|

طرز تهیه هویج پلو با بهترین روش / اینجوری درست کنی میشه بهترین غذایی که تا حالا خوردی

هویج پلو یکی از پلو مخلوط هاست که خیلی خوشمزه ست و ترکیب برنج، هویج، مرغ و زعفرون خیلی جذابش میکنه. توی این مطلب طرز تهیش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- عاشقان پلو مخلوط همیشه دنبال ترکیب کردن مواد مختلف برای درست کردن پلو مخلوط های جدید و خوشمزه هستن. میشه گفت برای درست کردن پلو مخلوط خیلی نیازی به دستورهای مشخص و خاص نیست؛ کافیه خلاقیت به خرج بدی و سبزیجات و مواد پروتئینی رو به بهترین شکل کنار هم قرار بدی تا نتیجه رضایت بخش باشه!

ولی خب یه سری پلو مخلوط ها هستن که خیلی محبوب و پر طرفدارن و به روش اصیل خودشون باید درستشون کرد. مثلا لوبیا پلو یا کلم پلو که از اون دسته پلو مخلوط های شناخته شده و خوشمزه هستن که اگه با روش اصیل طبخ بشن، مزه بی نظیری دارن. هویج پلو هم یکی دیگه از این پلو مخلوط هاست که خیلی خوشمزه ست و ترکیب برنج، هویج، مرغ و زعفرون خیلی جذابش میکنه. توی این مطلب طرز تهیه هویج پلو رو به بهترین روش بهتون آموزش میدم. تا پایان همراهم باشید.

carrot-rice7

مواد لازم برای تهیه هویج پلو

برنج ۴ پیمانه

پیاز ۲ عدد

سینه مرغ یک عدد

هویج متوسط 3 عدد

کره 50 گرم

زعفرون دم کرده 3 قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار کافی

دارچین نصف قاشق چایخوری

آب لیمو ترش یک قاشق غذاخوری

خلال پسته و بادوم 4 قاشق غذاخوری (اختیاری)

کشمش و زرشک 4 قاشق غذاخوری (اختیاری)

carrot-rice5

طرز تهیه هویج پلو

مرحله اول

برنج رو از دو سه ساعت قبل با آب ولرم بشویید و با مقداری نمک خیس کنید.

مرحله دوم

سینه مرغ رو مکعبی خرد کنید. هویج ها رو هم پوست بگیرید و خلالی برش بدید. می تونید با دندونه درشت هم رنده کنید. داخل یک قابلمه آب بریزید و روی شعله گاز بذارید تا جوش بیاد.

مرحله سوم

پیازها رو پوست گرفته و نگینی خرد کنید. مقدار کمی روغن داخل یک تابه ریخته و وقتی داغ شد پیاز خرد شده رو اضافه کنید و تفت بدید تا پیازها سبک بشن.

carrot-rice6

مرحله چهارم

حالا مرغ خرد شده رو اضافه کنید و تفت بدید. وقتی رنگ مرغ تغییر کرد، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر دارچین رو اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله پنجم

یک دقیقه بعد، هویج رنده شده رو اضافه کرده و تفت بدید تا آب هویج تبخیر بشه. سپس کره و زعفرون دم کرده رو اضافه کنید و وقتی کره آب شد، آب لیمو ترش تازه رو بریزید. در صورت تمایل خلال پسته و بادوم، زرشک و کشمش شسته شده رو هم اضافه کنید، هم بزنید و تابه رو از روی حرارت بردارید.

مرحله ششم

وقتی آب به جوش اومد، آب برنج رو دور بریزید و با مقداری نمک داخل آب جوش بریزید. وقتی نیم پز شد اون رو آبکش کنید.

carrot-rice1

مرحله هفتم

قابلمه رو روی حرارت بذارید و داخلش روغن بریزید. ته دیگ مورد نظرتون رو کف قابلمه بذارید و مقداری از برنج آبکش شده رو بریزید. حالا یک لایه از مایه هویج پلو رو اضافه کنید. همینطور برنج و مایه گوشتی رو لایه لایه داخل قابلمه بریزید.

مرحله هشتم

در آخر کمی زعفرون دم کرده روی هویج پلو بریزید و اون رو به مدت 40 دقیقه دم کنید. وقتی هویج پلو دم کشید اون رو داخل ظرف مورد نظرتون بکشید و همراه سالاد شیرازی، ترشی یا سالاد فصل سرو کنید. نوش جان.

carrot-rice3

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها