|

گیاهانی که در آب رشد میکنند / خاک هزار و یک جونور میاره تو خونت بیخیالش اینا عشقِ آبن

در این مقاله چندتا از گیاهانی که در آب رشد میکنن رو معرفی کردیم که برا رشد نیازی به خاک ندارن و در صورتی که شما خاک دوست ندارید براتون عالین

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی از طراحان دکوراسیون توصیه میکنن که این روزا هر چیزی رو هم که از دکور برای خلوت شدنش حذف میکنید گیاهان رو حذف نکنید که هیچ در صورتی هم که در منزلتون گیاهی ندارید به سراغ این زیبارویان برید و برای شکیل کردن فضا ازشون استفاده کنید چون شما نمیدونید که این سبزرویان میتونن چه تغییر و تحولی در دکورتون ایجاد کنن. در این بین هم میتونید حتی برای این که گیاهان ترندی رو انتخاب کنید زیباترین گیاهان آپارتمانی از نظر مردم رو بشناسید و از بین اون ها یه انتخاب داشته باشید تا اینطوری یه جورایی دکورتون رو همه پسند کنید طوری که هر کسی با دیدنش از سلیقه ی زیباتون تعریف کنه.

البته که یه موضوعی که در این بین باید بهش توجه کنید این هست که نگهداری از گل و گیاه در اصل یه مسئولیت هست و شما نباید تنها به علت زیبایی که گل و گیاهان دارن به سراغ نگهداری ازشون برید بلکه باید شرایط نگهداری اون ها رو با شرایط خودتون مچ کنید و به سراغ اون گیاهانی برید که میتونید ازشون بهتر نگهداری کنید مثلا در صورتی که آدم فراموشکاری هستید و مدام یادتون میره که به گیاهتون آب بدید باید به سراغ گیاهانی که به آب کم نیاز دارن برید که نمیخوان مدام آبیاریشون کنید و در صورتی که برای چند روز هم آب دادن به اون ها رو فراموش کنید باهاتون قهر نمیکنن و حالت پژمرده به خودشون نمیگیرن یا یه عده هستن که دوست ندارن توی خونشون خاک نگهداری کنن که خب این افراد باید به سراغ گیاهانی که با آب رشد میکنند برن که نیازی به خاک ندارن که خب در این مقاله چندتا از اونا رو بهتون معرفی میکنیم، پس با ما همراه باشید.

گیاهانی که در آب رشد میکنند

حسن یوسف از گیاهانی که در آب رشد میکنن

اگر از مادربزرگ ها و پدربزرگ هاتون در مورد گل هایی که از قدیم الایام نگهداری میکردن بپرسید مسلما اولین اسمی که صد در درصد بهتون خواهند گفت حسن یوسف هست  که در اصل یه گیاه زیبا هست که دارای رنگ ها و طرح های متنوع و مختلف هست و جایگاه مهمی در خونه های ما ایرانی ها داره چرا که هم زیباست و هم شرایط نگهداریش راحته و شما میتونید اون رو چه توی داخل خونه و چه توی باغچه بکارید. این گیا زیبا با برگ های خاص و رنگارنگش میتونه خیلی سریع توی آب ریشه بزنه که برای این منظور و جهت تکثیرش در آب باید یه ساقه ی 15 تا 25 سانتیمتری از اون رو جدا کرده و برگ هایی که در قسمت پایینیش هست رو جدا کنید و بعد ساقه ی مدنظر رو داخل آب بذارید.

دقت کنید که ظرف حاوی ساقه ی حسن یوسف رو تو مکان آفتابی نگهداری کرده و برای این که نتیجه ی بهتری در پرورش اون بگیرید به صورت ماهانه بهش کود مخصوص حسن یوسف بدید.

گیاهانی که در آب رشد میکنند

گندمی از گیاهانی که در آب رشد میکنن

بریم سر وقت گیاه دومی که میخواهیم در بین اونایی که در آب رشد میکنن بهتون معرفی کنیم یعنی عنکبوتی که یه گیاه با شاخه های باریک قوس دار و افشان هست و شما میتونید اون رو به عنوان یه گیاه آویز هم در گلدون بکارید و بعد از دیوار و یا سقف آویزون کنید و شاهد آبشار زیبایی برگ های اون باشید. این زیبارو یه گیاه حساس هست که از این رو باید در نگهداری از اون نهایت دقت خودتون رو به کار بگیرید. شما میتونید برای تکثیر این گیاه گیاهچه های کوچک اون رو داخل آب ریشه دار کرده و بعد یا در همون آب نگهداریش کنید و یا بعد از ریشه زدن به داخل گلدون با خاک انتقال بدید. فقط دقت کنید که در صورتی که میخواهید این گیاه رو در آب نگهداری کنید بعد از این که ریشه زد هر دو الی سه روز یه بار آب اون رو عوض کنید.

گیاهانی که در آب رشد میکنند

پتوس از گیاهانی که در آب رشد میکنن

نوبتی هم که باشه نوبت پتوس یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی میرسه که با برگ های قلبی شکل و شاخه های آویزی که داره میتونه زیبایی خاص و منحصر به فردی به فضای اطراف خودش ببخشه و از خوبی هایی که داره این هست که شما میتونید اون رو به خوبی در آب نگهداری کرده و رشدش بدید و این موضوع به علت شرایط نگهداری راحت و آسون اون هست که علاوه بر این موضوع مقاومت بسیار بالایی هم داره. شاید براتون جالب باشه که بدونید پتوس حتی در فنگ شویی هم بسیار جایگاه بالایی داره و توصیه میشه که حتما ازش تو خونه استفاده کنید چون اکسیژن سازی کرده و سموم رو از هوا پاک میکنه و انرژی مثبت رو در خونه به جریان میندازه. 

گیاهانی که در آب رشد میکنند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها