|

طرز تهیه جوجه کباب زعفرونی در فر / یه گزینه عالی واسه وقتی که مهمون داری

توی این مقاله طرز تهیه جوجه کباب زعفرونی داخل فر رو یاد میگیری که خیلی راحت میتونید توی خونه درست کنید و طعم و مزه عالی ای داره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- انواع کباب ها بین ایرونی ها خیلی پرطرفدارن و خیلی از ما دنبال این هستیم که کدوم رستوران بهترین نوع کباب رو سرو می کنه تا امتحانش کنیم. کباب کوبیده، کباب برگ، کباب بختیاری و... بیشتر انواع کباب رو نمیشه توی خونه و طبیعت، به راحتی درست کرد اما جوجه کباب از اون مدل کباب هاست که خیلی ها ادعا دارن در پختش، تخصص دارن. حتما میدونید که موضوع مهم در جوجه کباب، مرینیت کردن یا همون مزه دار کردنشه. این کار فوت و فن خاص خودش رو داره تا بوی ناخوشایند مرغ از بین بره و بهترین شکل مزه دار بشه. توی این مقاله طرز تهیه جوجه کباب زعفرونی داخل فر رو بهتون آموزش میدیم که خیلی راحت میتونید توی خونه درست کنید و طعم و مزه عالی ای داره.

جوجه کباب زعفرونی در فر برای پذیرایی از مهمون ها هم خیلی مناسبه چون راحته و زمان زیادی لازم نیست صرفش کنید. این دستور پخت عالی رو به هیچ وجه از دست ندید!

juje-kabab7

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب زعفرونی

بال مرغ نیم کیلو

کتف مرغ نیم کیلو

پیاز بزرگ دو عدد

نمک 4 قاشق چایخوری

فلفل سیاه یک قاشق چایخوری

فلفل قرمز نصف قاشق چایخوری

پودر سیر 2 قاشق چایخوری

پاپریکا 2 قاشق چایخوری

لیمو ترش بزرگ یک عدد

روغن زیتون 6 قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده غلیظ به میزان دلخواه

قارچ، فلفل سبز و گوجه فرنگی به میزان دلخواه

کره 20 گرم

juje-kabab3

طرز تهیه جوجه کباب زعفرونی

مرحله اول

روی بال های مرغ دو سه برش کوچیک با چاقو بزنید که بهتر مزه دار بشه. اونها رو همراه کتف مرغ داخل یک ظرف گود بریزید و پیازها رو خلالی خرد کنید و به مرغ ها اضافه کنید و هم بزنید. روی ظرف رو بپوشونید و اجازه بدید یک ساعت داخل یخچال بمونه.

مرحله دوم

زعفران رو ساییده و با دو سه تکه یخ بذارید دم بکشه. بعد از گذشت یک ساعت مرغ ها رو از یخچال خارج کرده و از پیازها جدا کنید. حالا ادویه ها، زعفرون دم کرده، روغن زیتون و آب لیمو ترش تازه رو به مرغ ها اضافه کرده و مخلوط کنید.

juje-kabab4

مرحله سوم

حالا مرغ ها رو داخل یک ظرف مناسب فر بچینید، سس ته ظرف رو روی اونها بریزید و داخل فر با دمای 250 درجه سانتیگراد به مدت 30 دقیقه قرار بدید.

مرحله چهارم

تا مرغ ها کباب میشن، قارچ ها، فلفل سبز و گوجه فرنگی رو خرد کرده و داخل کره کمی تفت بدید تا نرم بشن. جوجه کباب رو از فر خارج کرده و داخل ظرف مناسب در کنار سبزیجات سرخ شده سرو کنید و نوش جان.

juje-kabab5

در این مقاله طرز تهیه جوجه کباب زعفرونی رو بهتون آموزش دادیم که بسیار خوشمزه ست. اگر به آشپزی علاقمند هستید، اینجا دستورهای آشپزی و شیرینی پزی متنوعی هست که می تونید بخونید و ازشون استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی