|

ایده های چیدن قابلمه در کابینت / دیگه وقتشه قابلمه ها رو به بهترین شکل سامون بدی!

اگر تو هم خانمی هستی که با چیدن قابلمه ها مشکل داری در این مقاله ترفندهای چیدن قابلمه ها که خیلی هم توی خونه پر کاربرد هستن رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- مرتب نگه داشتن آشپزخونه پر از جزئیات و کارای ریز و درشته که باید با درایت براشون برنامه ریزی کنی و وقت بذاری. اگر در این کار نظم داشته باشی بعد از یه مدت، کارها روی روال میفته و زمانی که توی آشپزخونه باید صرف کنی، خیلی کمتر از قبل میشه. نظم دادن و چیدمان درست فضاهایی که توی آشپزخونه داری موضوع خیلی مهمیه که اگر بهش توجه کنی کلی در وقتت صرفه جویی میشه! چیدمان درست و اصولی کابینت ها بهت این امکان رو میده تا دسترسی راحت و سریعی به وسایل مورد نیازت داشته باشی.

یکی از چالش های خانم های خونه، چیدن قابلمه ها داخل کابینت هاست. اگر قابلمه ها به شکل درست داخل کابینت ها جاسازی نشن، دسترسی به اونها سخت میشه. در این مقاله ترفندهای چیدن قابلمه ها که خیلی هم توی خونه پر کاربرد هستن رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

chideman-ghablame3

کشوهای بزرگ بهترین مکان برای قابلمه ها

اگر توی آشپزخونه کشوهای بزرگ و عمیقی داری، اونها بهترین جا برای چیدن قابلمه ها هستن. قابلمه هایی که بیشتر استفاده میکنی رو دو تا دو تا کف این کشوها بچین تا بهترین و راحت ترین دسترسی رو بهشون داشته باشی.

در آشپزخونه های خونه های جدید معمولا زیر گاز رومیزی رو به اینجور کشوهای بزرگ اختصاص میدن که مکان خوبی برای سر و سامون دادن به قابلمه ها هستن.

chideman-ghablame8

قابلمه های بزرگتر و اون هایی که استفاده کمتری ازشون میکنی رو هم میتونی داخل کابینت های بالا و کمتر در دسترس قرار بدی.

اکسسوری های چرخان و چیدمان راحت قابلمه ها

با طراحی اکسسوری های مختلف که برای کابینت ها قابل استفاده هستن، میشه نظم خیلی خوبی به آشپزخونه داد. در فضاهای پِرت گوشه های آشپزخونه میشه اکسسوری های چرخان نصب کرد و به بهترین شکل قابلمه ها رو روی طبقات اونها چید.

chideman-ghablame6

نصب طبقات متحرک در کابینت هم دسترسی به قابلمه ها رو خیلی راحت می کنن و ظاهر زیبایی هم به فضای داخلی کابینت ها میبخشن.

chideman-ghablame2

آویزان کردن قابلمه ها

یکی دیگه از راه های نظم دادن به قابلمه ها داخل آشپزخونه، آویزان کردن اونها در فضای آشپزخونه و یا داخل کابینت هاست. اکسسوری های خاصی به این منظور در بازار وجود داره تا به شکل مدرن بتونی به قابلمه ها نظم بدی و دسترسی راحتی بهشون داشته باشی.

chideman-ghablame9

جای مخصوص برای درهای قابلمه

گذاشتن درهای قابلمه در کنار قابلمه ها، فضا رو شلوغ و نا مرتب میکنه. اختصاص یک کشو به درهای قابلمه یا گذاشتن اونها داخل یک سبد و قرار دادنش در کابینت، راهکار خوبی در این زمینه ست.

chideman-ghablame4

نگهدارنده های در قابلمه که داخل در کابینت نصب میشن هم گزینه خوب دیگه برای نظم دادن به در قابلمه ها به حساب میان که میتونی ازشون استفاده کنی.

chideman-ghablame5

استفاده از استندهای مخصوص قابلمه

اگر فضای کمی برای چیدن قابلمه در کابینت ها داری، میتونی از استندهای مخصوص استفاده کنی. این استندها داخل کابینت گذاشته میشن و به قابلمه ها نظم و سر و سامون میدن.

chideman-ghablame1

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی