|

کوکو سبزی رو چجوری بپزی از خوردنش سیر نشی؟ / طرز تهیه و ترفندهای خوشمزه شدن کوکو سبزی

کوکو سبزی یکی از غذاهای راحته که خیلی سریع هم آماده میشه و پر طرفداره. توی این مقاله طرز تهیه به علاوه ترفندهای خوشمزه شدنش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
7

شایانیوز- آشپزی دنیای بی نهایتی داره و پر از غذاهای پیچیده و ساده ست. غذاهای سخت و پیچیده که حسابشون جداست ام بعضی از غذاها در عین ساده بودن، بسیار خوشمزه و لذیذ هستن و طرفدارای زیادی دارن. غذاهایی که با چند ماده اولیه محدود درست میشن ولی توی خیلی از مهمونی ها و دورهمی ها پای ثابت میز غذا هستن. کوکو سبزی یکی از این غذاهای راحته که خیلی سریع هم آماده میشه ولی خیلی محبوبیت داره. توی این مقاله طرز تهیه کوکو سبزی رو به علاوه ترفندهای خوشمزه شدنش رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

kuku-sabzi1

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی

سبزی کوکویی ۵۰۰ گرم

تخم مرغ  ۵ عدد

گردوی خرد شده ۲ قاشق غذاخوری

سیر ۳ حبه

آرد یک  قاشق غذاخوری

روغن مایع به مقدار لازم

زرشک یک قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

این میزان مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و شما می تونید بسته به تعداد نفراتی که قصد دارین، کوکو سبزی براشون بپزید، این مقدار رو کم و زیاد کنید.

kuku-sabzi5

طرز تهیه کوکو سبزی

مرحله اول

سبزی کوکویی شامل گشنیز، تره، اسفناج، جعفری و شوید از هر کدام به مقدار مساوی میشه. سبزی رو شسته و وقتی آب اضافی اون خارج شد، ساتوری خرد کنید.

مرحله دوم

سبزی خرد شده رو داخل یک کاسه بریزید و تخم مرغ ها رو داخل ظرف بشکنید. با یک چنگال سبزی و تخم مرغ رو کاملا مخلوط کنید.

kuku-sabzi3

مرحله سوم

سیرها رو هم پوست گرفته و له کنید. سپس به مایه کوکو اضافه کنید. نمک، فلفل و زردچوبه، آرد و گردوی خرد شده رو هم اضافه کرده و کاملا هم بزنید.

مرحله چهارم

ماهیتابه مناسبی رو روی شعله متوسط گاز بذارید و داخلش روغن مایع مخصوص سرخ کردنی بریزید. وقتی روغن داغ شد، نصف مایه کوکو سبزی رو داخل ماهیتابه بریزید و سریع با پشت قاشق مواد رو مسطح کنید.

مرحله پنجم

زرشک ها رو که از قبل شستید و آب اضافی اون خارج شده رو روی مایه کوکو بریزید و سپس بقیه مواد کوکو رو به ماهیتابه اضافه کرده و سطح اون رو صاف کنید. حرارت رو ملایم کنید. در ماهیتابه رو بذارید و اجازه بدید یک طرف کوکو سرخ بشه.

kuku-sabzi6

مرحله ششم

کوکو رو برگردونید تا طرف دیگه کوکو سبزی هم سرخ بشه. کوکو سبزی رو می تونید به شکل قالبی هم درست کنید. وقتی کوکو حاضر شد اون رو داخل ظرف مناسب بکشید و با گوجه فرنگی، پیازچه و خیارشور تزئین کنید.

ترفندهای خوشمزه شدن کوکو سبزی

-موقع پاک کردن سبزی، ساقه های سبزی رو دور نریزید و از اون ها در درست کردن کوکو استفاده کنید. این کار مزه بهتری به کوکو سبزی شما می دهد.

-اگر در زمانی کوکو سبزی درست می کنید که سیر تازه در بازار وجود داره، حتما یک بوته سیر تازه رو جایگزین سیر خشک کنید.

kuku-sabzi2

-استفاده از گردوی خرد شده و زرشک در کوکو اختیاریه و در صورت تمایل می تونید حذف کنید.

-اگر زرشک در کوکو سبزی استفاده می کنید، برای جلوگیری از سوختن زرشک، بهتره اون رو وسط کوکو بریزید.

-اگر فصل اسفناج نبود، برگ چغندر رو جایگزین اسفناج کنید.

-استفاده از چند شاخه پیازچه هم طعم خوبی به کوکوی سبزی ما میده.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • رامین ارسالی در

    اگر تخم مرغ را مستقیماً با سبزی مخلوط کنید کوکو وا رفته خرد خواهد شد ،ابتدا تخم مرغ را جدا هم می‌زنیم تا کف کند بعد روی سبزی میریم ضمنا در لیست سبزی را ننوشتید .

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی