|

زیباترین و شیک‌ترین مدل های راه پله / طراحی های مدرن و آنتیک جهت زیباسازی پله

راه پله ها انواع بسیار مختلفی دارند که میشه براشون دیزاین های مختلفی هم در نظر داشت و در اینجا با انواع اونها آشنا خواهیم شد.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- خونه هر چقدر بزرگتر باشه پر کردنش سخت تر میشه. از طرفی هر چقدر بزرگتر باشه طراحی داخلی واسش دشوار تر میشه چرا که شما در اینجا باید برای قسمت های مختلف رو زیباسازی کنید و وسایل کارآمد در آن قرار دهید. خیلی از خونه ها علاوه بر وسایل، بخش هایی همچون راه پله هم دارند که خب در اینجا تازه عنصر پله رو دیزاین کردن هم خودش میشه دردسر. چرا که نمیشه همه جای خونه زیباسازی شده باشن و این بخش لخت بمونه! یکسری از بانوان هستند که دلشون میخواد خیلی ساده برخورد کنن و شاید با یه تابلویی چیزی بر دیوار راه پله به دیزاین مورد نظرشون برسند، برخی هم گل و گلدون بزارن رو راه پله

راه پله‌ها بخش مهمی از معماری هر ساختمان هستند. چرا چون اونها علاوه بر کارکرد اساسی خود، نقش مهمی هم در زیبایی و جلوه‌ داخلی فضا دارند. راه پله ها انواع بسیار مختلفی دارند که هر کدوم با توجه به نیازهای کاربردی، سلیقه‌های زیبایی‌شناسی و همچنین محدودیت‌های فضایی، میتونن انتخاب بشن. در اینجا قراره با مدل های جذاب راه پله آشنا بشیم هر کدوم به نوعی طراحی شدن و دلبری خاصی دارند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

2454

راه پله مستقیم مینیمال ترین نوع راه پله با خوشگلاسیون

در اینجا با ساده ترین و متداول ترین نوع راه پله آشنا میشیم که خب به شکل یک خط مستقیم از یه طبقه به طبقه بعدی میره. در واقع این نوع راه پله مناسب فضاهایی هستش که بزرگ و گسترده اند. طراحی این نوع پله ها جوریه که به ساده ترین و کمترین هزینه اجرا میشه. اونچه که مشخصه اینه که از نظر زیبایی، این مدل میتونه با متریال‌ های مختلفی مثل چوب، فلز یا بتن تزئین بشه و زیبایی خاصی به خود بگیره.

12120

راه پله مارپیچ یا حلزونی 

این مدل از راه پله ها یکی جذاب ترین و زیباترین مدل های راه پله محسوب میشن که به دلیل فرم منحصر به فردی که دارند، واسه فضاهای کوچیک هم میتونن به کار بیاد و کاملا جمع و جور میرن بالا و نیازمند فضای بزرگ نیستن. طراحی این نوع راه پله میتونه از متریال‌ هایی مختلف همچون فلز، چوب و شیشه باشه که خب به دلیل پیچیدگی‌ های ساخت، هزینه‌ بیشتری به نسبت راه پله های مستقیم داره.

654365

راه پله دو طرفه یا راه پله قیچی 

این مدل از راه پله دارای دو خط راه پله هستش که در جهات مختلف هم قرار گرفتن و تو یه نقطه به هم میرسند. این مدل از راه پله میتونه واسه فضاهایی که بزرگن خیلی مناسب باشه و اغلب هم در ساختمان های عمودی مثل هتل‌ ها و مراکز تجاری مورد استفاده قرار میگیره. سبک طراحی این نوع راه پله میتونه به شدت چشمگیر و خوشگل بشه، مخصوصا که اگه با متریال‌ های با کیفیت و تزیینات درست همراه بشه.

545

راه پله سه طرفه یا راه پله U شکل 

در اینجا با راه پله ای آشنا میشیم که دارای سه خط راه پله هستش و به صورت زاویه ای نسبت به هم قرار دارند و در آخر به همدیگه متصل میشن. این نوع از راه پله واسه فضاهای بزرگ و باز مناسبه و معمولاً تو خونه های دوبلکس یا ویلاها استفاده میشه. مدل طراحی این نوع از راه پله میتونه با متریال‌ های متنوعی انجام میشه و به دلیل فرم خاص خود، نمایی مدرن و جذاب به فضای داخلی میبخشه.

564564

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها