|

عجیب ترین رکورد داران ایرانی در گینس / دندان های پرتوان برس به داد این ناتوان

گینس از معتبر ترین ها در ثبت رکوردهای جهانی است با هم در این مطلب می بینیم که ایرانی ها هم در این عرصه از افتخار آفرینان هستند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- وقتی صحبت از رکورداران گینس می شود شاید ذهنتان به سمت رکورد داران ایرانی نرود ولی جالب است بدانید که ایرانی ها در گینس از رکورد داران هستند از هنر تا ورزش.ثبت رکورد گینس برای برخی جالب است و برای برخی دیگر هدف و دغدغه روزانه ایرانیان هم در گینس رکورد دار مواردی جالب هستند که ما در این مطلب از عجیب ترین این رکوردهای آنها را که در گینس ثبت شده با هم می بینیم.

بلند کردن وزنه 50 کیلویی با دندان

چطور امکان دارد دندان های یک نفر اینقدر قوی باشد؟ محمد حسین فتاحی قبل از زدن این رکورد در تلویزیون مردی المانی را دیده بود که با دندانش هواپیما را جابجا می کند و این فکر به سرش می زند که یک گونی سیمان را جابجا کند و فشار زیادی روی دندانهایش احساس نکرد و این کار را با اجسام دیگر انجام داد و متوجه شد که خودش هم این استعداد را دارد. چند سال پیش موقفق شد جسمی 50 کیلویی را جابجا کند و لقب مرد دندان فولادی ایران را گرفت.

2659246_209

72 کیلومتر اسکیت بدون چشم

دختر نابینای زنجانی الهه قلی فلاح رکورد دار گینس است که در سال 93 توانست توانست 41 کیلومتر و 500 متر را اسکیت کند او می گوید قبل از این هم توانسته به همین اندازه اسکیت کند ولی به دلیل نبود ماموران گینس رکوردش جایی ثبت نشده است. برای ما حتی تصور حفظ تعادل روی کفش های اسکیت هم کار دشواری است .او می گوید آرزوی این را داشته تا در گینس رکورد دار باشد این جوان 19 ساله سپس یک رکورد 72 کیلومتری را در 6 ساعت و 23 دقیقه از خود به جا گذاشت. او همچنین در سال 2019 از کمیته بین المللی پارالمپیک آلمان مدال شجاعت ورزش را گرفت.

81287275-5908558

MTUxNTIzt0kN

مرد سیبیلوی ایرانی با سیبیل های 122 سانتی متری

محمد علی نژاد که به تازگی در سن 55 سالگی درگذشت از دیگر رکورد داران گینس است، او ساکن بوشهر بوده است. او با سیبیل 122 سانتی متری اش از رکورداران ایرانی برای دراز ترین سیبیل در گینس است. او به شغل آشپزی مشغول بوده است و به گفته ی خودش از نوجوانی به داشتن سیبیل علاقه داشته و از سال 84 آنها را کوتاه نکرده و از نوعی روغن مار استفاده می کرده که از هندوستان تهیه کرده بوده است.او رکورد دار طولانی ترین سیبیل را دارد و قبل از او این رکورد برای مرد هندی بوده که 114 سانتی متر سیبیل داشته است.

2659258_742

رکورد دختر 9 ساله با هولا هوپ

زهرا دختر ملایری در 6 سالگی 500 متر را با هولاهوپ راه رفته بود و رکورد ایران را از آن خود کرده بود. ثبت این رکورد برای دختر ملایری آغازی برای گام برداشتن در راهی بزرگ بود که از 6 سالگی در این مسیر قرار گرفته بود و به مسیر موفقیت نزدیک تر می شد. او در نهایت در سال 90 در ورزشگاه انقلاب رکورد خود را با 1524 متر شکست و این مسافت را در 24 دقیقه با هولاهوپ راه رفت. زهرا 524 متر از زکورد جوانی جلوتر رفت و توانست در 9 سالگی از رکورد داران در گینس شود.

1098767_479

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها