|

گیاهان برگ بنفش / اینا نظر کرده های خدان انقد که براشون وقت گذاشته دکور باهاشون عالیه

در این مقاله چندتا از گیاهان برگ بنفش رو بهتون معرفی کردیم که با وجودشون دکور بینظیر میشه و دیدنی طوری که تو باورتون نگنجه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا که بیشتر خونه ها آپارتمانی شدن و دیگه خبری از اون خونه های ویلایی و حیاط دار که پر از گل و گیاه بودن نیست افراد باید یه جور دیگه نیازشون به بودن گیاهان در زندگیشون رو جبران کنن که به همین خاطر رو آووردن به نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فضای داخلیه خونه که خب در این بین هم اصلا فرقی نداره که انتخابشون از بین گیاهان باکلاس آپارتمانی باشه و یا یه گیاه ساده رو برای پرورش انتخاب کنن در هر حالتی این واقعیت وجود داره که گل و گیاه میتونن فضای خونه و دکور اون رو زیباتر به نظر بیارن و بهش زینت ببخشن و خب در حال حاضر هم که شما در حال مطالعه ی این مقاله هستید حتما یکی دوتا گلدون رو تو خونتون دارید.

ولی نکته ای که وجود داره این هست که شما باید به سلامتی گیاهانتون هم در این بین فکر کنید و تنها و تنها اونا رو به دلیل این که فضا رو زیبا میکنن انتخاب نکنید و شرایط رشد رو برای اون ها فراهم کنید مثلا اگر سایه دوست هستن نباید در مقابل نور زیاد قرارشون بدید و یا در خصوص سلامتیشون در صورتی که برگ هاشون سوراخ میشه به دنبال دونستن دلایل سوراخ شدن برگ گیاهان آپارتمانی که در خونه دارید باشید تا بتونید این مشکل رو در اون ها درمان کنید. ولی در این بین یه عده در انتخاب گیاه با در نظر گرفتن این که از پس پرورش اون برمیان به سراغ اونایی میرن که یه مشخصه ی خاص دارن مثل گیاهان برگ بنفش که میتونن یه نقطه ی کانونی در فضای شما ایجاد کنن به همین دلیل ما در این مقاله چندتا از گیاهان این مدلی رو بهتون معرفی میکنیم تا با وجودشون  دکور رو خارق العاده جلوه بدید، پس در ادامه برای شناخت اون ها با ما همراه باشید.

گیاه

بگونیا رکس از گیاهان برگ بنفش

در اولین گیاهی که میخواهیم تو لیست این مقاله بهتون معرفی کنیم میریم سراغ بگونیا رکس که یکی از زیباترین گل های بنفش آپارتمانی بشمار میاد و علاوه بر رنگ برگ های اون، بافت و طرح زیبایی هم که دارن باعث محبوبیت این گیاه شده. از خوبی هایی که این زیبارو داره این هست که سایه دوسته و از این رو برای آپارتمان هایی که نورگیر ضعیفی دارن بسیار عالیه. نکته ی مهمی که در پرورش این گیاه باید بهش توجه داشت باشید رطوبت خاک هست چرا که اگر خاکش بیش از اندازه خیس باشه ریشه اش میسوزه و در نهایت گیاه از بین میره و شما در این زمینه باید دقت کنید که حتی برگ های اون هم برای طولانی مدت خیس نباشن چون ممکن دچار آفت بشه.

گیاه 1

کالاتیا از گیاهان برگ بنفش

بریم سر وقت گیاه دومی که میخواهیم در لیست این مقاله بهتون معرفی کنیم یعنی کالاتیا که برگ های تیره رنگش با طرح های ظریف و خوش رنگی که دارن اون رو تبدیل به یه گیاه خارق العاده کردن و زیباییشون در حدی هست که خیلی ها اونا رو به پرهای کنده کاری شده شباهت میدن. شاید براتون جالب باشه که بدونید این گیاه زیبارو در طول روز برای این که نور بیشتری رو جذب کنه برگ هاش رو باز میکنه و شب هم قبل از خوابیدن اونا رو میبنده.

گیاه 2

اگزالیس از گیاهان برگ بنفش

اگزالیس که یه شبدر زینتی هست در سال های اخیر از برزیل وارد ایران شده و بین مردم طرفدارهای زیادی پیدا کرده خیلی از افراد برگ های زیبای این گل رو به پروانه تشبیه میکنن چرا که برگ های اون در روز باز و در شب بسته میشن و ظاهری مثل بال های پروانه دارن و این همه ی زیباییه این گیاه نیست چون لاگزالیس با این وجود از شکوفه های سفید و ریزی هم برخوردار هست که زیبایی اون رو دو برابر کردن. این رو هم در خصوص اگزالیس باید بگیم که در برخورد اول خیلی ها فکر میکنن که نگهداری از این گیاه بسیار سخته در حالی که خیلی راحت از این حرفاست و میشه در اصل اون رو یه گیاه راحت و کم دردسر بشمار آوورد.

گیاه 3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها