|

اگر به گرد و خاک آلرژی دارید، بخوانید/ محلول‌های تمیزکننده خانگی استفاده کنید

تمیز کردن منظم بهترین راه برای جلوگیری از افزایش آلرژی است، اما اگر به درستی انجام نشود، می‌تواند آنها را بدتر کند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- وقتی هوا رو به گرمی می‌رود برای تنظیم هوای خانه سراغ باز کردن در و پنجره‌ها می‌رویم؛ اما در فصل‌هایی همچون بهار و تابستان به دلیل کمبود بارش، ریزگردهای موجود در هوا بیشتر می‌شود و به همین دلیل گرد و خاک نیز افزایش می‌یابد. با توجه به باز بودن درها و پنجره‌ها و همچنین دریچه‌های کانال کولر این ریزگردها بیشتر وارد خانه شده و در سطوح مختلف می‌نشینند. این امر برای آن دسته از افرادی که به گرد و خاک آلرژی دارند بسیار هولناک است. در حالی که تمیز کردن منظم بهترین راه برای جلوگیری از افزایش آلرژی است، اما اگر به درستی انجام نشود، می‌تواند آنها را بدتر کند. علاوه بر این که لازم است روش‌های درست را به کار ببرید باید آنها را به طور معمول اجرا کنید تا خانه خود را ضد آلرژی کنید که بهترین اثر را داشته باشید. در حالت ایده‌آل بهتر است فردی که مبتلا به آلرژی نبوده بخش اعظم نظافت را به عهده بگیرد، به خصوص اگر مدتی انجام نشده باشد. اما اگر این امکان پذیر نیست، ما لیستی از نکات پاکسازی ضد آلرژی را گردآوری کرده‌ایم که رعایت کردن آن‌ها برای حفظ سلامتی ضروری است.

6

ماسک بزنید و دستکش دست کنید 

ممکن است ساده به نظر برسد، اما یکی از بهترین نکات تمیزکننده ضد آلرژی که می‌توانیم ارائه دهیم، استفاده از ماسک است. برای محافظت بیشتر، ماسکی را انتخاب کنید که دهان و بینی شما را بپوشاند. اگر مستعد شعله ور شدن، جوش زدن و خارش پوست هستید، بهتر است از دستکش نیز استفاده کنید.  هر گرد و غباری که در طول تمیز کردن عمیق، ایجاد کرده‌اید ممکن است مدتی طول بکشد تا ته نشین شود، بنابراین پس از اتمام تمیز کردن، ماسک را برای چند ساعت روی صورت نگه دارید یا سعی کنید در صورت امکان از خانه خارج شوید.

1

از مواد شیمیایی اجتناب کنید

فقط گرد و غبار و گرده گل نیست که می‌تواند باعث حساسیت و عطسه شود. اگر مراقب محصولاتی که استفاده می‌کنید، نباشید همین عمل تمیز کردن می‌تواند باعث تشدید علائم شود. مراقب محصولات پاک کننده‌ای باشید که حاوی آمونیاک یا کلر هستند، زیرا این محصولات می‌توانند به ویژه برای کسانی که آلرژی دارند آزاردهنده باشند. موارد دیگری که باید از آن اجتناب کنید عبارتند از پارابن‌ها و عطرهای مصنوعی که اغلب در خوشبو کننده‌های هوا، نرم کننده‌های پارچه و مواد شوینده یافت می ‌شوند. به طور کلی، شما باید محصولاتی را انتخاب کنید که دارای برچسب ضد حساسیت یا بدون عطر هستند. 

8

از محصولات طبیعی برای تمیز کردن استفاده کنید

شما می‌توانید محلول‌های تمیزکننده خانگی را تولید و استفاده کنید؛ این نکته در کاهش آلرژی‌ها بسیار موثر خواهد بود. به عنوان مثال، مخلوط کردن مقادیر مساوی آب و سرکه می‌تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده و خوشبو کننده طبیعی استفاده شود که البته آلرژی‌زا هم نیست.

5

از پارچه مناسب بهره ببرید 

در مورد از بین بردن گرد و غبار، پارچه میکروفیبر باید اولین انتخاب شما باشد، چه مبتلا به آلرژی باشید چه نباشید. آنها گرد و غبار را جذب می‌کنند نه اینکه مانند نسخه‌های پنبه‌ای سنتی ریزگردها را به اطراف پراکنده کنند، حتی وقتی که مرطوب هستند. برای تمیز کردن سطوح و کف‌های سخت یا چوبی می‌توانید از این نوع پارچه بهره ببرید.

4

روی یک دستگاه تصفیه هوا و یک یا دو گیاه آپارتمانی سرمایه گذاری کنید

باز کردن درها و پنجره‌ها در ماه‌های تابستان راه‌حل ایده‌آلی نیست، زمانی که گرده‌ها و سایر محرک‌های موجود در هوا زیاد هستند. سرمایه گذاری بر روی یک دستگاه تصفیه هوا می‌تواند تفاوت زیادی در کیفیت هوای داخلی شما ایجاد کند. آنها علاوه بر مقابله با مواد شیمیایی، بوها را خنثی می‌کنند و نیاز به خوشبو کننده‌های مصنوعی هوا را از بین می‌برند. آنها مملو از سموم هستند و برای افراد مبتلا به آلرژی ممنوع است. برخی از دانشمندان همچنین پیشنهاد کرده‌اند که انتخاب گیاهان آپارتمانی مناسب می‌تواند تغییرات مثبتی در هوایی که در آن تنفس می‌کنید ایجاد کند.

3

تمیز کردن یک بار در هفته به طور کلی برای دور نگه داشتن مواد آلرژی زا از ساختمان کافی است. در این روند بهتر است ملافه و پرده خود را بشویید، فرش‌ها را جاروبرقی بکشید و اثاث یا لوازم داخلی خانه را هم گردگیری کنید. انجام دادن همه این کارها در یک روز ممکن است زیاد به نظر برسد و کمی سخت باشد پس سعی کنید آن را در طول هفته انجام دهید.

5

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی