|

گیاهان مقاوم به گرما برا بالکن / آفتاب تابستون اینارو کج و معوج نمیکنه سینه سپرن جلوش

در این مقاله چندتا از گیاهان بالکنی مقاوم به گرما رو بهتون معرفی کردیم که میتونید در تابستون هم به سراغ نگهداریشون برید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- در دنیای امروز خیلی از افراد به نگهداری از گل و گیاه علاقمند هستن البته که میشه گفت این علاقه از دوران قدیم با انسان ها بوده خصوصا ما ایرانی ها که خب در گذشته وقتی خونه ها بیشترشون ویلایی بودن و حیاط دار خیلیامون یه بهشت کوچک در حیاط برای خودمون داشتیم ولی خب در حال حاضر هم با وجود آپارتمانی شدن بیشتر خونه ها این علاقه از دست نرفته و همچنان سره جای خودش باقیه و افراد رو آووردن به نگهداری از گیاهان آ؛پارتمانی در فضای داخلی خونشون و در این بین حتی این زیبارویان برای خودشون دسته بندی هم پیدا کردن یعنی از گیاهان آپارتمانی خاص بگیر تا اونایی که از نظر مردم زیباترین هستن و... .

که خب اصلا فرقی نمیکنه که شما برای پرورش به سراغ دوم یک از این دسته برید تنها چیزی که در این بین مهم هست اینه که بتونید شرایط لازم برای رشد اون گیاه رو براش فراهم کنید مثلا در صورتی که گیاهی آب زیاد میخواد ولی شما از اون دسته از افرادی هستید که زیاد حوصله ی رسیدگی به گل و گیاه رو ندارید و حتی ممکن هست بر ای چند روز آبیاریشون رو یادتون بره نباید به سراغ یه همچین گل و گیاهی برید و به جای اون گیاهانی که آب کم نیاز دارن برای شما مناسب تر هستن البته که تنها شما شرایطتتون رو با گیاه نباید وفق بدید بلکه اون هم باید با شرایط شما وفق داده بشه مثلا در صورتی که بالکن خونتون در این روزهای گرم بسیار سوزان میشه ولی نیاز دارید که برای تزیین اون از گل ها کمک بگیرید باید به سراغ اونایی برید که برای این شرایط مناسب هستن و یعنی گیاهان بالکنی مقاوم به گرما که در این مقاله چندتا از اونا رو بهتون معرفی میکنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان مقاوم به گرما

شمعدونی از گیاهان بالکنی مقاوم به گرما

شمعدونی رو میشه یکی از اون گیاهان خارق العاده برای فضای خارجی بشمار آوورد که در بالکن میتونه به زیبایی هر چه تمام تر بدرخشه. این زیبارو از گل های بسیار جذاب همراه با عطر خوشایند و رنگ های منحصر به فرد برخوداره و با وجود همه ی زیبایی که داره اونقدرا ناز نداره و از این رو شرایط نگهداریش راحته و هر کسی از پسش برمیاد. میشه شمعدونی رو در دسته ی گیاهان آپارتمانی مقاوم قرار داد که در طول تابستون هم گل میده. نکاتی که در رابطه با نگهداری اون باید رعایت کنید عبارتند از:

نگهداری گلدون در قسمت آفتاب گیر بالکن

دور نگه داشتن گیاه از سرما

آبیاری اون دوبار در هفته

کوددهی به اون هر 15 روز یکبار

هرس کردن گیاه در فصل بهار

گیاهان مقاوم به گرما

بگونیا از گیاهان بالکنی مقاوم به گرما

بگونیا به علت داشتن گل های زیبا و پرپشت که رنگ های متنوعی دارن میتونه یکی از زیباترین گیاهان بالکنی بشمار بره که از گل هایی به رنگ نارنجی، قرمز، صورتی و سفید برخورداره که مرکزیتشون زرد رنگ هست. برگ های این گیاه به دلیل ظاهر خاص و قلبی شکلی که دارن زیبایی فوق العاده ای بهش بخشیدن. نکاتی که در خصوص نگهداری از این زیبارو باید اونارو رعایت کنید به شرح زیر هست:

گلدون بگونیا رو باید در یه محل با سایه ی متوسط قرار بدید.

گیاه رو از نور مستقیم آفتاب دور نگه دارید.

به شکل مرتب یه مقدار کمپوست پای گلدون بریزید.

سه بار تو هفته آبیاریش کنید.

مکان اون رو جابجا نکنید چون قهر میکنه.

گیاهان مقاوم به گرما

اطلسی از گیاهان بالکنی مقاوم به گرما

نوبت به یه زیباروی دیگه رسید یعنی اطلسی که میتونه تا ارتفاع 25 الی 50 سانتیمتر و به شکل گروهی رشد کنه به همین علت پیشنهاد میشه که اون رو توی تراس نگهداری کنید. گل های این زیبارو میتونن دارای لبه ی صاف و یا گاها موج دار باشن و معمولا به رنگ های بنفش، صورتی، قرمز و یا دو رنگ دیده میشن و از خوبی هایی هم که دارن این هست که از رایحه ی زیادی برخوردارن و معطرن از این رو میتونن به تراستون هم زیبایی ببخشن و هم عطر و رایحه ی خوش. در خصوص نگهداری از این گیاه باید به شرایط زیر دقت کنید:

اطلسی رو به شکل روزانه آبیاری کنید ولی تا حد ممکن مواظب باشید که برگ ها و گل های اون خیس نشه.

گلدون این زیبارو رو تو یه مکان با تهویه مطلوب قرار بدید.

تو فصل گرما هر 15 روز یه بار بهش کود بدید.

گیاهان مقاوم به گرما

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها