|

تاثیر فرش ایرانی بر طراحان لباس خارجی / اینفلوئنسر ایرانی تو فستیوال فرش پوشید

فرش ایرانی نشان از ادغام هنر و فرهنگ ایران محبوبیت زیادی در دنیا دارد. ما می خوایم تاثیر اون رو در صنعت مد و فشن بررسی کنیم

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- فرش ایرانی به عنوان عنصری جدا ناپذیر از فرهنگ و تمدن ماست که تاریخچه ی آن سفری به دل فرهنگ و هنر مملکت است. فرش های دست بافت ایرانی با طرح های خاص و رنگ های متنوع و زنده همچنین مواد اولیه استثنایی جهانیان را به خود مجذوب کرده است. این فرش ها علاوه بر اینکه کاربردی هستند شاهکاری فریبنده نشان دهنده ی تاریخ ما هستند. اولین فرشها در ایران از بامبو و ساقه های گیاهان درست می شدند و به عنوان سطحی برای خوابیدن و نشستن مورد استفاده قرار می گیرند. اما تجمل قالی هایی که امروزه میشناسیم را نداشتند. در فرهنگ و جامعه ایران باستان قالی نقش به سزایی داشته است و آنها را جزوی جداناپذیر از هویت فرهنگی و هنری کرده است.

347ebd1a316b5733ba2ad643afdcff19

امروزه فرش ایرانی پیچ و تاب خطوط فرش های ایرانی فراتر از آن است که فقط زیر پا قرار بگیرد و خانه های مدی مانند Gucci، Givenchy، Hermes و Tory Brunch با الهام گرفتن از این فرش ها کالشن هایی بی نظیری طراحی کرده اند.

b08baca44b21f787feefe59212d959ea

هرمس

images

جیوانژی

وسعت رنگ و نقش در دنیای فرش انقدر زیاد است که می توان طرح های آن را با سبک های مختلف تلفیق کرد از پرطرفدار ترین رنگ در این فرش ها ی توان به رنگ های قرمز،خردلی، زرد و کرم اشاره کرد. نقش های فرش به صورت چاپ دیجیتال روی پارچه های سیلک خودشان را نشان می دهند و در برخی این طرحها بافته شده و با منجوق دوزی و سنگ دوزی جلوه ی بیشتری پیدا می کنند. همچنین برخی از طراحان با استفاده از طرح فرش کیف هایی گرانبها طراحی می کنند و به سادگی از کنار این هنر اصیل نمی گذرند. کیف ها نیز مانند لباس هایی که از طراحی فرش الهام گرفته، چشم نواز هستند. رنگ های پر جنب و جوش در کنار استفاده از متریال خاص شکوهی به این طرح ها می دهد.

a7471e1c1bfd3f4a225d78ee4bb99bf1

16575a61e3d02d6d447a7be0c842e392

f268f3d40323f7a20b1468b03dac77c6

به تازگی یکی از اینفلوئنسر های تاثیر گذار ایرانی، به نام بهامین که در زمینه ی طراحی داخلی، معماری ومبلمان فعالیت داره با لباسی الهام گرفته از فرش های ایرانی به جشنواره ی کن رفت این لباس که توسط پگاه خسروی، طراح لباس طراحی شده بود لباسی با طرح سرباز های هخامنشی که ستون های تخت جمشید را تداعی می کرد. این لباس الهام گرفته از فرش های بختیاری بود که بهامین برای تکمیل پوشش خود از گوشواره هایی اسلیمی استفاده کرده بود که زیبایی ان را چشم نواز تر می کرد. بهامین در مورد این لباس گفت تمام این لباس کار دست هنر مندان ایرانیه و نقاشی و جواهر دوزی روی لباس هم علاوه بر طراحی الهام گرفته از فرش ها و هنر ایرانی است. این لباس مانند لباس های دیگری که با الهام گرفتن از فرش های ایرانی طراحی شده اند، زیبایی چشم نواز دارد که بیننده را به خود جذب می کند.

bahamin(3)

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها