|

جوجه کباب نمیپزی چون بوی دود میگیری؟/ جوجه کباب عالی با فر بهت یاد بدم خیلی لذیذ!

توی این مقاله یه مدل جوجه کباب یاد میگیری که با فر درست میشه و خیلی هم خوش طعم و مزه‌س و البته واسه وقتی که مهمون داری هم خیلی گزینه خوبیه!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- جوجه کباب یه غذای محبوب بین ما ایرانیاست. هرجا بشه منقل و آتیشی به پا کرد، بساط این غذای خوشمزه هم پهنه و دسته جمعی پخته و خورده میشه و واسه همین هم بیشتر میچسبه! کلا آشپزی کردن دسته جمعی خیلی لذت بخشه و صمیمیت ها رو دوچندان میکنه. توی این مقاله میخوام یه مدل جوجه کباب بهت یاد بدم تا اگه یهو هوس کردی ولی منقل و آتیش دم دستت نبود و تنها هم بودی، بتونی درست کنی و لذتش رو ببری. این جوجه کباب توی فر درست میشه و خیلی هم خوش طعم و مزه‌س! تازه بوی دود هم نمیگیری! و البته واسه وقتی که مهمون داری هم خیلی گزینه خوبیه! تا آخر همراهم باش و همه جزئیاتش رو به یاد بسپار...

balkababi5

مواد لازم برای جوجه کباب با فر

بال و پاچین مرغ از هر کدوم نیم کیلو

پیاز بزرگ دو عدد

زعفرون به اندازه لازم

پاپریکا، پودر سیر و نمک از هر کدوم یک قاشق چایخوری

فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری

فلفل قرمز نوک قاشق چایخوری

لیموترش تازه یک عدد

روغن زیتون 6 قاشق غذاخوری

balkababi3

مزه دار کردن مرغ

با چاقوی تیز روی بال ها رو چندتا برش بده. این کار واسه اینه که بال ها بهتر مزه دار بشن. دوتا پیاز بزرگ رو خلالی و درشت خرد کن و توی ظرف مرغ ها بریز. با هم مخلوط کن، روی ظرف رو با سلفون بپوشون و بذار یه ساعت توی یخچال بمونه.

balkababi1

بعد از اینکه یه ساعت گذشت، مرغ ها رو از پیازها جدا کن و با روغن زیتون، آب لیمو، زعفرون آب کرده و ادویه ها خوب مخلوط کن و نیم ساعت زمان بده تا مرغ ها حسابی مرینیت بشن.

balkababi2

روش پخت جوجه کباب با فر

بعد از اینکه نیم ساعت گذشت، مرغ ها رو داخل ظرف مناسب فر کنار هم بچین و نیم ساعت داخل فر با بیشترین دمای ممکن بذار بمونه. توی این فاصله چند پیمونه برنج رو هم کته کن. راستی اگه امکانش رو داری میتونی مرغ ها رو روی آتیش کباب کنی یا حتی اونا رو توی روغن سرخ کنی، در هر صورت این غذا خیلی خوشمزه میشه.

balkababi8

بهتره برای کنار این غذای لذیذ، کمی گوجه گیلاسی، فلفل سبز کبابی و قارچ رو هم خرد کنی و توی روغن سرخ کنی. یادت نره بهش نمک، فلفل سیاه و لیموترش هم بزنی تا حسابی طعم دار بشه.

مرغ ها رو از فر دربیار و اگه حسابی پخته و برشته شده بودن، جوجه کباب ما حاضره. توی دیس کمی پلو، کمی پلوی زعفرونی، چند تیکه از مرغ و مقداری سبزیجات سرخ شده بریز و در کنار اعضای خانواده و یا دوستانت نوش جان کن.

balkababi4

اینجا میتونی یه عالمه دستور غذای عالی ببینی و برای ناهار، شام و وقتی که مهمون برات میاد، ازشون ایده بگیری.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی