|

گیاهان آپارتمانی مناسب آشپزخونه / با اینا مهم ترین قسمت خونه رو زیباترین مکان خونه کن

توی این مطلب چند گیاه طبیعی مخصوص آشپزخونه بهت معرفی میشه که ظاهر جذابی به آشپزخونت می دن و حسابی قشنگش می کنن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزخونه به نظر من مهم ترین قسمت خونه ست؛ جایی که افراد منزل مخصوصا خانوم خونه زمان زیادی رو اونجا می گذرونن. واسه همین خیلی مهمه که فضای گرم و دلنشینی داشته باشه تا این وقت گذورنی کیفیت بالایی پیدا کنه. مثلا اینکه روی کابینت ها رو چی بذاری تا شیک و قشنگ باشه؟ جا ادویه و پاسماوری چه مدلی باشه؟ و کابینت ها رو چطوری چیدمان کنی تا بهترین دسترسی رو بهشون داشته باشی؟ و...

اگه آشپزخونه ای داری که نورگیره دیگه خیلی خوش بحالته و میتونی با گذاشتن چند گلدون طبیعی، زیباییش رو کامل کنی و فضایی بی نظیر برای خودت و اهل خانواده بسازی. توی این مطلب میخوام چند گیاه طبیعی مخصوص آشپزخونه رو بهت معرفی کنم که ظاهر جذابی به آشپزخونت می دن و حسابی قشنگش می کنن. تا پایان همراهم باش.

golhayeashpazkhane3

بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی از اون گیاهان آپارتمانی خیلی جذابه که واسه آشپزخونه مناسبه. اگر آشپزخونت پنجره داره میتونی چند تا گلدون بنفشه آفریقایی رو کنارش بذاری و از گلدون هایی که همه سال گل های رنگی و زیبا دارن حسابی لذت ببری.

golhayeashpazkhane6

پتوس

گیاه بعدی که با خاصیت تصفیه کنندگی هوا برای آشپزخونه خیلی مناسبه پتوسه! پتوس یه گیاه زیبا و بی دردسره که توی اکثر خونه ها پیدا میشه و به‌ خوبی با شرایط مختلف نوری هماهنگ میشه و تا حد زیادی در برابر خشکی و کم‌ آبی مقاومه.

اگر توی آشپزخونه پنجره نداری هم میتونی چند تا گلدون پتوس رو داخلش بذاری. همونطور که گفتم پتوس از تصفیه کننده های قوی هواست و میزان زیادی اکسیژن تولید می کنه که برای محیطی مثل آشپزخانه لازمه.

golhayeashpazkhane1

سبزی

اگه عاشق آشپزی کردن باشی میدونی که داشتن چند تا گلدون که داخلش سبزی کاشتی چقدر میتونه جذاب باشه. سبزی هایی مثل نعنا، ریحون، گشنیز، جعفری، رزماری و... برای آشپزخونه هایی که پنجره و نور کافی دارن خیلی مناسبه و محیطی دلنشین و صمیمی رو فراهم میکنه.

golhayeashpazkhane8

آلوئه ورا

گیاه جذاب بعدی که خیلی با محیط آشپزخونه پرنور هماهنگه، گیاه آلوئه وراست. آلوئه ورا به آب کمی نیاز داره و نسبت به تغییرات محیطی مثل کاهش و افزایش دما و کم و زیاد شدن رطوبت هم مقاومه.

جالبه که بدونی آلوئه ورا ضمن زیبا کردن فضای آشپزخونه، خواص درمانی هم داره. مثلا اگه موقع آشپزی دستت رو سوزوندی میتونی یکی از برگهای بزرگتر گیاه رو جدا کنی و ژل داخل اون رو روی محل سوختگی بریزی و خواهی دید که خیلی زود التهاب ناشی از سوختگی رو برطرف میکنه.

golhayeashpazkhane4

ساکولنت

ساکولنت ها گیاهان گوشتی زیبایی هستن که برای آشپزخونه های با نور کافی خیلی مناسبن. ساکولنت ‌ها به دلیل ذخیره آب در برگ ها و ساقه های گوشتی خودشون، در برابر کم ‌آبی مقاوم هستن و نسبت به خیلی از گیاهان آپارتمانی دیگه، به مراقبت کمتری نیاز دارن.

ساکولنت ‌ها تنوع بسیار زیادی دارن و در شکل‌ ها و رنگ‌ های مختلف وجود دارن. از مشهورترین و محبوب‌ ترین ساکولنت‌ ها میشه به ساق عروس یا اکوریا، هاوورتیا، کراسولا، کالانکوئه، ناز و… اشاره کرد.

golhayeashpazkhane7

اگه به گیاهان طبیعی علاقه داری، اینجا میتونی مطلبی رو در مورد گیاهان آپارتمانی مناسب اتاق خواب بخونی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها