|

گیاهان آپارتمانی با برگای رنگی / اینا تو دکورت باشه فک ملتو باید از کف زمین جمع کنی

در این مقاله چندتا از گیاهان آپارتمانی که برگ های رنگی دارن رو بهتون معرفی کردیم که میتونید با زیبایی بینظیرشون به فضای خونه زینت ببخشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگهداری از گیاهان در منزل توصیه ی خیلی از طراحان دکور هست چرا که این افراد معتقد هستن که گیاهان میتونن زیبایی خاص و منحصر به فردی به چیدمان خونه ی شما ببخشن طوری که با دیدنشون حیرت کنید ولی خب زیبایی تنها ویژگی مثبت این سبزرویان نیست چرا که برخی از  اون ها میتونن اکسیژن سازی کرده و تصفیه ی هوا رو انجام بدن و حتی انرژی مثبت رو در زندگیه شما به جریان بندازن از این رو نگهداریشون در فنگ شویی هم بسیار توصیه شده و در این بین حتی خیلی از افراد به دنبال دونستن این هستن که چه گلی برای رزق خوبه چرا که به نظرشون گیاهان با خودشون برکت هم میارن که خب بیراه هم نیست.

ولی خب در این بین شما باید برای نگهداری از هر گیاهی به شرایط نگهداری اون توجه کنید و ببینید که برای رشد و حیات دقیقا به چه چیزهایی احتیاج داره مثلا شاید یه گیاهی به آب زیاد احتیاج داره ولی شما مدام آبیاری گیاهانتون رو فراموش میکنید بنابراین یه همچین گلی برای شما مناسب نیست و نباید به سراغ نگهداری از اون برید و یا با توجه به شرایط خونتون و فضایی که میخواهید گل رو در اون نگهداری کنید شاید نور زیادی در فضا نباشه و حتی تاریک باشه که در این حالت باید به سراغ گیاهانی که نور کم میخوان برید و اقدام به نگهداری از اون ها کنید. در این بین هم پیش میاد که افراد میخوان با وجود گیاهان نقطه ی کانونی در دکور به وجود بیارن مثلا مبل های زرد دارن و میخوان با یه گیاه بنفش، هم از رنگ مکمل در دکور استفاده کرده باشن و هم توجه ها رو به سمت گیاهشون ببرن که باید به سراغ گیاهان آپارتمانی که برگ رنگی دارن برن که در این مقاله چندتا از اونا رو بهتون معرفی میکنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی با برگای رنگی

آگلونما از گیاهان آپارتمانی که برگ های رنگی دارن

بریم سراغ اولین گیاهی که در لیست این مقاله میخواهیم بهتون معرفی کنیم یعنی آگلونما که یکی از گیاهان آپارتمانی محبوب و زیبا بشمار میره و در رنگ های سفید و سبز وجود داره البته که بعضی از انواع اون ممکن هست که با برگ هایی که دارای رگه های قرمز رنگ و یا حاشیه های رنگی هستن هم دیده بشن که هر فردی رو حیرت زده میکنن.

این گیاه به علت ترکیب رنگ سبز و قرمزی که داره توی تزیینات کریسمس هم استفاده میشه و ارتفاع و عرضش به چهل و پنج سانتیمتر هم میرسه. در خصوص شرایط نگهداریش باید توی محیط هایی که نور کم و یا زیاد داره نگهداری بشه و نور هم غیر مستقیم بهش بخوره. برای آبیاری هم باید منتظر بمونید که خاک گلدونش خشک بشه. در کل این گیاه کم دردسر هست و به مراقبت زیادی نیاز نداره به همین دلیل در صورتی که توی نگهداری از گل و گیاه مبتدی و تازه کار هم باشید از پسش برمیایید.

گیاهان آپارتمانی با برگای رنگی

کروتون از گیاهان آپارتمانی که برگ های رنگی دارن

در صورتی که به دنبال یه گیاه آپارتمانی زیبا و رنگارنگ هستید که باهاش دکور خونتون رو زینت ببخشید توصیه ی ما رفتن به سراغ کروتون هست که میتونه زیبایی خاص و منحصر به فردی به چیدمان خونه ی شما ببخشه این گیاه با برگ های خالدارش که رنگ های روشن دارن میتونه کلاس و زیبایی فضای شما رو بالا ببره. شما میتونید اون رو در رنگ های سبز، نارنجی، زرد و قرمز مشاهده کنید.

شکل برگ های انواع کروتون میتونه با هم متفاوت باشه و این یه ویژگی مثبت بشمار میره چون شما میتونید خیلی راحت در بین این تنوع کروتون مدنظر خودتون رو پیدا کنید. این گیاه زیبارو به نور مستقیم نیاز داره و در صورتی که نور زیادی در اختیارش قرار بدید برگ های رنگی تر بیشتری میده.

دقت کنید که باید خاک این گیاه دائم مرطوب باشه ولی نباید گلدونش پر از آب باشه. در صورتی که به خوبی از این گیاه نگهداری کنید میتونید شاهد این باشید که ارتفاعش به 180 سانتیمرت برسه پس باید دقت کنید که سقف خونه و فضای نگهداری از این گیاه باید بلند باشه.

گیاهان آپارتمانی با برگای رنگی

حسن یوسف از گیاهان آپارتمانی که برگ های رنگی دارن

یکی از گیاهان آپارتمانی که از قدیم الایام نگهداریش در بین ما ایرانی ها رایج بوده حسن یوف هست که بسیار گل سازگاری هم هست. اما دلیل این که این گیاه رو در این لیست بهتون معرفی کردیم برگ های خیره کننده و زیبای اون هست. شما میتونید این گیاه همیشه سبز استوایی رو داخل منزل به خوبی رشد بدید و برای چندین سال داشته باشیدش. این زیبارو رنگ های بسیار متنوعی داره و حتی طرح روی برگ هاش هم میتونه متنوع باشه.

از خوبی هایی که داره این هست که مراقبت کمی نیاز داره و میتونه شرایط نوری مختلف رو تحمل کنه ولی باید نور غیر مستقیم بهش بتابه. خاک این گیاه نباید به طور کامل خشک بشه ولی نباید بیش از اندازه هم بهش آب بدید در اصل می بایست خاکش مرطوب باشه نه پر از آب.

گیاهان آپارتمانی با برگای رنگی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها