|

انواع مبلمان کلاسیک / یا این سبک یه دست مبل گذاشتی ولی هم راحتی داری هم دکوراسیون شیک

اگر شما از افرادی هستید که نمیدونید چه مبلی بخرین که هم راحت باشه و هم زیبا، پس حتما با این مطلب همراه بشید تا با انواع مبل کلاسیک آشنا بشید

لینک کوتاه کپی شد
5

شایانیوز- دنیای دکوراسیون همواره در حال تغییرات و تحولات چشمگیری هستش که گاهی افراد از دیدنشون متعجب میشن. مثلا لوازم فانتزی رو دیدین که جدیدا ترند شده و از توالت فرنگی بگیر، تا تخت خواب و حتی مبلمان و وان حمام و غیره، مورد توجه قرار گرفته. البته که در این بین مبلمان بیشترین تنوع رو دارند و میشه گفت یکی از مهمترین اجزای هال و پذیرایی محسوب میشن. چرا که مبلمان هم به لحاظ زیبایی و هم از نظر کاربردی عنصری بسیار پر اهمیت و تاثیر گذار هستند. تحولاتی که دکوراسیون در سالهای مختلف داشته، ذائقه ها و سلیقه های متفاوتی رو به خود اختصاص داده. از مدرنیسم تا مینیمالیسم، در واقع هر دوره الهامات و نگرانی های خاص خودش رو به معماران و طراحان داخلی ارائه نموده که در این بین مبلمان سبک کلاسیک وارد صحنه میشن. مبل های کلاسیک تشکیل شده از خطوط منحنی، جزئیات زیبا و پارچه های شیک و خوشگلی هستن که دارای اصالت و کیفیتی بالا می باشند. مبلمان کلاسیک سبکی بی نظیر و تلفیق شده از راحتی و استیل هستند که از همین روی طرفداران بسیاری رو جلب خود نموده اند. اگر علاقمند به شناخت بیشتر مبلمان کلاسیک هستید، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید.

انواع مبلمان کلاسیک

مبل کلاسیک چه مدلیه؟ ویژگی های مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک انواع مختلفی دارند که همگی زاییده اروپا هستند. در واقع مبلمان کلاسیک به این شکل هستند که ظاهری به استیل ها و سلطنتی ها رفتن و نمایی لاکچری و لوکس دارند، اما باطنی نرم و درست به مانند راحتی ها. همین تلفیق در ویژگی هاست که این مبل رو محبوب کرده و حالا خیلی از افراد اگر قصد خرید تنها یک دست مبل رو داشته باشند ترجیحشون بر اینه تا مبلمان کلاسیک رو در دیزاین خونه داشته باشند تا هم رخی زیبا و شکیل داشته باشه، و هم نشیمنگاهی نرم و راحت. مبل های کلاسیک انواع مختلفی دارند که در ادامه با اونها آشنا میشیم. 

انواع مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک مدل راحتی

در اینجا شما با سبک مبلمانی آشناییت پیدا می کنید که هم طراحی ساده و چوبی مبل های کلاسیک رو داراست و هم راحتی که نشیمن های مبل راحتی رو دارند. این مدل از مبلمان مناسب اون دست افرادی هستش که مینیمال پسند هستن و طراحی های ساده کلاسیک رو دوست دارند اما به دلیل راحت نبودنش انتخابش نمیکنن.

انواع مبلمان کلاسیک

مبل کلاسیک مدل سلطنتی

در اینجا سبک سلطنتی مبل کلاسیک رو داریم که دارای تزیینات و منبت کاری هایی بر روی قسمت های چوبی هستش و پایه و تاج مدل داری دارند. خانواده های ایرانی از اونجایی که از همون قدیم ندیما شیفته تجملات بوده اند، خب مدل دیزاین های طراحی شده و لوکس رو بیشتر دوست دارند. این اتفاق در کشور های دیگه کمتر اتفاق میوفته و در کشور ما بیشتر! چرا که در ذات و درون ما تجمل پسندی ایجاد شده. 

انواع مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک مدل فرانسوی

جالبه که بدونید در قرن هفدهم بود که مبلمان کلاسیک فرانسوی به شکل خاص برای اشراف زادگان طراحی و ساخته میشد. حکاکی هایی که در قسمت چوب این مبلمان وجود داره در این دوره بسیار پیچیده تر شدند و حجم مبلمان نیز بیشتر شده بودند. اما چیزی نگذشت که به مرور زمان طراحی های مبلمان کلاسیک فرانسوی به سمت و سوی سادگی پیش رفت و ظریف تر شد. به طوری که امروزه مبل کلاسیک فرانسوی به سادگی و ظرافت مشهوره! پارچه مبلمان کلاسیک فرانسوی از جنس کتان یا مخمل و ابریشم بوده و کاملا مرغوب و باکیفیت هستند. رنگ پارچه مبلمان فرانسوی معمولا خنثی و روشن هستند که به طور کلی در بین انواع مبل، مبل کلاسیک مدل فرانسوی بهترین انتخاب برای پذیرایی های کوچیک به حساب میان.

انواع مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک مدل ایتالیایی

مبل های مدل کلاسیک ایتالیا قدمت بسیار بالایی دارند. اگر شما خونه ای دارید با متراژ بالا و دلتون میخواد تا یه پذیرایی لوکس، مجلل، شاهانه و البته با شکوه داش باشد، پس برید سراغ مبلمان سبک کلاسیک ایتالیایی. چرا که در این سبک شما تقارن در طرح، ظرافت، کیفیت، زیبایی، سنگینی و اصالت رو می بینید که از مهم ترین اصول مبل کلاسیک ایتالیایی هستند. از طرفی هم عالی ترین متریال جهت ساخت این سبک مبلمان به کار میره.

انواع مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک مدل انگلیسی

در بین انواع مختلف مبل کلاسیک که نام بریدم، مبلمان کلاسیک سبک انگلیسی یه مبل خیلی راحت محسوب میشه که طراحی های منبت کاری ساده ای هم بر روی خود داره. قسمت نشیمن این سبک مبل بسیار راحته و رنگ پارچه مبلمان نیز بدون محدودیت هستش و میتونه بر اساس سلیقه و خواسته شما انتخاب بشه.

انواع مبلمان کلاسیک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها