|

اصول چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل / اینطوری بچینی جوری خونه بزرگ و دلباز میشه حظ کنی

در این مقاله در خصوص اصول چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل صحبت کرده و یه سری نکات رو که باید اون ها رو رعایت کنید رو یادآوری کردیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برای داشتن یه دکوراسیون خوب شما باید اطلاعاتتون در زمینه ی اصول و قواعد دکوراسیون زیاد باشه چرا که دیگه مثل قدیم نمیشه دکور رو هر طور که عشقمون کشید بچینیم و بعد از نتیجه احساس رضایت کنیم چون بالاخره دکوری که روی اصول نباشه خواه ناخواه توی ذوقمون خواهد زد و متوجه میشیم که یه جای کار میلنگه و برعکس این موضوع هم هست و در صورتی که در دکور قواعد رعایت بشه میشه معجزه کرد مثلا شاید براتون جالب باشه که شما در پیروی از این قواعد میتونید نحوه چیدمان فرش برا بزرگ تر نشون دادن خونه رو یاد بگیرید که خب این موضوع بسیار فوق العاده هست.

حالا ما در این سری از مقالات خودمون در خصوص فرش و هر چیز مربوط به اون صحبت کرده و میکنیم از چیدمان اون بگیر تا مدل های جدید و ترندش مثل شیک ترین فرش های مدرن که این روزا مد شدن و شما باید در صورتی که میخواهید این آیتم رو برای خونتون خریداری کنید این فرش ها رو ببینید تا خرید بهتری داشته باشید. اما یه موضوعی که در خصوص فرش وجود داره این هست که کار شما، هم موقع خرید اون سخته و هم بعد از اون چرا که شما وقتی اون رو میخرید باید به فکر درست قرار دادن اون در فضای خونه باشید به همین دلیل در این مقاله میخواهیم راجبه اصول چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل براتون صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

اصول چیدمان فرش برای پذیرایی مستطیل

دقت کنید کل فضای پذیرایی رو با فرش نپوشونید

تا همین سال های پیش خیلی از افراد اینطور تصور میکردن که باید همه ی خونه رو با فرش بپوشونن ولی خب باید قبول کنیم که در این روزا این موضوع به کلی از مد افتاده و یه جورایی ضایع هست که همه ی کف خونه رو با فرش بپوشونید.

البته که این موضوع کاملا سلیقه ای هست ولی پیشنهاد میشه که در صورتی که میخواهید حساب خونتون رو از خونه های قدیمی جدا کنید بهترین جا برای پهن کردن فرش رو توی خونه پیدا کنید که خب این جا در پذیرایی باید هم نقطه ی کانونی باشه و هم جوری باشه که کل فضا رو نپوشونه.

شاید حتی براتون جالب باشه که بدونید که در صورت نپوشوندن کامل فضا با فرش شما میتونید خونه رو بزرگتر و دلبازتر هم نشون بدید به همین دلیل در خونه های کوچک باید بین فرش و دیوار چیزی حدود بیست سانتیمتر فاصله و توی خونه ی بزرگ هم این فاصله چیزی حدود چهل سانتیمتر باشه.

اصول چیدمان فرش برای پذیرایی مستطیل

چیدمان فرش با توجه به مبل در پذیرایی مستطیل

توی پذیراییه خیلی از خونه ها همه ی مبل ها با هم هماهنگ نیستن مثلا ناهار خوری هم در این فضا قرار داره که خب صندلیاش شبیه مبلا نیستن، پس اگر خونه ی شما هم این مدلی هست باید در اصول چیمان فرش توی پذیرایی مستطیل حواستون باشه که حتما پایه های جلویی مبلمانتون روی فرش باشه تا وقتی که میشینید پاهاتون به جای قرار گرفتن روی زمین خشک روی فرش باشه همچنین این کار از لیز خوردن فرش هم جلوگیری میکنه.

در خصوص فرش زیر میز ناهار خوری هم که خیلی ها این سوال رو دارن که باید فرش باشه یا نه که باید بگیم صد درصد باید زیر این میز فرش بندازید و بهتره که شکل هندسیه فرش هم با شکل هندسی میز یکی باشه مثلا در صورتی که میز گرد هست فرش هم گرد باشه و در خصوص اندازه ی فرش هم باید دقت کنید که طوری باشه که وقتی صندلی ها رو برای نشستن عقب میکشید هر چهار پایه ی اون ها روی فرش قرار بگیره تا موقعی که نشستید پاهاتون روی فرش قرار بگیره.

اصول چیدمان فرش برای پذیرایی مستطیل

در چیدمان به سبک دکوراسیون خونتون توجه کنید

در صورتی که چیدمان و دکور پذیرایی مستطیل شما مدرن هست اولا که باید فرش مدرن برای این فضا خریداری کنید که خب با توجه به سایر آیتم ها  میتونه نقطه ی کانونی در دکور باشه مثلا در صورتی که فضا بسیار ساده بود میتونید برای ایجاد یه مقدار نشاط در اون فرش رو رنگی تهیه کنید و یا یه مقدار طرحش رو شلوغ تر در نظر بگیرید هر چند که بیشتر فرش های مدرن رنگ خنثی و طرح ساده و خلوت دارن. در صورتی هم که چیدمان شما کلاسیک بود باید به سراغ فرش های کلاسیک برید فقط دقت کنید که فضا رو خیلی شلوغ نکنید.

اصول چیدمان فرش برای پذیرایی مستطیل

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها