|

طرز تهیه کوکو سبزی مخصوص شب عید نوروز / همراه با نکات و فوت و فن پخت

یکی از غذاهای سنتی و البته پر طرفدار ایرانی که معمولا در کنار سبزی پلو با ماهی شب عید سرو میشه، کوکو سبزی هست که بسیار خوشمزه ست.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- با نو شدن سال و آغاز بهار طبیعت، تحولات زیادی در زندگی فارسی زبانان ایجاد میشه؛ از خونه تکونی و عوض کردن وسایل خونه تا تغییر چیدمان و دکوراسیون و... حتی این عید باستانی با خوراکی ها و غذاهای خاصی هم همراهه. مثلا شب عید غذاهای خاصی مثل سبزی پلو با ماهی، رشته پلو، خورش فسنجون و... پخته میشه و اعضای خانواده دور هم جمع میشن و از لحظات زیبای باهم بودن لذت می برن. یکی دیگه از غذاهای سنتی و البته پر طرفدار ایرانی که معمولا در کنار سبزی پلو با ماهی شب عید سرو میشه، کوکو سبزی هست که بسیار خوشمزه ست. در این مقاله طرز تهیه کوکو سبزی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید...

kuku-sabzi4

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی

سبزی کوکویی 300 گرم

تخم مرغ  4 عدد

زرشک یک قاشق غذاخوری

گردو ۲ قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به اندازه کافی

روغن به اندازه کافی

این میزان مواد برای 4 نفر کافیه و میتونید بسته به تعداد نفراتی که قصد دارید واسشون کوکو سبزی درست کنید، این مقدارها رو کم و زیاد کنید.

kuku-sabzi2

طرز تهیه کوکو سبزی

مرحله اول

برای درست کردن کوکو سبزی، اول باید سبزی کوکویی که معمولا شامل گشنیز، تره، جعفری، شوید و پیازچه میشه رو پاک کنید، بشورید و بعد ساطوری خرد کنید. سبزی رو داخل یه کاسه بزرگ بریزید و با تخم مرغ و ادویه ها حسابی مخلوط کنید و هم بزنید تا تخم مرغ کف کنه و حجم مواد بیشتر بشه.

مرحله دوم

حالا ماهیتابه مناسب رو روی شعله گاز بذارید و حرارت رو بالا ببرید. روغن داخلش بریزید و بذارید حسابی داغ بشه. وقتی از داغ بودن روغن مطمئن بودید، نصف مخلوط سبزی و تخم مرغ رو به آرومی داخل ماهیتابه بریزید و با قاشق مواد رو یکنواخت کنید تا در همه جای ماهیتابه یک ضخامت داشته باشه.

مرحله سوم

حالا گردوی خرد شده و زرشک شسته شده رو روی سطح کوکو بریزید و بعد بقیه مخلوط سبزی و کوکو رو داخل ماهیتابه بریزید و روی اون رو با قاشق صاف کنید تا زرشک و گردو زیر سبزی پنهان بشه.

kuku-sabzi6

مرحله چهارم

در ماهیتابه رو بذارید و حرارت رو ملایم کنید و 15 دقیقه زمان بدید تا یک طرف کوکو بپزه و سرخ بشه. بعد از این مدت، با چاقو یا کفگیر کوکو رو به قطعات کوچیکتر تقسیم کنید و کوکوها رو برگردونید تا طرف دیگه هم سرخ بشه. بعد از 15 دقیقه، کوکو سبزی خوشمزه ما حاضره و میتونید توی ظرف مناسب سرو و با گوجه و خیارشور تزئین کنید.

kuku-sabzi1

فوت و فن و نکات پخت کوکو سبزی

-بهتره زرشک و گردو رو بین مواد کوکو سبزی قرار بدیم تا زرشک نسوزه و طعم خوبش حفظ بشه.

-کوکو سبزی رو میتونیم به شکل قالبی هم درست کنیم و یا با قاشق داخل روغن بریزیم و در اندازه های کوچیک درستش کنیم.

-اگر مواد کوکو سبزی رو داخل ماهیتابه پخش و سرخ کردید میتونید برای برگردوندن اون از سینی استفاده کنید و اینجوری دیگه نیازی نیست کوکو سبزی رو به قطعات کوچیکتر تقسیم کنید.

kuku-sabzi3

توی این مقاله طرز تهیه یه کوکو سبزی خوشمزه همراه با زرشک و گردو مخصوص شب عید رو با هم مرور کردیم و امیدواریم این بار کوکو رو با این دستور درست کنید و از خوردنش در کنار اعضای خانواده در بهار طبیعت لذت ببرید. اگر به آشپزی علاقمندید اینجا کلی دستور آشپزی هست که می تونید استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی