|

تا حالا کوکو سبزی خوردی مزه بهشت بده؟/ یه دستور پخت عالی که اگه بپزی عاشقش میشی

توی این مقاله طرز تهیه یه کوکو سبزی فوق العاده رو یاد میگیری تا هروقت نمیدونستی چی درست کنی، سریع دست به کار بشی و یه کوکو سبزی عالی بپزی.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- کوکوها خیلی پر طرفدارن؛ کوکو سیب زمینی، کوکو ذرت، کوکو کدو و... تنها تعداد کمی از انواع کوکوهایی هستن که میشه درست کرد. پخت سریع و راحتشون به علاوه مزه خوبی که از ترکیب مواد مختلف با تخم مرغ به وجود میاد باعث میشه تا این غذا از محبوبیت زیادی برخوردار باشه. توی این مقاله میخوام طرز تهیه یه کوکو سبزی فوق العاده رو بهت یاد بدم تا هروقت فرصت کافی نداشتی و نمیدونستی چی درست کنی، سریع دست به کار بشی و کوکو سبزی عالی بپزی و نوش جان کنی. تا پایان همراه من باش...

koko-sabzi1

مواد لازم برای درست کردن کوکو سبزی

سبزی کوکویی 300 گرم

تخم مرغ  4 عدد

زرشک یک قاشق غذاخوری

گردو ۲ قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به اندازه کافی

روغن به اندازه کافی

koko-sabzi8

این میزان مواد برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای واسشون کوکو سبزی درست کنی، این مقدارها رو کم و زیاد کنی.

طرز تهیه کوکو سبزی

کوکو سبزی مثل خیلی از کوکوها دستور پخت ساده و سریعی داره و نتیجه هم خیلی خوشمزه میشه و این باعث شده تا کوکو سبزی طرفداران زیادی داشته باشه.

koko-sabzi2

برای درست کردن کوکو سبزی، اول باید سبزی کوکویی که معمولا شامل گشنیز، تره، جعفری، شوید و پیازچه میشه رو بشوری و بعد ساطوری خرد کنی. سبزی رو داخل یه کاسه بزرگ بریز و با تخم مرغ و ادویه ها حسابی خلوط کن و هم بزن تا تخم مرغ کف کنه و حجم مواد بیشتر بشه.

حالا ماهیتابه مناسب رو روی شعله گاز بذار و حرارت رو بالا ببر. روغن داخلش بریز و بذار حسابی داغ بشه. وقتی از داغ بودن روغن مطمئن بودی، نصف مخلوط سبزی و تخم مرغ رو به آرومی داخل ماهیتابه بریز و با قاشق مواد رو یکنواخت کن تا در همه جای ماهیتابه یک ضخامت داشته باشه.

koko-sabzi5

حالا گردوی خرد شده و زرشک شسته شده رو روی سطح کوکو بریز و بعد بقیه مخلوط سبزی و کوکو رو داخل ماهیتابه بریز و روی اون رو با قاشق صاف کن تا زرشک و گردو زیر سبزی پنهان بشه.

در ماهیتابه رو بذار حرارت رو ملایم کن و 15 دقیقه زمان بده تا یک طرف کوکو بپزه و سرخ بشه. بعد از این مدت، با چاقو یا کفگیر کوکو رو به قطعات کوچیکتر تقسیم کن و کوکوها رو برگردون تا طرف دیگه هم سرخ بشه.

بعد از 15 دقیقه، کوکو سبزی خوشمزه ما حاضره و میتونی توی ظرف مناسب بذاری و با گوجه و خیارشور تزئین کنی.

koko-sabzi7

نکات پخت کوکو سبزی

-بهتره زرشک و گردو رو بین مواد کوکو قرار بدیم تا زرشک نسوزه و طعم خوبش حفظ بشه.

-کوکو رو میتونی به شکل قالبی هم درست کنی و یا با قاشق داخل روغن بریزی و در اندازه های کوچیک درستش کنی.

اگر مواد کوکو رو داخل ماهیتابه پخش و سرخ کردی میتونی برای برگردوندن اون از سینی استفاده کنی و اینجوری دیگه نیازی نیست کوکو رو به قطعات کوچیکتر تقسیم کنی.

koko-sabzi3

توی این مقاله طرز تهیه یه کوکو سبزی خوشمزه همراه با زرشک و گردو رو آموزش دادم و امیدوارم این بار کوکو رو اینجوری درست کنی و از خوردنش لذت ببری. اینجا هم کلی دستور آشپزی هست که حتما خوشت میاد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی