|

طرز تهیه کیک آلبالو خوشمزه و خوش طعم / یه کیک با عطر و بافت عالی و پف زیاد

کیکای خونگی پر از طعم و مزه عالی هستن و اگه دل به کار بدی حسابی پف میکنن و بافت لطیفی دارن. توی این مطلب، طرز تهیه کیک آلبالو رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کیک پختن با میوه های فصل یه سرگرمی خیلی جذاب واسه عاشقان کیک و شیرینی پزی هست. مثلا توی فصل بهار کیک توت فرنگی بپزی و خونه از عطر بی نظیرش سرمست بشی. اواخر بهار با آلبالوهای تازه کیک خونگی آلبالو درست کنی یا توی فصل تابستون عطر کیک گیلاس و کیک زردآلو توی خونه بپیچه... کیک خرمالو و کیک کدو حلوایی با طعم خاص و عالی شون کیک های فصل پاییزن و...

کیک های خونگی پر از طعم و مزه های عالی هستن و اگه دل به کار بدی حسابی پف میکنن و بافت لطیفی دارن. توی این مطلب، طرز تهیه کیک آلبالو رو بهتون آموزش میدیم. بعیده کسی از کنار طعم بی نظیر این کیک به راحتی بگذره! تا پایان همراه ما باشید.

cake-albaloo4

مواد لازم برای تهیه کیک آلبالو

آرد سفید یک و نیم لیوان

شکر یک لیوان

تخم مرغ درشت ۲ عدد

کره ۱۵۰ گرم

ماست پر چرب نصف لیوان

آلبالو بدون هسته یک لیوان

بکینگ پودر یک قاشق مرباخوری پر

وانیل نوک قاشق چایخوری

cake-albaloo3

طرز تهیه کیک آلبالو

مرحله اول

ابتدا آرد و بکینگ پودر رو داخل یک کاسه با هم مخلوط و سه بار الک کنید و کنار بذارید.

مرحله دوم

آلبالو‌ها رو داخل یک کاسه بریزید و یک قاشق آرد سفید روی اونها بپاشید و به آرومی هم بزنید تا سنگین بشن. اگر آلبالوها خیلی ترش هستن، می تونید کمی شکر هم روی اونها بپاشید.

مرحله سوم

کره رو که از قبل از یخچال خارج کردید و به دمای محیط رسیده، داخل یک کاسه بریزید و شکر رو به اون اضافه کنید. حالا با دور تند همزن برقی کره و شکر رو اونقدر بزنید تا کرم رنگ و شفاف بشه.

cake-albaloo6

مرحله چهارم

یکی از تخم مرغ‌ ها رو همراه با وانیل به مخلوط کره و شکر اضافه کنید و حدود یک دقیقه با همزن بزنید؛ سپس تخم مرغ دوم رو اضافه کنید و یک دقیقه دیگه هم بزنید.

مرحله پنجم

کمی از ماست رو به مواد اضافه کنید و با همزن دستی یا لیسک هم بزنید. حالا مقداری از آرد رو اضافه کنید و از یک جهت هم بزنید. بقیه ماست رو اضافه کنید و هم بزنید؛ سپس باز هم آرد اضافه کنید. سعی کنید آرد رو طی سه مرحله و به تدریج اضافه کنید و اگر مایه کیک به غلظت کافی رسید، بقیه آرد رو اضافه نکنید. مواد رو از یک جهت و در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله ششم

کف قالب مورد نظرتون رو کاغذ روغنی پهن کنید و روی کاغذ و دیواره‌ ها رو با فرچه کمی چرب کنید. حالا نیمی از مایه کیک رو داخل قالب بریزید و روی اون رو صاف کنید. نیمی از آلبالو‌ها رو روی سطح مایه بریزید و با قاشق پخش کنید. بقیه مایه کیک رو روی آلبالو‌ها بریزید و آلبالو‌های باقی مونده رو با قاشق روی سطح مایه کیک پخش کنید.

cake-albaloo1

مرحله هفتم

قالب کیک رو چند بار روی کابینت بکوبید تا هوای اضافه خارج بشه. سپس قالب رو داخل فر با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد که از قبل گرم کردید، به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه بذارید تا کاملا بپزه و پف کنه.

مرحله هشتم

بعد از این مدت یک خلال دندون داخل کیک فرو کنید، اگر چیزی به کیک نچسبید کیک پخته و آماده ست. کیک رو از فر خارج کنید و در محیط آشپزخونه بذارید تا کاملا خنک بشه. سپس اون رو داخل ظرف سرو مورد نظرتون برگردونید و روی اون رو با پودر قند، آلبالوی تازه و یا مربای آلبالو تزیین کنید. نوش جان.cake-albaloo2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها