|

مبلمان کابریول یکی از شیک‌ترین انواع مبلمان / یه دست ازینا بتونی بخری انگار شاه شدی

مبلمان انواع بسیار مختلفی دارند که در این مطلب قراره با یکی از جذاب تریناشون آشنا بشیم و استفاده ازشون در منزل رو یاد بگیریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مبلمان انواع بسیار متنوعی دارند. هم از نظر جنس و کیفیت، و هم از لحاظ زیبایی و مدلی که دارند. این انواع بسته به سلیقه و البته سبک دکوراسیون منزل و یا فضای مورد نظر شما انتخاب میشن و میتونن تکمیل کننده آیتم های موجود در اون فضا باشند. مبلمان از دست وسیله هایی هستند که بود  نبودشون خیلی به چشم میاد و بولده. چرا که این عنصر در فضا هم بسیار حجیمه و خب به دلیل بزرگ بودنش جای زیادی رو اشغال میکنه و پر کننندست، و هم اینکه در بخش زیباسازی به شدت تاثیر گذار و خوشگل کننده. شما فرض کنید یک خانه با متراژ کم یا زیادی دارید، بعد همه وسایل رو چیدین به جز مبل، اصلا بودن دیگر وسایل به دلتون میچسبه؟ بی شک خیر! چرا چون مبلمان وسایلی هستند که میتونن دیگر لوازم رو حول محور خودشون جمع کنند. نشیمنگاه برای افراد هستند و وظیفه دور هم جمع کردن اعضای خونواده و مهمونی ها رو دارند. اما خب همونطور که میدونید مبلمان انواع بسیاری دارند که در این مطلب میخوایم با یکی از جذاب ترین اونها آشنا بشیم. مبل کابریول رو میشناسید؟ بی شک ظاهر این مبل رو دیده اید اما شاید به اسم نمیشناسید. در اینجا با این سبک از مبلمان آشنا خواهیم شد. پس با ما همراه باشید.

مبلمان کابریول

مبل کابریول رو بشناسیم؛ اصلا اسمش از چی گرفته شده؟

مبل کابریول به مبلی گفته میشه که پایه های آن به سمت خارج انحنا داشته باشه تهشون هم حالت پنجه شیر پیدا کنه. البته که برخی هم بر این باورند که این واژه از پرشی در رقص باله الهام گرفته شده که در این حرکت پاها به سمت بالا گرش داده میشن و به سمت بیرون خم شده و در نهایت به هم زده میشوند. در واقع این چنین اسم گذاری برای این مبل به شدت خلاقانه می باشد.

مبل کابریول یا کبریول اوایل دهه 18 بود که مشهور شد. زمانی که برای ملکه Anne انگلیس، لویی پانزدهم فرانسه و چیپندل، طراح معروف انگلیسی ساخته شد. اون تایم تا به حال مبل کبریل با پایه های خمیده به سمت بیرون و همچنین بدنه چوبی به شکل واضح و مشخص تولید میشه. همونطور که میدونید مردم انگلستان حفظ اصالت هر چیزی براشون به شدت اهمیت داره. این مبل نیز یکی از اونهاست.

مبلمان کابریول

ویژگی های مبل کبریول یا مبل کابریول و البته قیمتش

مبل کابریول با پایه های خمیده ای که داره مشهوره و شناخته شده هستش. یکی از اونها انحنا به سمت داخل هستش و دیگری انحنا به سمت بیرون که خب همه هم به میزان یکسان انحنا دارند. از طرفی  دسته و پشتی این سبک از مبل به یک اندازه ارتفاع دارند که خب با دیدن این ویژگی ها میشه فهمید این مبل، مبل کبریل است. مبلمان کبریل در اوایل قرن 18 ترند شد که به نظر یکسری  افراد در فرانسه، انگلستان و هلند مشهور شد اما عده ای بر این باورند که قبل از اون در چین و یونان هم ساخته شده بود و این اثر هنری سابقه طولانی تر دارد.

مبلمان کابریول

مبل کابریول یک قالب و فریم چوبی دارد که بدون پوشش است و قسمت پشتی و دستی پیوسته، با پایه های انحنا دار در قسمت بالا و پایین و البته بدون کوسن ساخته می شوند. این مبلمان هنوز هم ارزشمند هستند و برای دکوراسیون منازل انتخاب می شوند. البته که مبل کابریول در ایران با قیمتی بسیار بالا به فروش میرسه. 

مبلمان کابریول

مبل کبریول (Cabriole) رو چه مدلی تو خونمون استفاده کنیم؟

مبل مورد نظر ما اصلا اینجوری سنت که فقط جنبه تزیینی داشته باشه و خشک باشن، بلکه علاوه بر زیبایی، دارای یک راحتی قابل توجهی هستند که میتونن مناسب نشیمن آسوده باشد. این مدل مبل واسه خونه هایی که سبک مدرن تا کلاسیک و روستیک دارند خیلی مناسبه و تقریبا میشه گفت برای هر نوع سبکی میتونه مورد استفاده قرار بگیره. نمونه های اصلی این سبک از مبل معمولا دو نفره هستند اما امروزه سه نفره هاشون هم طراحی و تولید شده اند. قبلتر مبل کابریول هیچ قسمت پوشیده ای نداشت، اما حالا بخش دستی اونها پارچه هایی فاخر دارند.

مبلمان کابریول

مبلمان کابریول در بیشترین حالت خود دارای 2.2 متر طول است و حداقل طول آن 1.5 متر می باشد. به علاوه اینکه این روزها جدا از مدل استاندارد اولیه، مدل های تخت خواب شو و یا کانورتیبل کابریول هم ساخته شده اند تا سلیقه طیف بیشتری از نسل امروزی رو پوشش بدن. دسته این سبک از مبلمان هم از لحاظ نوع طراحی و هم از نظر ارتفاع به گونه ای طراحی شدن که راحتی و آسایش زیادی برای شما خواهند داشت.

مبلمان کابریول

شیوه چیدمان مبلمان کابریول تو دکوراسیون خونه

مبل کبریول چون به شدت شبیه به سبک کلاسیک هستش، خب میتونه واسه خونه های بزرگ خیلی مناسب باشه. البته که برخی افراد از این سبک برای خونه کوچیکشون هم استفاده میکنن که برمیگرده به خلاقیت و سلیقه ای که دارید. اما اگر وسایل زیادی دارید در چیدمان به مشکل خواهید خورد.

مبلمان کابریول

در چیدن این دست از مبل ها باید فاصله ها رو رعایت کنید تا رفت و آمد به خوبی انجام بشه. اول باید نقطه کانونی رو انتخاب کنید و سپس به چیدمان مبلمان خود بپردازید. مثلا بعضیا میگن کنار شومینه خوبه و بعضی هم کنار دیواری با تابلو های هنری می پسندند. یادتون نره این مبلمان باید با اکسسوری هایی مثل چراغ های ایستاده لوکس و صندلی های لاکچری، مجسمه های خاص و تندیس دیزاین شوند. با هر نوع کفپوشی ست و هماهنگ میشن و باید تناسب خوبی با پرده خونه داشته باشند.

مبلمان کابریول

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها