|

از کجا بفهمیم رژ لب سرب دارد؟ / 5 دیقه برا تشخیصش وقت بذار استرس سرطان رو هوتوتو کن

در این مقاله در خصوص این که از کجا بفهمیم رژ لب سرب دارد باهاتون صحبت کرده و یه سری راه های مفید برای تشخیص این موضوع رو بهتون یاد دادیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آرایش این روزا تبدیل شده به یکی از کارهای روزمره برای خیلی از خانوم ها خصوصا در صورتی که شاغل باشن و یا دانشجو و خب با این حساب این افراد هر روز آرایش میکنن و از این رو باید لوازم آرایش خوبی داشته باشن مثلا باید بهترین کرم پودر برای مصرف روزانه رو داشته باشن که علاوه بر این که بافت سبکی داره و احساس سنگینی نمیده و موندگاری خوبی برای مدت زمان طولانی داره، کیفیت خوبی هم داشته باشه و به پوست آسیب نزنه چون بالاخره قراره هر روز استفاده بشه پس فرمولاسیون اون بسیار مهمه و شما باید در این زمینه نهایت دقت و وسواس خودتون رو برای انتخاب به کار بگیرید.

مورد دیگه ای که در زمینه ی انتخاب لوازم آرایش خوب وجود داره این هست که شما باید به ویژگی های ظاهری خودتون توجه داشته باشید مثلادر خصوص انتخاب رژ لب باید بدونید که رنگ پوستتون چه رنگی هست تا جواب این سوال رو که چه رنگ رژی به پوستمون میاد رو بدونید و به سراغ استفاده از اون ها برید تا زیباتر و جذاب به نظر بیایید پس هم کیفیت لوازم در این بین مطرح میشه و هم سلیقه ی شما ولی در این بین ممکن هست که یه سری از لوازم آرایشی ها مضراتی داشته باشن که خب مسلما به این دلیل باید از استفاده ی اون ها خودداری کنیم مثلا خیلی از رژها هستن که سرب دارن و میدونید که این ماده سرطان زا هست بنابراین باید این مدل از رژها رو شناسایی کرده و بیخیال زدنشون بشید به همین دلیل در این مقاله در خصوص جواب این سوال که از کجا بفهمیم رژ لب سرب دارد یه سری راه های تشخیص ارائه دادیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

از کجا بفهمیم رژ لب سرب دارد

چرا از سرب در رژ لب ها استفاده میکنن؟

شاید براتون جالب باشه که بدونید طیف رنگی وسیعی که توی رژ لب ها وجود داره به علت سرب موجود در اون هاست در اصل سرب سبب ثبات رنگ میشه از این رو تولید رژ بدون سرب واقعا کار سختی هست به همین دلیل خیلی از سازنده ها به میزان حتی کم هم از این ماده در ساخت رژ استفاده میکنن. 

به عنوان مثال برای رنگ های سرخ امکان ایجادشون بدون سرب وجود نداره و برای رنگ گیری نیاز به وجود این ماده هست و به همین دلیل هست که برندهایی که به صورت ارگانیک رژ تولید میکنن تنوع رنگی پایینی نسبت به بقیه در تولیدات خودشون دارن.

از کجا بفهمیم رژ لب سرب دارد

چطور رژ لب های دارای سرب رو تشخیص بدیم؟

برای این که رژ لب فاقد سرب رو تشخیص بدید نیاز به یه انگشتر طلا دارید تا با استفاده از اون یه آزمایش ساده انجام بدید؛ به این صورت که یه مقدار رژ روی پوستتون میزنید و بعد انگشتر طلاتون رو به شکل دورانی روی همون محلی که رژ رو زدید میچرخونید و دقت میکنید که آیا رنگ رژ تغییر میکنه یا نه در صورتی که این اتفاق افتاد و رژتون تغییر رنگ داد این موضوع ثابت میکنه که رژ شما دارای سرب هست چرا که این ماده در واکنش با طلا دچار کدری و تغییر رنگ میشه.

از کجا بفهمیم رژ لب سرب دارد

شاید تست سرب با طلا صد در صد دقیق نباشه

البته که در ادامه ی قسمت قبل باید بگیم که کدر شدن رنگ رژ بعد از تماس با طلا صد در صد نشون دهنده ی وجود سرب توی اون نیست چرا که بعضی از رژها توی ترکیبات خودشون یه سری مواد حساس دارن که ممکن هست در مقابل طلا تغییر رنگ بدن و کدر بشن پس این راه حل صد در صد جواب نیست و میتونه خطا داشته باشه ولی یه راه دیگه برای تشخیص سرب در رژ لب وجود داره که در ادامه براتون میگیم.

از کجا بفهمیم رژ لب سرب دارد

روش دیگه ی تست وجود سرب در رژ لب

یه روش ساده ی دیگه که برای تشخیص سرب در رژ لب وجود داره این هست که شما میتونید رژ رو روی لب خودتون بزنید و در صورتی که احساس کردید که پوست لب شما دچار پژمردگی و خشکی شده و حالت طبیعی و شادابی خودش رو از دست داده این موضوع نشون دهنده ی بودن سرب در رژتون هست. پس در صورتی که در بین لوازم آرایشی خودتون یه رژ با این خصوصیات داشتید بهتره که بیخیال استفاده از اون بشید چرا که به مرور زمان میتونه مضرات زیادی براتون داشته باشه.

از کجا بفهمیم رژ لب سرب دارد

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها