نظر رسیدن دکور خلق کرد و در این بین اصلا فرقی نمیکنه که یه گل رندوم رو انتخاب کنید و یا از بین گیاهان باکلاس آپارتمانی انتخاب داشته باشید چون در هر صورت این زیبارویان میتونن فضای خونه ی شما رو به زیبایی هر چه تمام تر زینت ببخشن پس در انتخاب اون ها تنها و تنها زیباییشون رو مدنظر قرار ندادید چون ذاتا زیبا هستن و از این رو بهتره که به شرایط نگهداری و رشد اون ها توجه داشته باشید و بدونید که از پسش برمیایید یا نه.

مثلا در صورتی که آدم فراموشکاری هستن و یادتون میره که به طور مرتب به گیاهتون آب بدید نباید به سراغ گلی برید که نیاز به آبیاری زود به زود و با فاصله کم داره مثلا در این حالت بهترین انتخاب برای شما گیاهانی که به آب کم نیاز دارن هست که گاهی اوقات حتی ماهی یه بار آبیاری هم براشون کفایت میکنه و میتونن به راحتی با این میزان آب به رشد و حیات خودشون ادامه بدن پس انتخاب درست شما در این خصوص بسیار مهمه. اما حالا در این بین یه سری از گیاهان آپارتمانی که باید داشته باشیم وجود دارن که یه جورایی از هر نظر همه پسند هستن یعنی هم زیبا هستن و هم میتونید اونا رو در شرایط های محیطی مختلف پرورش بدید که در این مقاله چندتاشون رو بهتون معرفی میکنیم، پس با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی که باید داشته باشیم

بابا آدم از گیاهانی که باید داشته باشیم

یکی از گیاهانی که از نظر جثه بسیار بزرگه گیاه بابا آدم هست که برای فضاهای بزرگ مثل لابی هتل ها و یا نشیمن های بزرگ بسیار مناسبه و میتونه زیبایی خاص و منحصر به فردی به فضا ببخشه پس باید در نظر بگیرید که در صورتی که فضاتون بزرگ هست به سراغ این گیاه برید چون در غیر این صورت به دلیل رشد زیادی که این زیبارو داره میتونه فضای زیادی رو اشغال کرده و از این رو شاید محیط رو خفه و کم جا نشون بده.

اما یه نکته ای که در خصوص این زیبارو وجود داره این هست که بابا آدم در صورتی لوکس و لاکچری بشمار میاد که از سن زیادی برخوردار باشه که در این حالت باید کمترین قد اون یک و نیم متر باشه و خب در صورتی که یه بابا آدم کم سن و سال رو برای نگهداری انتخاب کنید مسلما اون زیبایی که باید و شاید رو به فضا نخواهد بخشید که هیچ اون رو بی کلاس هم جلوه میدید.

گیاهان آپارتمانی که باید داشته باشیم

دیفن باخیا از گیاهانی که باید داشته باشیم

دیفن باخیا یه گیاه بسیار زیبا هست که در اغلب محیط های از کاری و اداری بگیر تا منازل مسکونی دیده میشه و میتونه هر فضایی رو که در اون قرار میگیره رو به زیبای هر چه تمام تر جلوه بده. این زیبارو مخصوص محیط های کم نور هست و از این رو در صورتی که خونتون نورگیرش بد هم باشه میتونید ازش نگهداری کنید و از اون جایی که یه گیاه سمی هست و به گیاه دوزخ هم مشهوره و باید از دسترس بچه ها و حیوانات خونگی دور نگهش دارید.

دقت کنید که در مورد شرایط نگهداریش گفته میشه که نور غیر مستقیم براش بهترین گزینه هست و نور مستقیم خورشید میتونه برگ هاش رو بسوزونه. همچنین خاکش باید نسبتا مرطوب باش پس آبیاری منظمی باید داشته باشه.

گیاهان آپارتمانی که باید داشته باشیم

برگ انجیری از گیاهانی که باید داشته باشیم

یکی دیگه از گیاهانی که باید داشته باشیم برگ انجیری هست که یه جورایی اینفلوئنسر گیاهان آپارتمانی بشمار میاد چرا که توی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام بسیار سر و صدا کرده و از این رو افراد زیادی شیفته ی نگهداری از اون شدن و دلیل این موضوع برگ های زیبا و شاداب اون هست و همچنین موضوع دیگه ای که سبب محبوبیت اون شده شرایط نگهداری راحتش هست چرا که این گیاه میتونه تو شرایط محیطی با نور کم و ضعیف دووم بالایی داشته باشه و کمترین میزان رسیدگی رو برای رشد نیاز داره.

فقط باید دقت کنید که برای جلوگیری از پژمرده شدن اون و از بین رفتنش برخی از اوقات که ساقه گیاه نازک میشه یا فاصله ی برگ های خیلی زیاد میشه باید گلدونش رو در یه محیط پر نور قرار بدید.

گیاهان آپارتمانی که باید داشته باشیم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها