|

روش‌های عالی تمیز کردن بطری روغن / اگه خانوم خونه با سلیقه ای باشی اینارو از بر میشی

تمیز کردن روغن از بطری خیلی سخته اما شگرد هایی وجود دارند که میتونن این کار رو به شدت آسون تر کنند و در اینجا با چند تا از اونها آشینا میشیم

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزخونه همونقدر که میتونه مفید باشه و غذاهای خوشمزه بهمون تحویل بده، میتونه دردسرساز و پر کار هم باشه. چرا که آشپزخونه فضایی هستش که شستشوهای مختلف و البته انواع پخت و پز ها درش انجام میشه و به همون اندازه که مفیده، میتونه مستعد ابتلا به کپک، قارچ و بسیاری از ارگانیسم های بیماری زای دیگر هم باشه. به همین دلیل نیاز به نظافتش از اهمیت بالایی برخورداره.

مثلا اینکه نباید فکر کنید تنها شستن سینک ظرفشوییه که اهمیت داره و آیتم هایی مثل گاز و هود و یخچال و ظروف نیز به شدت میتونه نظافتشون مهم باشه. مثلا یکی از وسیله هایی که شاید کمتر بانویی از مضراتش خبر داشته باشه ظروف و بطری روغنی هستش که اگر به خوبی شسته نشه میتونه کاملا آسیب زا باشه. بدون شک بطری های روغن با هر جنسی که باشند، نیازمند ضدعفونی و شست وشوی صحیح هستند که خب در اینجا ما برای شما روش هایی جهت شست و شوی بطری روغن رو گفته ایم. پس با ما همراه باشید.

تمیز کردن ظرف روغن

نحوه تمیز کردن بطری های روغن

جمله معروفی هستش که میگه "آشپزی مثل عشقه، یا باید با رهایی و بیخیالی وارد شوی، یا اصلا واردش نشد". بی شک چه کسی بهتر از شما میدونه که با تمام عشقی که آشپزی می کنید، تمیز بودن وسیله ها و محیط نیز به همون میزان اهمیت دارد. بهترین کار اینه که آشپزخونه رو محلی برای افراط عشق و رهایی بدونید و یه خلوتگاه برای خود بسازید که قراره یه غذای خوشمزه برای اهل خونه بپزید.  هرکسی که آشپزی میکنه این رو میدونه که حفظ یه محیط تمیز و عاری از آلودگی ها مهمه و اینجوری مطمئن هستید که ظرف و ظروف نیز در بهترین شکل خود قرار دارند.

تمیز کردن ظرف روغن

با مایع ظرفشویی و سرکه محلول بساز 

اولین روش و ساده ترین راه اینه که 3/4 از بطری که داخلش روغنیه رو با آب گرم پر کنید. بعد یکم مایع ظرفشویی و سرکه در قسمت بالای آب بریزید. حالا درب بطری رو بسته و یا اینکه با دستتون سرش رو بگیرید و حسابی تکونش بدید تا کف ایجاد کنه. بعد با یه برس مناسب داخل بطری رو تمیز کنید و محلول رو بریزید بره و بطری رو کاملا بشویید. بعد دوباره روند بالایی رو تکرار کنید تا به خوبی بوی روغن خارج بشه و بعد بزارید تا بطری ها با هوا حسابی خشک بشن و بویی که مونده رو حتما بررسی کنید. اگر باز بوی روغن مونده بود سرکه بریزد و شستشو دهید. سرکه میتونه تمیز کننده ایده الی باشه.

تمیز کردن ظرف روغن

برنج نپخته میتونه بشه حلال مشکل

روش بعدی شامل مراحلی هستش که به راحتی تو هر آشپزخونه ای پیدا میشه و در دسترسه. بطری رو ابتدا در آب داغ بخیسانید و سپس چند تا دونه برنج نپخته و مایع ظرفشویی داخلش بریزید. این وش مخصوصا در مواقعی خیلی میتونه مفید باشه که دهانه بطری خیلی باریک باشه و بررسی ازش رد نشه. پس میریم سراغ دونه های برنج و با کمک از دونه های برنج داخل بطری رو به شکل کامل میشوییم. سپس در نهایت با آب داغ داخل بطری رو شسته و اجازه بدین تا با هوا به خوبی خشک بشه. این روند رو تکرار کنید تا زمانی که بطری به شکل کامل تمیز بشه و باقی مونده روغن از بین بره.

تمیز کردن ظرف روغن

با استفاده از خاکستر بطری یا ظرف روغنی تمیز میشه

در اینجا نیز یک روش دیگر رو داریم اما با این تفاوت که این شگرد کمی غیر معمول اما موثر می باشد. در اینجا ما از خاکستر کمک میگیریم. خاکستر رو بردارید و مطمئن باشید که کاملا سرده و هیچ اثری از آتش درش وجود نداره. اون رو داخل بطری روغنی ریخته و سپس بطری با خاکستر رو داخل ظرفی قرار بدید که کاملا گشاد باشه بطری رو در خود نگه داره و به زیر آب ببره.

سپس ظرف رو با آب پر کنید تا نصف بطری در آب غوطه ور بشه. حالا آب رو بجوشانید و بر روی حرارت متوسط قرار دهید به شکلی که نزدیک به 20 دقیقه در حال جوشیدن باشه. اطمینان حاصل کنید که آب داخل بطری نمیره و وقتی مطمئن شدید که بطری کاملا گرم شده، حالا حرارت رو خاموش کرده و خاکستر رو از داخل بطری خارج نمایید و اون رو به شکل کامل بشویید. در نهایت نیز بطری رو با هوا خشک کرده و بطری رو مثل روز اول تحویل بگیرید.

تمیز کردن ظرف روغن

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها