|

با این نکات خانه کوچک خود را زیباتر و بزرگ‌تر نشان دهید / ۵ ترفند افزایش فضا

یکی از کلیدهایی که برای زیبا جلوه دادن یک خانه کوچک وجود دارد، بزرگتر نشان دادن آن است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- وقتی صحبت از طراحی داخلی یک خانه کوچک به میان می‌آید باید به نحوه انتخاب و چیدمان وسایل آن دقت بیشتری داشت؛ یکی از کلیدهایی که برای زیبا جلوه دادن یک خانه کوچک وجود دارد، بزرگتر نشان دادن آن است. برای این کار نیز می‌توان از استراتژی‌های متفاوتی بهره برد. به عنوان مثال مبلمان باید در فاصله‌ای لازم از دیوار و در ارتفاع مناسب از سطح زمین قرار گیرند، این امر درک زیبایی‌شناختی اتاق را آسان می‌کند. سعی کنید از شر چیزها و اشیایی که نیاز ندارید خلاص شوید و فضایی برای عملکرد بیشتر ایجاد کنید. با استفاده از اشیایی که احساسات و خاطرات دلپذیر را به شما یادآوری می‌کنند، فضای داخلی را تزئین کنید. هماهنگی فضا باعث ایجاد آرامش می‌شود که عنصر کلیدی یک فضای داخلی زیبا است، به خصوص در ابعاد محدود مانند یک خانه کوچک. در ادامه به نکاتی اشاره کردیم که رعایت آن سبب می‌شود منزل کوچک شما بزرگتر نشان داده شود.

1

فضای خانه را شفاف جلوه دهید

برای اینکه یک خانه کوچک زیبا به نظر برسد، اتاق‌های آن باید این تصور را ایجاد کنند که جادار هستند، حتی اگر در واقعیت، نسبت‌ها از بزرگی دور باشند. مبلمانی با رنگ‌های روشن و شفاف انتخاب کنید و برای میز جلو مبلی شیشه را بگنجانید زیرا می‌توانید کف را ببینید، و این باعث ایجاد توهم فضای بیشتر در یک اتاق نشیمن کوچک می‌شود.

2

از وسایل بزرگ استفاده کنید

وسوسه انگیز است که قطعات کوچک را برای یک خانه کوچک انتخاب کنید، اما این قانون نیست. می‌‌توانید از قطعات بزرگ‌تر در خانه‌های کوچک‌تر برای بازی با توهم مقیاس استفاده کنید تا اتاق‌ها در واقع بزرگ‌تر از آنچه هستند به نظر برسند. به عنوان مثال در عکس پایین از یک آینه برنجی بسیار بزرگ برای بالای تخت استفاده شده است که برای منحرف کردن تمرکز از تخت در این اتاق خواب کوچک استفاده شده است. این عمل می‌تواند کارساز باشد چه به دنبال ایده‌های اتاق خواب باشید و چه امیدوار باشید که یک اتاق خواب کوچک بزرگتر به نظر برسد.

4

گوشه‌های اتاق را فراموش نکنید

از تمام فرصت‌هایی که یک خانه کوچک ارائه می‌دهد برای به حداکثر رساندن زیبایی آن استفاده کنید. هنگامی که دکوراسیون می‌کنید به هر گوشه از خانه‌تان فکر کنید تا فضای داخلی را ارتقا دهید. اگر گوشه‌ای در اتاق نشیمن یا اتاق خواب دارید، می‌توانید مبلمان خیلی کوچک خود را در آن قسمت قرار دهید یا یک رویکرد تزئینی را پیش بگیرید بدین صورت که از یک چراغ کف، شمعدان تزئینی بلند یا چند گیاه داخلی انتخاب کنید. این واقعاً می تواند یک اتاق را روشن کند و سطحی از زیبایی را اضافه کند.

6

 یک اتاق را برای چند فعالیت آماده کنید

هنگامی که یک اتاق باید بیش از یک نیاز را برآورده کند، برنامه ریزی دقیق مبلمان می.‌تواند از به خطر افتادن سبک آن جلوگیری کند. خانه‌های کوچک اغلب به اتاق‌های چند منظوره نیاز دارند، بنابراین بررسی راه‌های هوشمندانه برای ادغام مبلمانی که کاربردهای متعددی دارند، ایده خوبی است. برای اتاق پذیرایی می‌توانید یک دیوار رسانه‌ای با یک میز را انتخاب کنید تا فضا در اتاق نشیمن با پلان باز باشد. می‌توانید نقاط برق را در فضای میز پنهان کنید تا همه چیز را تمیز نگه دارید و از نمایش کابل‌ها جلوگیری کنید.

7

از یک رنگ در فضای خانه استفاده کنید 

اگر دیوارها، قرنیزها، درها، کمدها، رادیاتورها و حتی قاب پنجره‌ها را به یک رنگ، رنگ آمیزی کنید متفکرانه و پیچیده به نظر می‌رسد. این به ویژه با رنگ‌های آبی و سبز خاکستری ملایم و همچنین هر رنگ خنثی به خوبی کار می‌کند. با این حال، اگر می‌خواهید با استفاده از رنگ‌های روشن پررنگ، مانند قرمز، نارنجی یا زرد، فضایی دراماتیک بسازید، خانه را برجسته می‌کند و به آن جان می‌بخشد و شخصیت می‌افزاید.

3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی