|

طرز تهیه کباب بختیاری تابه ای / در پول و وقتت صرفه جویی کن و رستوران رو به خونه ببر

کباب بختیاری یکی از غذاهای کبابی محبوب بین ایرانی هاست که معمولا توی رستوران سرو میشه ولی باید بگم که این غذا رو توی خونه هم میتونی درست کنی

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر اهل آشپزی کردن باشی، حتما دلت می خواد انواع غذاها رو توی خونه درست کنی؛ حتی غذاهایی که به نظر میرسه درست کردنش در منزل امکان پذیر نیست و فقط توی رستوران میشه خورد! اکثر افراد غذاهای کبابی مثل جوجه کباب، چلو کباب کوبیده، کباب برگ و... رو معمولا توی رستوران سفارش میدن و امتحان میکنن ولی خب اگه عاشق آشپزی باشی خیلی راحت و با کمی حوصله و خلاقیت میتونی توی خونه هم درستشون کنی. کباب بختیاری یکی دیگه از غذاهای کبابی محبوب بین ایرانی هاست که معمولا توی رستوران سرو میشه ولی باید بگم که توی خونه هم میتونی درست کنی از خوردنش لذت ببری. در این مقاله طرز تهیه کباب بختیاری رو داخل ماهیتابه رژیمی بهت آموزش میدم. تا پایان همراه من باش...

kabab-bakhtiari4

مواد لازم برای تهیه کباب بختیاری تابه ای

مواد لازم برای کباب کوبیده

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

پیاز بزرگ یک عدد

پاپریکا، پودر سیر و نمک از هر کدام یک قاشق چایخوری

فلفل سیاه و پودر آویشن از هر کدام ½ قاشق چایخوری

مواد لازم برای کباب مرغ

سینه مرغ چرخ کرده ۳۰۰ گرم

پیاز بزرگ یک عدد

زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری

سس خردل یک قاشق غذاخوری

نمک یک قاشق چایخوری

فلفل سیاه  ½ قاشق چایخوری

پودر سیر یک قاشق چایخوری

کره 30 گرم

kabab-bakhtiari7

طرز تهیه کباب بختیاری تابه ای

مرحله اول

پیازها رو پوست بگیرید و با رنده ریز، پوره کنید. اونها رو داخل صافی بریزید و با پشت قاشق فشار بدید تا آب اضافی پیازها خارج بشه.

مرحله دوم

نیمی از پیازهای پوره و آب گرفته شده رو داخل ظرف گودی بریزید و گوشت چرخ کرده، پاپریکا، پودر سیر، نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن رو بهش اضافه کرده و با چنگال کاملا مخلوط کنید. سپس چند دقیقه این مواد رو با دست ورز بدید تا حسابی مخلوط و چسبناک بشه. روی ظرف رو بپوشونید و داخل یخچال بذارید تا استراحت کنه.

kabab-bakhtiari6

مرحله سوم

حالا وقت درست کردن مواد کباب مرغ هست، نیم دیگر پیاز پوره شده رو داخل یک ظرف مناسب بریزید و مرغ چرخ شده، زعفران دم کرده، سس خردل، نمک، فلفل سیاه و پودر سیر رو اضافه کنید و با قاشق کاملا مخلوط کنید. روی ظرف رو بپوشونید و داخل یخچال بذارید تا استراحت کنه.

مرحله چهارم

مواد کباب ها رو از یخچال خارج کنید. ماهیتابه رژیمی رو روی حرارت بذارید تا داغ بشه. کمی روغن داخلش بریزید.

مرحله پنجم

با قاشق مقداری از مایه مرغ بردارید از یک سمت ماهیتابه شروع کنید و داخل روغن بریزید و با دست شکل بدید، سپس از مایه کباب کوبیده برداشته و کنار مایه مرغ بذارید و با دست شکل بدید و همینطور ادامه بدید تا به سمت دیگه تابه برسید.

kabab-bakhtiari5

مرحله ششم

تمام مایه کوبیده و مرغ رو به همین شکل داخل ماهیتابه قرار بدید تا مواد شما تموم بشه. از کره ذوب شده و زعفران دم کرده مخلوطی درست کنید و با قلم موی آشپزخونه روی کباب ها بمالید. وقتی یک طرف کباب ها پخت اون رو برگردونید و از مخلوط کره و زعفرون روش بمالید.

kabab-bakhtiari2

مرحله هفتم

وقتی آب کباب کشیده و هر دو طرف اون سرخ شد، کباب بختیاری تابه ای ما حاضره و می تونید اون رو همراه نون یا کته و یا پلوی زعفرونی نوش جان کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی