|

چطور پرده رو بدون پایین آووردن تمیز کنیم / دنگ و فنگ شستنشو از سرت باز کن چروکم نمیشه

در این مقاله در خصوص این که چطور پرده ها رو بدون پایین آووردن تمیز کنیم صحبت کردیم تا این کار براتون راحت تر از آب خوردن بشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا همه به نوعی دوست دارن که کارهاشون رو با سرعت و دقت بالایی سر و سامون و این وسط وقت کشی نداشته باشن ولی خب برخی از کارها هستن که در نظر خیلی سخت و وقت گیر میان مثلا تمیز کردن هود با اون همه کثیفی و چربی که خب آدم تمیز کردنش رو هی به عقب میندازه در حالی که در صورتی که ترفندهای تمیز کردن این وسیله رو بدونه مسلما با صرف یه مقدار زمان و تلاش اصولی میتونه به راحتی آب خوردن این آیتم رو تر و تمیز کنه طوری که به خودش دست مریزاد بگه و هر جا نشست به دیگران هم یاد بده که چطور میشه با چند گام ساده هود رو مثل روز اول برق انداخت.

پس با این حساب میشه گفت که ترفندها برای این به وجود اومدن که کار ما رو راحت کنن و یه جورایی ما رو به سمت و سویی ببرن که دیگه پرت تایم نداشته باشیم و صد البته که در خیلی از مواقع حتی سلامتی جسمیمون رو هم حفظ کنیم مثلا در صورتی که راه های جلوگیری از پاشیدن روغن رو بلد باشید موقع آشپزی نه تنها گازتون تمیز خواهد موند دست و بالاتون هم با روغن نمیسوزه و دادتون تا هوا نمیره! حالا از اینا که بگذیم و برسیم به مقاله ی امروز که در طول اون میخواهیم در خصوص این که چطور پرده ها رو تمیز کنیم صحبت کنیم و یه سری ترفند برای لکه گیری اون ها بهتون یاد بدیم البته که با این تفاوت که این کارها رو قراره بدون پایین آووردن پرده انجام بدیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

چطور پرده رو بدون پایین آووردن تمیز کنیم

کمک گرفتن از جاروبرقی برای تمیز کردن پرده

در صورتی که تنها کثیفی که در خصوص پرده باهاش سر و کله میزنید گرد و غبار هست و میخواهید از شر اون خلاص بشید میتونید با یه جاروبرقی قدرتمند به سراغ تمیز کردن اون برید البته که در این بین شاید لازم داشته باشید که برای دسترسی داشتن به همه ی قسمت های پرده از یه نردبودن استفاده کنید و با بالا رفتن از اون و جارو کشیدن پرده اون رو خیلی شیک و مجلسی تمیز کنید. دقت کنید که بهتره که برسی که برای این منظور استفاده میکنید نرم باشه.

چطور پرده رو بدون پایین آووردن تمیز کنیم

تکان دادن پرده

تهیه ی یه نردبون برای تمیز کردن پرده همونطور که در قسمت قبل هم گفتیم ضروریه ولی این بار باید یه نفر رو هم داشته باشید که نردبون رو براتون نگه داره و خب شما ازش بالا برید و تو قسمت نزدیک به تیرک یا میله خیلی قوی و به شدت شروع به تکون دادن پرده کنید تا از این طریق غباری که روی اون نشسته از بین بره و بعد اطراف پرده و کف رو جاروبرقی بکشید.

الیاف ریز رو با یه برس پاک کنید

خب پرده ها انواع مختلف با جنس های متنوع دارن که یه سری از اون ها میتونن غبار و الیاف پارچه که بهش پرز گفته میشه رو هم جذب کنن که این پرزها میتونن موقع جاروبرقی کشیدن به مواد بچسبن ولی وقتی که جاروبرقی کشیدید و متوجه شدید که پرزها جذب نشدن میتونید با استفاده از یه برس و یا غلتک پرزگیر اون ها رو از روی پرده حذف کنید و برای این که مطمئن بشید که همه ی پرزها رو گرفتید میتونید از یکی بخواهید که پرده ها رو به سمت بیرون بکشه و برای شما صاف کنه.

چطور پرده رو بدون پایین آووردن تمیز کنیم

قدرت بخار رو دست کم نگیرید

در صورتی که متوجه شدید که پرده هاتون چرب هستن و یا لکه دارن مسلما استفاده از جارو برقی به تنهایی نمیتونه کارساز باشه اما خب نیازی هم به این که حتما پرده رو پایین بیارید و تمیز کنید هم نیست و شما میتونید بدون پایین آووردن پرده از شر لکه ها خلاص بشید اون هم با یه بخار شوی دستی که میتونه در خیلی از مواقع به کارتون بیارد پس توصیه میکنیم برای این که در تمیز کردن خونه یه دستیار همیشگی داشته باشید این وسیله رو تهیه کنید.

شما میتونید بخار رو با ضربات عمودی و ملایم و بدون خیس شدن پرده به الیاف اون نفوذ بدید و بعد در انتها شاهد تمیز شدن این وسیله و خلاصی اون از شر لکه ها باشید.

چطور پرده رو بدون پایین آووردن تمیز کنیم

پنجره ها رو با احتیاط تمیز کنید

این موضوع که پرده ها با تمیز کردن پنجره ها لکه بگیرن و یا کثیف بشن بسیار رایجه که خب برای جلوگیری از این موضوع باید مطمئن بشید که شیشه پاک کن رو به پارچه ای که میخواهید باهاش پنجره رو پاک کنید اسپری کنید نه خود شیشه ی پنجره و همچنین به آرومی پنجره ها رو تمیز کنید و عجله ای برای این کار نداشته باشید تا گرد و خاک کاملا جذب پارچه بشه نه این که تو هوا آزاد شده و روی وسایلی مثل پرده بشینه.

چطور پرده رو بدون پایین آووردن تمیز کنیم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی