|

حقیقت های عجیب و شگفت‌انگیز / از شغلت تا سطح تستسترون رو از فیست همه میفهمن

دنیای روانشناسی دنیای بزرگیه که با توجه به خیلی موارد میشه بهش ورود کرد و در این مطلب با روانشناسی چهره درون انسان ها رو می شناسیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دنیا، دنیای عجیبیه. بسیاری از دانشمندان بر این نظرند که چهره شناسی یا چهره خوانی وجود نداره، در حالی که بسیاری از محققان ثابت کرده اند که این مطلب وجود داره و این یک علم جعلی نیست. در واقع اونچه که مشخصه اینه که چهره یک انسان آینه ای از روح اوست و خیلی موارد درون افراد رو نشان خواهد داد. در این مطلب قراره با دانسته هایی آشنا بشیم که چهره انسان در مورد وجودیت او می گوید. از چین و چروک صورت بگیر تا حتی سمتی که دوربین رو برای عکاسی سلفی میگیریم. 

354864

این چهره از مردان سطح تستوسترون بالایی دارند

در اینجا ابتدا اشما میشیم با اون دست از مردانی که سطح تستسترون بالای دارند. حالا چجوری؟ اینجوری که این افراد اغلب صورت هایی عریض با گونه مردان زمختی دارند. در واقع سطح این هورمون با تسلط، پرخاشگری، و روحیه سرکش یه ارتباط خیلی مستقیم داره که زنان به شکل ناخودآگاه اون رو احساس می کنند. اگر دقت کرده باشید از این ترفند در فیلم و سریال ها هم استفاده میشه و از مردانی که ویژگی های چهره ای زمختی دارند اغلب برای بازی در نقش کاراکتر های آلفا و شورشی و شرور انتخاب می شوند.

4524

فقط با مدل سلفی گرفتن شغل فرد مشخص میشه

بسیاری از افراد به هنگام گرفتن عکس از خود، صورتشون رو به سمت خاصی می چرخانند و حس میکنن اینجوری جذاب ترند، در حالی که مطالعات نشون داده این حرکت معانی عمیق تری دارد. اونها فهمیدن اغلب افرادی که مهندس، ریاضیدان و شیمیدان هستند سمت راست صوت خود را به سمت دوربین می چرخانند و افرادی که هنرمند و یا روانشناس هستند قسمت چپ صورتشون رو به سمت دوربین میگیرند. از طرفی هم حتی بین جنسیت ها تفاوت قائل شده و بر این نظرند که زنان بیشتر سر خود را به سمت راست میچرخونن و سعی دارند تا گونه چپ رو نشون بدن. محققان بر این نظریه هستند که سمت چپ به این دلیل جذاب تر دیده میشه که فرد سمت راست مغزش مسئول احساسات است. 

6546

میدونستی عکسات میتونن وضعیت اعصاب روانت رو نشون بدن

خیلی خیلی عجیبه اما جالبه که بدونید ثابت شده افرادی که صمیمی و خونگرم هستند ترجیح شون بر اینه که از ست پایین از خود سلفی بگیرند و اون دتس از افراید که پذیرای تجربیات نو هستند و بیشتر احساسات مثبت خودشون رو نشون میدن، از این تو عکساشون خنده دار بیفتن اصلا باییی ندارند. در حالی که یکسری افراد که عصبی و روان رنجور هستند دلشون میخواد تو سلفیاشون با ژست لب اردکی بیفتند که خب این مدل تو شبکه های اجتماعی بسیار رواج یافته و زیاده. محققان هنوز نتوستن ویژگی های افراد به شکل وضوح از طریق عکس بیان کنند و این دقیقا به این دلیله که آدما دوست دارند تو عکساشون بهتر از اونجه که در زندگی هستند بیفتند و این کار محققان رو پیچیده میکنه. 

5646

اثر دوریان گری

حتی اون دست از دوقلوهای همسانی که ذره ای با هم فرق ندارند با بالا رفتن سنشون به شدت از هم متفاوت مینشون که خب دلیل این موضوع ژن نیست، بلکه سبک زندگی افراد هستش. عادات بد به مرور زمان نشونه های خوش رو بر روی چهره نمایان میکنه و خیلی زود مشخص میشه که این فرد چه سبک زندگی داره و شما میتونید چه انتظاراتی ازش داشته باشید. 

5885

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها