|

ترفندای از بین بردن رسوب آهکی کتری و سماور / وقتی راهش هست چای رنگدار نذار جلو همسرت

اگر شما هم با مشکل رسوب زدگی کتری و خراب شدن چای دست و پنجه نم می کنید، پس حتما با این مطلب همراه باشید تا با ترفندای از بین بردن آشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ما ایرانی هستیم و ایرانی ها هم که شیفته خوردن چای. همین میشه که تو هر خونه ای که میریم می بینیم یا کتری و سماور روی گازه، و یا اینکه کتری و سماور برقی به برقه و در حال جوشیدن. اما این کتری و سماور ها به دلیل مواد معدنی و املاح آب به شدت دچار رسوب زدگی و جرم گیری میشن که خب بعد از مدتی به خودتون میاید می بینید ای دل غافل کتریم چقدر لایه دار شده و خبر نداشتم. حتی ممکنه رنگ چای هم تغییر کنه و یا اینکه به هنگام ریختنش با تیکه های جرم مواجه بشید که دیگه این خیلی خیلی بده.

سماور و کتری از وسایل پر استفاده تو هر خونه ای محسوب میشن که با گذشت زمان و استفاده مکرر رسوبات آهکی ضخیمی در اونها به وجود میاد. این رسوبات آهکی میتونن ظاهر بدی هم در سماور و کتری ایجاد کنند و همین میشه که آب جوش رو بدرنگ و بد بو می کند و کیفیت آب و در نهایت چای رو به شدت پایین میاره. اما نگران نباشید چرا که برای از بین بردن این رسوبات روش های فراوونی وجود داره که در این بخش از نکات خونه داری با روش های مختلف آشنا خواهید شد. با ادامه مطلب ما همراه باشید تا با این روش ها آشنا بشیم.

how-to-clean-a-kettle2

استفاده از حلال های آهکی واسه از بین بردن

یکی از ساده ترین روش ها جهت از بین بردن رسوبات داخل کتری و سماور استفاده از حلال های آهکی هستش اما خب برای حفظ سلامت و بهداشت بهتره که برای رسوب زدایی از راه های طبیعی و سالم استفاده نمایید.

داغ کردن کتری ولی به اندازه

جهت از بین بردن جرم های آهکی ، ابتدا بای کتری رو داغ کنید و بعد هم داخلش رو آب یخ بریزید تا جرم ها از جدار کتری کاملا جدا بشن. در این روش اگر کتری بیش از اندازه داغ بشه لحیم آن از بین میره.

rosob-ketry-photokade-com-4

ریختن سرکه در کتری، جرم زدایی قوی

از دیگر روش ها اینه که داخل سماور یا کتری یکم سرکه بریزد به خوبی رسوب زدایی میشه، البته که اجازه بدین یه 10 دقیقه ای بجوشه. سپس آب آن را به طور کامل تخلیه کرده و بشوریدش و دوباره کتری رو از آب پر کنید. بزاریدش رو گاز و اجازه بدین تا بوی نامطبوع سرکه از داخل کتری رفع بشه و به شکل کامل خارج بشه.

how-to-descale-kettle

استفاده از فلس صدف واسه کتری نو

شما میتونید که به جهت از بین بردن رسوب کتری و اینکه از رسوب دوبارش جلوگیری کنید، داخل کتری یا سماورتون فلس صدف یا همون گوش ماهی بریزید تا آهک داخل کتری رو به خوبی به خود جذب کند. برای اینکه کتری تازه خریداری شده و جدیدتون رسوب رو به خودش جذب نکنه، میتونید از این روش استفاده نمایید.

استفاده از جوش شیرین یه ایده عالی

در این روش می تونید برای جرم گیری سماور و کتری یکم جوش شیرین رو داخل آب حل کنید. یا تون نره که مقدار آب به جوش شیرین باید دو برابر باشه. میتونید این کار رو یه چند باری انجام بدید تا به اون نتیجه ای که دوست دارید برسید.

3687465

از سیب زمینی رنده شده استفاده کنید

در اینجا میتونید جهت رسوب زدایی کتری یا سماورتون از سیب زمینی رنده شده استفاده دشته باشید. با توجه به اینکه کتری تون چقدر بزرگ یا کوچیکه دو یا سه سیب زمینی رنده کنید داخل کتری بریزید. بعد اجازه بدید تا با آب به مدت نیم ساعتی بجوشه و درون کتری یک تکه زاج سفید کوبیده شده ریخته و بزارین تا یه نیم ساعت دیگه خوب بجوشه و در نهایت آب کتری رو خالی کنید و آن را بشویید و دوباره داخلش رو آب کرده و بجوشانید. 

از بین بردن رسوب کتری با لیمو قاچ خورده

واسه از بین بردن رسوبی که داخل کتری خیلی ضخیم شده، میتونید از چند تیی لیمو ترش کامل قاچ شده استفاده کنید. در این روش لیمو ها رو داخل آب کتری ریخته و آبش رو به مدت 10 دقیقه بجوشانید تا رسوب کتری به خوبی کنده بشه.

1736231_579

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • تنها ارسالی در

    عالی بود

  • محمدرضا... نعمتی ارسالی در

    چی بگیم انصافآ آنها که ندارند بین خودمون آیا ماها باحیوانات اینطوررفتار میکنیم در برابر اینها آیا چیزی جسمی حیوانی و...... هست که نخورند ویا اگر خدای نکرده ماها یکنفرمون با یک حیوان این برخوردو میکرد آقایان حقوق بشری چکار میکردند اصلآ اینها با ما سر سفره بنشینتد آیا ماها میتوانیم غذا بخوریم اینهارا ببینیم ایرانی نیست که این ها رابخورد خدا بداد انسانها که نه بداد حیوانها برسد خدا از اینها نگذرد انشاالله حساب کنید فرق ماها با اینها چقدره با اینها چند چندیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها