|

گیاهانی که نور کم میخوان / خونت تاریکه گلات میمیرن درست انتخاب نمیکنی اینا با نور ضدن

در این مقاله چندتا از گیاهانی که نور کم میخوان رو بهتون معرفی کردیم تا در صورت نورگیر نبودن خونتون به سراغ نگهداری از اون ها برید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگهداری از گل و گیاه توصیه ی خیلی از طراحان دکور هست و حتی با وجود این که این روزا دکوراسیون به سمت خلوت و مدرن شدن رفته ولی توصیه میشه که از گیاهان آپارتمانی غافل نشیم چرا که زیبایی که اون ها میتونن به دکوراسیون خونه ی شما اضافه کنن در حدی هست که نمیتونید حتی تصورش کنید پس از داشتن اون ها در دکورتون غافل نشید و در این بین برای این که یه انتخاب ترندی داشته باشید میتونید به سراغ زیباترین گیاهان آپارتمانی از نظر مردم برید و از بین اون ها یه انتخاب داشته باشید تا با وجودشون چیدمان خونتون شیک و پیک و امروزی دیده بشه.

البته که در این بین بعضی از اوقات هست که افراد فکر میکنن که شرایطی که نگهداری از گل و گیاه داره رو نمیتونن فراهم کنن و به همین دلیل بیخیال نگهداری از اون ها میشن در حالی که این افراد نمیدونن که گیاهان میتونن با ساز ما برقصن مثلا در صورتی که شما علاقمند به نگهداری و داشتن خاک توی خونه ی نیستید و به همین دلیل نمیرید به سراغ گیاهان آپارتمانی باید بگیم که هستن گیاهانی که در آب رشد میکنن و شما میتونید بدون نیاز به خاک اونا رو پرورش بدید بنابراین میشه با یه کم تحقیق بهترین گیاهی رو که با شرایط شما سازگاری داره رو برای نگهداری انتخاب کنید و با وجودش به دکورتون زینت بخشید. حالا در این مقاله هم برای اون دسته از افراد که خونشون نورگیر بدی داره میخواهیم گیاهانی که نور کم میخوان برای رشد رو معرفی کنیم که در صورت تاریک بودن خونه هم میتونن به خوبی رشد کنن، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهانی که نور کم میخوان

برگ‌ عبایی از گیاهانی که نور کم میخوان

بریم سراغ اولین گیاهی که در لیست این مقاله قصد معرفیش رو داریم یعنی برگ عبایی که از اون جایی که خیلی مقاومه تقریبا راهی برای از بین رفتنش وجود نداره به همین دلیل به گیاه فولادی شناخته میشه. این زیبارو میتونه خودش رو با شرایط مختلف سازگار کنه و توانایی خارق العاده برای تحمل کردن این شرایط و حتی بی توجهی شما داره به همین دلیل در صورتی که توی نگهداری و پرورش گل و گیاه مبتدی هستید میتونید با تکیه به این ویژگی های برگ عبایی به سراغ نگهداری از اون برید.

اما دلیل این که این گیاه رو در این مقاله معرفی کردیم این هست که برگ عبایی در سایه ترین نقاطی هم که رشد گیاهان دیگه با مشکل مواجه میشه میتونه به راحتی هر چه تمام تر به رشد خودش ادامه بده. در صورتی که برای این گیاه شرایط خوبی فراهم بشه برگ های محکمش میتونن تا ارتفاع یه متری هم رشد کنن. این گیاه علاوه بر این که هوای اطرافش رو تصفیه میکنه میتونه با اضافه کردن یه مقدار رطوبت به هوا خشکیه اون رو هم برطرف کنه.

گیاهانی که نور کم میخوان

لیندا از گیاهانی که نور کم میخوان

بریم سر وقت یه گیاه آپارتمانیه دیگه یعنی لیندا که به علت ظاهر خاص و عجیبی که داره میتونه هم به عنوان یه درخت ظاهر بشه و هم یه گیاه رومیزی. از خوبی هایی که این زیبارو داره این هست که میتونه توی شرایط نوری مختلف به خوبی رشد کنه و زنده بمونه. همچنین تنه ی ضخیم این گیاه میتونه آب رو به میزان زیادی در خودش ذخیره کنه به همین دلیل به آبیاریه زیادی هم نیاز نداره به همین دلیل میشه لیندا رو یه گیاه بسیار کم دردسر بشمار آوورد. 

جالبه که بدونید رشد این گیاه بسیار کنده ولی در صورتی که شرایط مناسب رو براش مهیا کنید میتونید به رشد سریع تشویقش کنید. لازمه که برای مراقبت از این گیاه بدونید که هرگز نباید برگ های باریک و بلند اون رو کوتاه کنید و زیاد هم بهش آب ندید. 

گیاهانی که نور کم میخوان

فیکوس بنجامین از گیاهانی که نور کم میخوان

نوبتی هم که باشه نوبت فیکوس بنجامین هست که به انجیر برگ ریز مشهوره که شاید به نظرتون اسمش ناراخت کننده بیاد ولی با ریختن برگ هاش یه منظره ی زیبا و رویایی خلق میکنه. از ویژگی های مثبتی که این گیاه داره میشه به تصفیه کنندگی هوا، زیبایی ظاهری و شرایط نگهداری آسونش اشاره کرد. این گیاه از نظر دما، رطوبت و آبیاری به مراقبت ویژه ای نیاز نداره و در محیط های سایه بسیار خوب رشد میکنه و باید مواظب باشید که در معرض نور مستقیم خورشید قرارش ندید.

گیاهانی که نور کم میخوان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها