|

ترکیب و نسبت سبزی در یه کوکو سبزی خوشمزه چجوریه؟ / اینجوری یه غذای بی نظیر درست کن

در این مقاله بهت میگیم چه سبزی هایی رو به چه اندازه توی چند نوع کوکو سبزی بریزی تا یه غذای محشر درست کنی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا حالا واست پیش اومده که چند بار کوکو سبزی درست کنی و هر دفعه با اینکه تقریبا یه جور درستش کردی ولی مزه های مختلف بده؟ یه بار که درست می کنی فکر میکنی بهترین کوکو سبزی عمرت رو خوردی و بار بعد مزه ش چنگی به دل نمیزنه! در مورد قورمه سبزی هم این موضوع صدق میکنه. باید بگم که این مورد به ترکیب و نسبت سبزی ها توی این غذاها برمی گرده. اگر ترکیب و نسبت سبزی در کوکو و قورمه سبزی رعایت کنی، از خوردن شون سیر نخواهی شد! در این مقاله می خوام بهت بگم چه سبزی هایی رو به چه اندازه توی چند نوع کوکو سبزی بریزی تا یه غذای محشر درست کنی. تا پایان همراه من باش...

kuku-sabziii7

کوکو سبزی اصیل

معمول ترین شیوه پخت کوکو سبزی، که مزه خیلی خوبی داره و توی همه شهرها هم طرفداران زیادی داره، از ترکیب سبزی های شوید، جعفری، گشنیز، تره، ساقه پیازچه و سیر به دست میاد.

برای 400 گرم سبزی کوکو که برای 3 تا 4 نفر کافیه، به 120 گرم شوید، 70 گرم گشنیز، 70 گرم جعفری، 70 گرم تره، 50 گرم ساقه پیازچه و 3 حبه سیر نیاز داریم.

kuku-sabziii3

این مقدار سبزی رو با 4 تا 5 عدد تخم مرغ، یک قاشق چایخوری نمک، نوک قاشق چایخوری فلفل و نصف قاشق چایخوری زردچوبه مخلوط کرده و سپس داخل روغن داغ شده سرخ می کنیم. در صورت تمایل می تونید مقداری مغز گردوی خرد شده و زرشک شسته شده هم به این ترکیب اضافه کنید.

kuku-sabziii4

کوکو سبزی شمالی

شمالی ها که در پخت انواع غذاهای خوشمزه استاد هستن، کوکو سبزی مخصوص به خودشون رو دارن و کوکو رو از ترکیب گشنیز، جعفری، نعنا و پونه درست می کنن.

برای 500 گرم سبزی کوکو که برای 4 تا 5 نفر کافیه، 250 گرم گشنیز، 150 گرم جعفری و 100 گرم نعنا و پونه رو با هم خرد کنید و مثل دستور کوکو سبزی اصیل عمل کنید تا در نهایت کوکو سبزی شمالی خوشمزه داشته باشید.

kuku-sabziii6

کوکو سبزی تبریزی

تبریزی های خوش سلیقه هم غذاهای زیادی رو به روش ویژه خودشون درست می کنن که همگی مزه عالی و دلپذیری داره. اونها یه کوکو سبزی خاص هم دارن که از ترکیب اسفناج و تره درست میشه.

برای داشتن نیم کیلو سبزی که برای 4 تا 5 نفر کافیه، به 400 گرم تره و 100 گرم اسفناج نیاز داریم. این سبزی ها رو خرد می کنیم و با 5 عدد تخم مرغ، یک قاشق چایخوری نمک، نوک قاشق چایخوری فلفل و نصف قاشق چایخوری زردچوبه مخلوط کرده و در روغن داغ سرخ می کنیم.

kuku-sabziii5

کوکوی تره

کوکوی تره یکی دیگه از انواع کوکو سبزیه که خیلی طرفدار داره و خیلی راحت هم درست میشه. 300 گرم تره و 150 گرم پیازچه رو خرد کرده و با 4 یا 5 عدد تخم مرغ، یک قاشق چایخوری نمک، نوک قاشق چایخوری فلفل و نصف قاشق چایخوری زردچوبه مخلوط می کنیم و در روغن داغ سرخ می کنیم. این میزان مواد برای 4 یا 5 نفر کافیه.

kuku-sabziii2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی